2024/04/16

دعوت از ۴۲۰۰ متقاضی در پذیرش اکسپرس انتری

دعوت از ۴۲۰۰ متقاضی در پذیرش اکسپرس انتری

خبرها حاکی از این هستند که در روز دوم سپتامبر 2020 دولت کانادا با برگزاری صد و شصت و دومین پذیرش اکسپرس انتری برای 4200 متقاضی دعوتنامه صادر کرد. حداقل امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی 475 و نسبت به پذیرش قبلی که در 5 آگوست برگزار شد حاکی از یک امتیاز کاهش بوده است. صدور این تعداد دعوتنامه ( برای 4200 نفر) از پذیرش 19 فوریه 2020 تا کنون بیشترین تعداد در یک پذیرش طی همه گیری کرونا بوده است.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تقریبا در تمام طول سال 2020 تا به اینجای سال از طریق اکسپرس انتری هر دو هفته یک بار 3900 دعوتنامه یا ITA صادر کرده است. با اینکه اداره‌ی مهاجرت کانادا دو بار در تاریخ 18 مارس و 8 جولای تنها متقاضیان دو برنامه‌ی مهاجرتی خاص یعنی دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی و برنامه‌ی مهاجرت استانی را هدف گرفته بود، این روند را از ماه پیش تغییر داد. اداره‌ی مهاجرت در 8 جولای پذیرش جامع و مختص تمام برنامه‌های مهاجرتی را برگزار کرد و بعد در 22 و 23 جولای پذیرش مختص برنامه‌های مهاجرتی خاص را برگزار نمود و این بدین معنا بود که تا عادی شدن اوضاع همین روند را ادامه خواهد داد و هر چند وقت یک بار پذیرش‌هایی مختص تمام برنامه‌ها و هر از گاهی هم پذیرش‌هایی مختص برخی برنامه‌های مهاجرتی خاص را برگزار خواهد نمود.

 

گفتنی است تغییرات موقت در سیاست‌ها تاثیری بر تعداد دعوتنامه‌های صادره در سال 2020 نداشته است. سال جاری میلادی در حالی آغاز شد که در ژانویه دو پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد و طی هر دو پذیرش 3400 دعوتنامه صادر شد. سپس در ماه فوریه طی یک پذیرش 3500 و طی پذیرشی دیگر 4500 دعوتنامه صادر شد. از ماه مارس نیز اداره‌ی مهاجرت 21 پذیرش برگزار کرده و طی آن‌ها مجموعا حدود 40 هزار دعوتنامه صادر کرده است.

 

در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده شده است: 2 سپتامبر 2020 راس ساعت 14:17:32 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه بندی 475 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار کرده‌اند در این دور از صدور دعوتنامه‌ها موفق به دریافت دعوتنامه شده‌اند. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

 

با اینکه داشتن پیشنهاد کار یا جاب آفر در سیستم اکسپرس انتری فدرال الزامی نیست اما در صورت داشتن آن در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز اضافی نصیب متقاضی می‌شود. معمولا هر دو هفته یک بار مجموعه‌ای از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند طی پذیرش اکسپرس انتری انتخاب می‌شوند. دولت کانادا به درخواست‌های اقامت دائم که از طریق سیستم اکسپرس انتری ارائه شده باشند در طی شش ماه رسیدگی خواهد کرد. به نمونه‌ی فرضی زیر از یکی از منتخبین در پذیرش امروز توجه نمایید:

 

کیارش سی ساله و فوق لیسانس است؛ سطح زبان انگلیسی وی پیشرفته است. چهار سال سابقه کار در حسابداری دارد. با اینکه تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل با داشتن 476 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS برای دریافت دعوتنامه در پذیرش امروز دوم سپتامبر 2020 کافی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!