2024/04/19

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد

کانادا در تاریخ پنجم نوامبر جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را برگزار کرد و در مجموع 4,500 دعوتنامه نصیب متقاضیانی شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 478 امتیاز داشته‌اند. گفتنی است متقاضیان فرانسه زبان در این پذیرش امتیاز بیشتری گرفته‌اند، چرا که همان‌طور که در خبرهای قبلی به اطلاع رسید اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اخیرا اعلام کرد که متقاضیان فرانسه زبان از این پس برای مهارت‌های زبان فرانسه 25 امتیاز می‌گیرند و متقاضیان دوزبانه (مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسه) تا 50 امتیاز نصیبشان می‌شود.

 

اداره‌ی مهاجرت کانادا معمولا پذیرش‌های اکسپرس انتری را هر دو هفته یک بار برگزار می‌کند اما هفته‌ی پیش به خاطر به روزرسانی پروفایل متقاضیان پذیرش برگزار نشد. بدین ترتیب این سومین باری است که کانادا طی یک پذیرش 4,500 دعوتنامه صادر کرده است.

 

کانادا در اواخر ماه اکتبر از برنامه‌ی سطوح چندگانه‌ی مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آتی میلادی تا 2023 کانادا سالانه 400 هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از 100 هزار نفر از این مهاجران جدید از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته‌ی اسکیلدورکر فدرال به کانادا می‌آیند.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه‌بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می‌توانند علی‌رغم برقراری محدودیت‌های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره‌ی مهاجرت کانادا پروفایل‌های جدید را می‌پذیرد و به درخواست‌های اقامت دائم رسیدگی می‌کند.

 

در سیستم CRS عوامل متعددی از جمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده شده است: 26 اکتبر 2020 راس ساعت 22:44:19 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه‌بندی 478 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار کرده‌اند در این دور از صدور دعوتنامه‌ها موفق به دریافت دعوتنامه شده‌اند.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌های فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

همایون یک طراح نرم افزار 29 ساله است. همسر وی دنیا 27 ساله و تحلیلگر سیستم است. همایون لیسانس و دنیا فوق لیسانس دارد. سطح زبان انگلیسی همایون متوسط و معادل CLB 7 و سطح زبان انگلیسی دنیا اندکی نزدیک به پیشرفته و معادل CLB 9 است. همایون هفت سال سابقه کار دارد و دنیا چهار سال. دنیا در کانادا در زمینه‌ی تخصصش پیشنهاد کار دارد .دنیا به عنوان متقاضی اصلی وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد و 488 امتیاز کسب کرد که برای دریافت دعوتنامه در پذیرش دیروز پنجم نوامبر 2020 کافی بوده است.

 

لیلا 25 ساله و مجرد است. تخصص او برق است و در همین زمینه در ایران فوق دیپلم گرفته است. او پس از کسب سه سال سابقه‌ی کار در ایران به نوا اسکوشا رفت و در آن‌جا دو سال اخیر را در کارخانه‌ای مشغول به کار بوده است. سطح زبان انگلیسی لیلا در تمامی مهارت‌های زبانی معادل CLB 6 بوده است. لیلا همچنین در زمینه کاری خود مجوز استانی نوا اسکوشا را هم دریافت کرده است و اخیرا از طریف نوا اسکوشا در مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری نوا اسکوشا انتخاب شده است. امتیاز لیلا ابتدا 422 بود اما با انتخاب شدن از طرف نوا اسکوشا 600 امتیاز دیگر هم دریافت کرد و با رسیدن امتیازش به 1022 در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!