2024/03/28

کانادا پذیرش نادر FSTP را برگزار کرد

کانادا پذیرش نادر FSTP را برگزار کرد

دومین پذیرش اکسپرس انتری به فاصله یک روز در تاریخ 6 آگوست 2020 برگزار شد. در این پذیرش مجموعا 250 متقاضی  Federal Skilled Trades Program (FSTP) برای اقامت دائم دعوتنامه دریافت کردند. حداقل امتیاز متقاضیان منتخب 415 بوده است. روز قبل از این پذیرش نیز اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا با برگزاری پذیرشی از3900 متقاضی دارای حداقل امتیاز 476 دعوت کرد تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. طی این دو روز مجموعا 4,150 دعوتنامه صادر شد.

 

علی‌رغم همه گیری کرونا، کانادا ظاهرا قرار است سال جاری در زمینه‌ی اکسپرس انتری رکوردشکنی کند. کانادا تا به اینجای سال جاری 61,850 دعوتنامه صادر کرده است؛ این تعداد دعوتنامه در مقایسه با تمام سال‌های تاریخ اکسپرس انتری بیشترین تعداد بوده است.

 

گفتنی است این هفتمین پذیرش FSTP تاریخ اکسپرس انتری از سال 2015 تا کنون بوده است. برنامه‌ی مهاجرتی FSTP مسیر اقامت دائم نیروی کار ماهر را که در یکی از شغل‌ها دارای مهارت هستند فراهم می‌کند. برنامه‌ی مهاجرتی FSTP در سال 2013 برای جبران کمبود نیروی کار در مشاغل نیازمند مهارت در سراسر کانادا آغاز به کار کرده است. متقاضیان می‌بایست در یکی از مشاغل و حرفه‌های زیر حداقل دو سال سابقه‌ی کار داشته باشند:

 

  • ساختمان، برق و صنعت
  • عملیات تعمیر و نگهداری
  • مشاغل فنی و نظارتی در منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات مربوطه
  • عملیات کنترل مرکزی، تاسیسات، تولید و فراوری
  • آشپز و سرآشپز
  • قصابان یا نانوایان

به خاطر ماهیت این برنامه‌ی مهاجرتی کمترین تعداد دعوتنامه از طریق اکسپرس انتری برای متقاضیان آن صادر می‌شود. در واقع در سال 2019 از مجموع 85300 دعوتنامه تنها 1000 دعوتنامه برای متقاضیان FSTP صادر شد. یک دلیل این امر این است که امتیاز CRS متقاضیان این برنامه‌ی مهاجرتی در مقایسه با امتیاز سایر متقاضیان واجد شرایط اکسپرس انتری کمتر است. پذیرش پریروز اولین پذیرش در سال 2020 بود که متقاضیان FSTP را هدف گرفت؛ گفتنی است پذیرش FSTP از 16 اکتبر 2019 تا پریروز برگزار نشده بود.

 

سیستم اکسپرس انتری چیست؟

سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

 

چه کسی دعوت شد؟

در زیر با نمونه‌ای فرضی از یکی از متقاضیان منتخب پذیرش پریروز آشنا شوید:

 

خسرو 29 ساله است؛ مدرک دانشگاهی خود را با شرکت در یک دوره‌ی تحصیلی سه ساله گرفته است. وی چهار سال در خارج از کانادا به عنوان جوشکار مشغول به کار بوده است. خسرو همچنین مدرک کاری کانادایی هم دارد. او با شرکت در  آیلتس توانست در مهارت شنیداری نمره‌ی 7.5، در مهارت مکالمه نمره‌ی 7 و در مهارت‌های خواندن و نوشتن نمره‌ی 6.5 را کسب کند. خسرو با داشتن 418 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS  واجد شرایط دریافت دعوتنامه در پذیرش پریروز 6ام آگوست بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!