2024/04/19

استقبال کانادا از ۱۱۰۰۰ مهاجر در آگوست ۲۰۲۰

استقبال کانادا از ۱۱۰۰۰ مهاجر در آگوست ۲۰۲۰

طبق جدیدترین داده‌ها، کانادا در آگوستی که سپری شد از 11,315 مقیم دائم جدید استقبال کرده است. این در حالی‌ست که در ماه قبل از آن یعنی جولای، کانادا  13,645مقیم دائم جدید را پذیرفته بود. علاوه بر کمتر شدن تعداد مهاجران در ماه آگوست نسبت به ماه جولای، مجموع مهاجران کانادا در آگوست 2020 نسبت به آگوست سال قبل 31,600 نفر کمتر بوده است. علت این کاهش چشمگیر کروناست، چرا که کانادا از ماه مارس سال جاری محدودیت‌های سفر را برای جلوگیری از نفود و گسترش این ویروس اعمال کرده است.

 

قبل از همه گیری کرونا، کانادا قصد داشت در سال 2020 مانند سال قبل از 341,000 مهاجر جدید استقبال کند. از ژانویه تا آگوست 2020، کانادا از 128,400  مهاجر و مقیم دائم استقبال کرده است. بر اساس روند جاری به نظر می‌رسد نرخ جذب مقیم دائم کانادا امسال برای نخستین بار از سال 1999 تا کنون با کاهش 200 هزار نفری مواجه شود. باید به یاد داشت که کاهش سطح جذب مهاجر موقتی است و به محدودیت‌های سفر و سایر اختلالات کرونایی بستگی دارد. کانادا همچنان خود را متعهد به استقبال از مهاجران بیشتر می‌داند.

 

اولین نشانه‌ی این تعهد، تداوم برگزاری پذیرش‌های اکسپرس انتری و برنامه‌ی مهاجرت استانی طی همه گیری کروناست. پذیرش‌های اکسپرس انتری که هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود همچنان ادامه دارد و کانادا در فصل سوم 2020 در صدور دعوتنامه برای متقاضیان مهاجرت به عنوان اسکیلد ورکر رکوردشکنی کرده است. همچنین گفتنی است برنامه‌ی مهاجرت استانی بسیار فعال است و استان‌هایی نظیر جزیره‌ی پرنس ادوارد، نوا اسکوشا، انتاریو، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا پذیرش‌های مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی خود را برگزار کرده‌اند. استان کبک هم که سیستم مهاجرتی خاص خود را دارد هفته‌ی پیش بزرگ‌ترین پذیرش خود طی یک سال اخیر را برگزار کرد.

 

اما در ماه سپتامبر دولت کانادا مهاجرت را به عنوان اولویت کلیدی برای حمایت از اقتصاد کانادا پس از پایان یافتن همه گیری کرونا اعلام کرد و برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را بازگشایی کرد. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در بیانیه‌ای که به مناسب بازگشایی برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین خود صادر کرده گفته است که در سال 2021 تا سقف 30,000 درخواست اسپانسرشیپ را خواهد پذیرفت. با توجه به اینکه مهاجرانی که از طریق اسپانسرشیپ والدین وارد کانادا می‌شوند معمولا 6 درصد تمام مهاجرانی را که همه ساله وارد کانادا می‌شود در بر می‌گیرد هدف کانادا برای سال 2021 نشانه‌ی دیگر از تعهد راسخ کانادا برای استقبال از بیش از  300,000 مهاجر طی سال آینده و پس از آن است.

 

در اواخر ماه جاری کانادا برنامه‌ی سطوح مهاجرت 2021-2023 را اعلام خواهد نمود. بدین ترتیب مشخص خواهد شد که برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای دنیای پساکرونا چگونه خواهد بود. گفتنی است با اینکه تعداد مقیمان دائم کانادا در ماه آگوست کاهش چشمگیری داشته و کرونا احتمالا سطح ورود تازه واردان را همچنان پایین نگه خواهد داشت، می‌توان از سال بعد انتظار بازگشت قابل ملاحظه‌ای در سطح ورود مهاجران کانادا را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!