2024/03/19

کرونا علاقه مندان مهاجرت به کانادا را مشتاق‌تر از همیشه کرده است

کرونا علاقه مندان مهاجرت به کانادا را مشتاق‌تر از همیشه کرده است

مطالعه‌ی جدیدی مشخص کرده است که کرونا هم حریف علاقه مندان به مهاجرت به کانادا نشده است. طی این نظرسنجی که ماه ژوئن توسط World Education Services (WES) انجام شده است نیمی از پاسخ دهندگان گفته‌اند که کرونا علاقه‌ی آن‌ها به مهاجرت به کانادا را افزایش داده است. موسسه مزبور معادل یابی مدارک تحصیلی متقاضیان مهاجرت کاری/اقتصادی به کانادا را بر عهده دارد. این موسسه اعلام کرده است که از انجایی که هر هفته با هزاران متقاضی مهاجرت در ارتباط است انگیزه‌ها و نیت علاقه‌مندان مهاجرت را می‌سنجد.

 

تعداد افرادی که گفته‌اند همه گیری کرونا باعث افزایش اشتیاق آن‌ها به مهاجرت به کانادا شده است نسبت به افرادی که گفته‌اند کرونا باعث رانده شدن آن‌ها از مهاجرت به کانادا شده است بیشتر بوده است. در ماه ژوئن 45 درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی مزبور گفته‌اند که به خاطر همه گیری کرونا علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند در حالی که تنها 6 درصد گفته‌اند علاقه‌ی چندانی به مهاجرت به کانادا ندارند. همچنین تعداد افرادی که گفته‌اند مهاجرت به کانادا را به بعد موکول کرده‌اند کمتر بوده است. در ماه ژوئن حدود 32 درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که در فکر به تاخیر انداختن مهاجرت خود به کانادا هستند. در حالی که در ماه آوریل 32 درصد چنین نظری داشتند.

 

علت؟ احتمالا شرایط اقتصادی جهان

نظرسنجی موسسه WES همچنین مشخص کرده است که بسیاری از پاسخ دهندگان انتظار داشته اند شرایط اقتصادی کانادا نسبت به شرایط اقتصادی زادگاهشان وخامت کمتری داشته باشد. با اینکه اقتصاد کانادا نیز از ضربات مهلک کرونا بی نصیب نمانده است نظرسنجی Labour Force دریافته که حدود 55 درصد مشاغلی که به خاطر کرونا از دست رفته‌اند در ماه جولای بازگشته‌اند. گرچه این نظرسنجی مشخص کرده که نگرانی‌های اقتصادی در بین متقاضیان مهاجرت شیوع دارد اما بسیاری از پاسخ دهندگان انتظار داشته‌اند که شرایط اقتصادی کانادا نسبت به زادگاهشان بهتر باشد. در این نظرسنجی هم متقاضیان مهاجرت به کانادا از اقتصاد وطن خود تصور منفی‌تری داشته‌اند.

 

تفاوت در انتظارات به مرور زمان بیشتر شده است. در ماه ژوئن 58 درصد پاسخ دهندگان انتظار داشته‌اند که شرایط اقتصادی کانادا وخیم باشد در حالی‌که 80 درصد انتظار داشته‌اند که وضع اقتصادی در زادگاهشان وخیم‌تر از اوضاع اقتصادی کانادا باشد. انتظارات پاسخ دهندگان در ماه آوریل تقریبا یکسان بوده اما تنها 68 درصد انتظار وخامت اقتصادی در کانادا را داشته‌اند.

 

کانادا همچنان محتاج مهاجران است

کانادا به خاطر نرخ بالای بازنشستگی و نرخ پایین زاد و ولد با کمبود بلند مدت نیروی کار مواجه است. این مسائل قبل از همه‌گیری کرونا برقرار بود و برخی از صاحب نظران گفته‌اند که کرونا اوضاع را بدتر کرده است. موسسهWES گفته است که: «کانادا از جذابیت همیشگی و بادوام کانادا برای علاقه مندان خوشحال است. تازه واردان در ترمیم کانادا نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.» مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا نیز همین نظر را دارد و پیوسته گفته است که مهاجرت در اولویت کانادای پساکروناست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!