2024/03/28

بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد

بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد

کانادا در روز چهاردهم اکتبر بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری تا کنون را برگزار کرد. در این پذیرش با این حجم که از فوریه تا کنون بی سابقه بوده است مجموعا 4,500 دعوتنامه نصیب متقاضیانی شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 471 امتیاز داشته‌اند. گفتنی است حداقل امتیاز این پذیرش نسبت به حداقل امتیاز پذیرش 30 سپتامبر تغییری نکرده است. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا از تاریخ 2 سپتامبر هر دو هفته یک بار پذیرش‌های اکسپرس انتری را برگزار کرده و طی آن‌ها برای 4200 متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. کانادا تا کنون طی سال جاری میلادی مجموعا 82,850 دعوتنامه صادر کرده است که نسبت به 69,420 در 9 ماه نخست سال 2017 که یکی دیگر از سال‌های رکوردشکن در اکسپرس انتری بود بسیار بیشتر است. صدور این تعداد دعوتنامه نشان دهنده‌ی این است که کانادا خود را متعهد به استقبال از تعداد بیشتری مهاجر در سال 2021 و بعد از آن می‌داند.

 

شایان ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود به صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. اکثر استان‌های کانادا نیز از این سیستم برای مدیریت درخواست‌های انتخاب استانی استفاده می‌کنند.

در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تا تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را ارائه کنند.

 

در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده شده است: اول سپتامبر 2020 راس ساعت 12:11:23 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه بندی 471 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار کرده‌اند در این دور از صدور دعوتنامه‌ها موفق به دریافت دعوتنامه شده‌اند. لازم به ذکر است که پذیرش 30 سپتامبر 2020 صد و شصت و چهارمین پذیرشی بود که اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی برگزار کرده است. این پذیرش همچنین سی و دومین پذیرش سال جاری میلادی بوده است.

 

با اینکه اکثریت قریب به اتفاق پذیرش‌های اکسپرس انتری معمولا متقاضیان سه دسته‌ی مهاجرتی را هدف می‌گیرند اداره‌ی مهاجرت کانادا از آغاز همه گیری کرونا و محدودیت‌های سفر استثناهایی قایل شده است. اداره‌ی مهاجرت کانادا پذیرش‌ها را یکی در میان به متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی و متقاضیان دسته‌ی تجربه کانادا اختصاص داده است اما تعداد دعوتنامه‌های هر دو پذیرش روی هم رفته معادل 3,900 می‌شد.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌های فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

آرتین 28 ساله است. او از کالجی کانادایی دو مدرک فوق دیپلم (دوساله) در رشته‌ی مدیریت هتلداری کسب کرده است. او در ایران هشت سال به عنوان مدیر کافه مشغول به کار بوده است. در کانادا هم در همین زمینه‌ی تخصصی سه سال سابقه‌ی کار دارد. آرتین در مهارت‌های خواندن و نوشتن انگلیسی نمره‌ای معادل CLB 8 و در مهارت‌های مکالمه و شنیداری CLB 7 کسب کرده است. او همچنین در تمامی مهارت‌های زبان فرانسه نمره‌ی CLB 5 دارد. آرتین در کانادا خواهری هم دارد که در برندن منیتوبا زندگی می‌کند و به تازگی شهروند کانادا شده است. آرتین با داشتن 474 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی در این پذیرش توانسته دعوتنامه دریافت کند.

 

احسان 29 ساله و مجرد است. او لیسانس خود را در ایران گرفته است و همان‌جا شش سال هم به عنوان طراح نرم افزار مشغول به کار بوده است. او در تمام مهارت‌های زبان انگلیسی نمره‌ای معادل CLB 9 دارد. او در زمینه‌ی فعالیت خود در نیوبرانزویک کانادا جاب آفر یا پیشنهاد کار دریافت کرده است. احسان با داشتن 479 امتیاز در دریافت دعوتنامه در پذیرش دیروز اکسپرس انتری موفق بوده است.

 

ژیلا 30 ساله است؛ وی دو دیپلم دانشگاهی در زمینه‌ی شیرینی پزی دارد. در ایران هم چهار سال در زمینه کیک و شیرینی پزی سابقه‌ی کار دارد. او از طریق مسیر مهاجرتی Manitoba Skilled Worker Overseas انتخاب شده است. امتیاز ژیلا ابتدا 227 بود اما با انتخاب شدن از طرف منیتوبا 600 امتیاز به امتیازهای او اضافه شد و بدین ترتیب با داشتن 827 امتیاز توانست در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!