2024/03/29

اقامت دائم کانادا برای پناهجویان شاغل در بخش درمان

اقامت دائم کانادا برای پناهجویان شاغل در بخش درمان

همه گیری کرونا همه را به دردسر انداخته است. همه در خانه‌ها گیر افتاده‌اند و ماسک می زنند و از این جهت بازگشتن به زندگی نرمال کار ساده‌ای نیست. زندگی به ویژه برای شاغلان بخش سلامت و درمان که مسئول حفاظت از سلامت همه‌ی ما هستند سخت‌تر است. برای همین است که کانادا مسیری برای اقامت دائم پناهجویانی که در بخش سلامت و درمان مشغول هستند فراهم کرده است؛ این مسیر به پاس خدمات فوق العاده‌ی آن‌ها از آغاز همه‌گیری تا کنون انجام شده است.

 

اقای مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا گفته است:« دولت تلاش خارق العاده‌ی پناهجویانی را که در این روزهای کرونایی در بخش سلامت و درمان کانادا کار کرده‌اند ارج می‌نهد. از آنجا که این افراد آینده‌ی نامعلومی در کانادا دارند شرایط کنونی‌شان این امتیاز را برایشان فراهم کرده است.» همه‌ی پناهجویانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و در کمک‌رسانی به بیماران سراسر کانادا فعالیت داشته‌اند و در حال حاضر مدعی پناهندگی هستند از این امتیاز بهره مند می‌شوند. افرادی هم که در کبک هستند می‌توانند از برنامه‌ی مشابهی که در کبک اجرا می‌شود بهره مند شوند.

 

در راستای سیاست دولت کانادا مبنی بر متحد ساختن اعضای خانواده‌ها، تمام اعضای خانواده‌ی متقاضیان نیز در درخواست اقامت دائم گنجانده می‌شوند. متقاضیان و خانواده‌هایشان در صورت واجد شرایط بودن و موفقیت آمیز بودن درخواستشان اقامت دائم می‌گیرند. افرادی که مدعی پناهندگی هستند و واجد شرایط شناخته نشده‌اند و نیز افرادی که از ادعای پناهندگی خود صرف نظر کرده‌اند نمی‌توانند درخواست اقامت دائم ارائه دهند.

 

شرایط متقاضیان:

  • قبل از 13 مارس 2020 ادعای پناهندگی کرده باشند
  • پس از ادعای پناهندگی ویزای کار دریافت کرده باشند
  • در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به کار بوده باشند
  • بین 13 مارس 2020 و 14 آگوست 2020 حداقل 120 ساعت کار کرده باشند
  • به عنوان پرستار، دستیار پرستار، مددکار خانگی یا دستیار بیمار مشغول به کار بوده باشند
  • حداقل 6 ماه سابقه‌ی کار در شغل مورد نظر قبل از درخواست اقامت دائم داشته باشند. متقاضیان می‌بایست قبل از 31 آگوست 2020 واجد این شرط باشند.
  • به کانادا ممنوع الورود نباشند به ویژه به خاطر مسائل امنیتی، سلامت و جرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!