2024/04/19

اکسپرس انتری: دعوت از ۵۵۷ متقاضی در جدیدترین پذیرش PNP

اکسپرس انتری: دعوت از ۵۵۷ متقاضی در جدیدترین پذیرش PNP

کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را در تاریخ دوازدهم ماه مه ۲۰۲۱ برگزار کرده است. در این پذیرش مجموعا ۵۵۷ دعوتنامه نصیب متقاضیانی شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل ۷۵۲ امتیاز داشته‌اند.

 

متقاضیان منتخب در این پذیرش می‌بایست واجد شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی یا CEC می‌بودند. برخی از شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی عبارتند از داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در کانادا و مهارت‌های زبانی متوسط.

 

این پذیرش یکی دیگر از بزرگترین پذیرش‌ها در تاریخ اکسپرس انتری بود. رکورد قبلی با دعوت از ۵۰۰۰ متقاضی ثبت شده بود که آن هم در سیزدهم فوریه ۲۰۲۱ با دعوت از ۲۷,۳۳۲ شکسته شد.

 

در این پذیرش هم از قاعده‌ی tie-break استفاده شد. وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده‌ی tie-break استفاده می‌شود: به عبارت دیگر متقاضیانی که پروفایل خود را قبل از اول ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ راس ساعت ۱۰:۱۸:۱۲ به وقت استاندارد شرقی ارائه کرده بودند در این پذیرش انتخاب شدند. قرار است سال ۲۰۲۱ با استقبال از ۴۰۱,۰۰۰ مهاجر جدید سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال‌های آتی بالاتر برده است.

 

مزایای سابقه‌ی کار و تحصیل در کانادا

داشتن سابقه‌ی کار و تحصیل در کانادا قبل ار لندینگ به نفع متقاضیان PNP در بازار کار کاناداست. مطالعات نشان داده است که دو سوم متقاضبیان PNP که اقامت دائم گرفته‌اند در کانادا سابقه‌ی کار و تحصیل داشته‌اند و اکثر آن‌ها در سال نخست ورود به کانادا استخدام شده‌اند.

 

به کانادا تا به اینجای سال جاری میلادی اداره‌ی مهاجرت کانادا تنها دو نوع پذیرش اکسپرس ائتری برگزار کرده است: تجربه‌ی کانادایی و برنامه‌ی مهاجرت استانی. بسیاری از متقاضیان تجربه‌ی کانادایی داخل کانادا هستند و اداره‌ی مهاجرت تخمین می‌زند که ۹۰ درصد آن‌ها از داخل کانادا درخواست مهاجرت می‌دهند.

 

گروه دیگری از متقاضیان هم هستند که امسال از طریق اکسپرس انتری دعوت شده‌اند و قبلا از طرف برنامه‌ی مهاجرت استانی انتخاب شده بوده‌اند. متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی اغلب می‌بایست در استان مربوطه سابقه‌ی کار و یا تحصیل داشته باشند یا به نوعی در استان دارای ارتباطات باشند.

 

با اینکه همه‌گیری کرونا برگزاری پذیرش‌های اکسپرس انتری را کندتر کرده است، فصل اول سال جاری بیشترین تعداد دعوتنامه صادر شد.

 

کانادا معمولا هر دو هفته یک بار پذیرش اکسپرس انتری برگزار می‌کند. در یکی از آن‌ها متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی را دعوت می‌کند و در یکی دیگر متقاضیان دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی را. متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی امتیاز بیشتری دارند چرا که به طور خودکار 600 امتیاز اضافی دریافت می‌کنند. از سوی دیگر متقاضیان تجربه کانادایی امتیاز کمتری دارند چرا که متقاضیان کمتری از سایر برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری با آن‌ها رقابت می‌کنند.

 

کانادا در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۰ از برنامه‌ی سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آتی میلادی تا ۲۰۲۳ کانادا سالانه ۴۰۰ هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این مهاجران جدید از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته‌ی اسکیلد ورکر فدرال به کانادا می‌آیند.

 

درباره‌ی اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

گفتنی است در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می‌توانند علی‌رغم برقراری محدودیت‌های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره‌ی مهاجرت کانادا پروفایل‌های جدید را می‌پذیرد و به درخواست‌های اقامت دائم رسیدگی می‌کند.

 

کانادا اعلام کرده است که در حال حاضر به خاطر وجود محدودیت‌های سفر اولویت با متقاضیانی است که در حال حاضر ساکن کانادا هستند. طی اعلام اداره‌ی مهاجرت در تاریخ هفتم آوریل ۹۷ درصد متقاضیان دسته‌ی تجربه کانادایی ساکن کانادا بودند.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

ماندانا ۳۴ ساله است و مدرک فوق لیسانس دارد و ده سال است که به عنوان تحلیل‌گر دیتا مشغول به کار است. او با شرکت در آزمون آیلتس توانست در مهارت listening نمره‌ی ۷.۵ و سایر مهارت‌ها نمره 6.5 بگیرد. او همچنین پروفایلExpression of Interest خود را از طریق برنامه‌ی مهاجرتی International Skilled Worker: Saskatchewan Express Entry  به استان ساسکاچوان ارائه داد.او با داشتن ۳۶۰ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد. اندکی پس از ارائه‌ی پروفایل به ساسکاچوان از او دعوت شد تا درخواست خود را انتخاب شدن از طرف استان ارائه کئد. پس از انتخاب استانی نمره‌ی او به ۹۶۰ رسید. سپس در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری از ماندانا دعوت شد تا درخواست خود را برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا را ارائه کئد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!