2024/03/28

آغاز به کار برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین

آغاز به کار برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین

از روز سیزدهم اکتبر متقاضیان اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ مادربزرگ‌ها می‌توانند تقاضای خود را به صورت آنلاین ارائه کنند. این برنامه‌ی مهاجرتی به مدت سه هفته از تاریخ 13 اکتبر تا سوم نوامبر ادامه خواهد داشت. گفتنی است برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ مادربزرگ‌ها (یا به اختصار PGP) به شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا که بالای 18 سال سن دارند اجازه می‌دهد تا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را برای اقامت دائم به کانادا بیاورند و حمایت مالی آن‌ها را به عهده بگیرند. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا قصد دارد طی سال جاری میلادی 10000 درخواست را از طریق این برنامه‌ی مهاجرتی بپذیرد.

 

فرایند درخواست

در گام نخست، افراد علاقه مند باید فرم اسپانسرشیپ آنلاین را ارائه کنند تا برای دعوت شدن در نظر گرفته شوند. متقاضیان تنها تا سوم نوامبر فرصت دارند فرم را ارائه کنند. پس از ارائه‌ی فرم تمایل به اسپانسرشیپ، متقاضیان باید صبر کنند و ببینند که آیا در بین 10000 درخواستی که به صورت random از طرف اداره‌ی مهاجرت کانادا انتخاب می‌شوند قرار دارند یا خیر. اگر یک متقاضی برای ارائه تقاضا دعوت شود باید هزینه‌ی درخواست را بپردازد و ظرف مدت 60 روز درخواست اسپانسرشیپ را به صورت کامل ارائه کند. سپس برای متقاضی بسته‌ای ارسال می‌شود شامل چک لیست مدارک، فرم‌هایی که متقاضی و افرادی که قصد اسپانسر شدن برای آن‌ها را دارد باید پر کند و نیز دستور العمل و راهنما. اگر متقاضی از کبک درخواست اسپانسر شدن دارد باید از طرف دولت کبک گواهی انتخاب کبک را دریافت کند و آن را به عنوان بخشی از فرایند درخواست خود به اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی ارائه کند.

 

ارائه‌ی فرم تمایل به اسپانسر شدن

فردی که می‌خواهد اسپانسر شود باید فرم تمایل به اسپانسر شدن را پر کند. حتما نسخه‌ای دیجیتالی از پاسپورت خود یا مدرکی برای نشان دادن وضعیت اقامتی خود در کانادا را به همراه داشته باشید. همچنین باید اطلاعاتی نظیر تعداد نفرات خانواده، تعداد افرادی که می‌خواهند اسپانسرشان شوید و نام و تاریخ تولد آن‌ها را در این فرم بنویسید. پس از ارائه‌ی این فرم صفحه‌ای در مقابل شما ظاهر خواهد شد که شماره‌ی تایید در آن نمایش داده می‌شود. حتما باید این شماره را داشته باشید تا از دریافت یا عدم دریافت دعوتنامه جهت ارائه‌ی تقاضا مطلع شوید.

 

شرایط

یکی از عوامل تعیین کننده و اصلی برای اینکه بتوانید اسپانسر والدین خود شوید حداقل درآمد لازم یا Minimum Necessary Income (MNI) نام دارد. بعد از اینکه از طریق فرم آنلاین تمایل خود برای اسپانسرشیپ را اعلام کردید باید ثابت کنید که دارای یک حداقل درآمد معین می‌باشید. اما درخواست متقاضیان منتخب که از آن‌ها برای ارائه‌ی تقاضا دعوت می‌شود چنانچه فاقد شرط اصلی و کلیدی حداقل درآمد لازم باشند رد خواهد شد. اسپانسرهایی که خارج از استان کبک زندگی می‌کنند و از آن‌ها برای ارائه تقاضا دعوت می شود باید برای هر یک از سه سال مالیاتی که بلافاصله قبل از تاریخ درخواستشان محاسبه می‌شود، اعلانیه‌ی ممیزی مالیاتی از طرف آژانس درآمدهای کانادا یا Canada Revenue Agency (CRA) ارائه کنند.

 

اداره‌ی مهاجرت کانادا خاطرنشان کرده که از آنجایی که احتمالا در ژانویه و فوریه 2021 درخواست‌های زیادی دریافت خواهد کرد، اسپانسرها باید واجد شرط درآمد برای سال‌های 2020، 2019 و 2018 باشند. اداره‌ی مهاجرت گفته است که اسپانسرها می‌توانند اعلانیه‌ی ممیزی مالیاتی 2020 خود را پس از ارائه‌ی درخواست اسپانسرشیپ ارائه کنند.

 

متقاضیان علاقه مند به اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود می‌بایست اندازه و تعداد نفرات خانواده‌ی خود را هم اعلام کنند تا تایید شود که واجد شرط حداقل درآمد لازم هستند. تعداد نفراتی که ممکن است مسئولیت مالی آن‌ها را به عهده داشته باشند شامل نفرات زیر می‌شود:

 

  • خود فرد اسپانسر و متقاضی
  • همسر او
  • فرزندان وابسته به خود
  • فرزندان وابسته به همسرش
  • هر فرد دیگری که اسپانسر ممکن است در گذشته اسپانسر او شده باشد و هنوز مسئولیت حمایت مالی‌اش را به عهده دارد
  • والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که متقاضی قصد دارد اسپانسرشان شود همراه با وابسته‌هایشان (همسر یا فرزندان وابسته)
  • هر فرزند وابسته‌ای که همراه با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود به کانادا نخواهد آمد
  • همسر پدر/مادربزرگ یا همسر پدر یا همسر مادر، حتی اگر به کانادا نیایند
  • همسر جداشده‌ی پدر/مادربزرگ یا همسر جداشده‌ی پدر یا مادر

 

متقاضیان ساکن کبک

استان کبک به جای شرط اظهارنامه مالیاتی سه ساله، متقاضیان اسپانسرشیپ را ملزم به اثبات تمکن مالی طی 12 ماه اخیر می‌کنند. وزارت مهاجرت کبک درآمد افرادی که مایل هستند اسپانسر پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ شوند و در کبک زندگی می‌کنند را بر اساس شرایط درآمدی استان کبک ارزیابی خواهد کرد. هم اداره‌ی مهاجرت کانادا و هم دولت کبک از متقاضیان می‌خواهند فرمی را امضا کنند. در این فرم نوشته شده که اسپانسر تا چه مدت مسئول حمایت مالی اعضای خانواده خود از زمانی که اقامت دائم کانادا می‌گیرند خواهد بود. مدت زمان حمایت مالی والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ برای تمامی متقاضیان کانادایی به غیر از متقاضیان ساکن کبک 20 سال و در استان کبک 10 سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!