2024/04/25

دانشگاه‌ها/مدارس کانادا به روی دانشجویان خارجی باز شد

دانشگاه‌ها/مدارس کانادا به روی دانشجویان خارجی باز شد

جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که از تاریخ بیستم اکتبر آن دسته از مدارس و دانشگاه‌های کانادا که دارای برنامه برای قرنطینه‌ی دانشجویان/دانش آموزان و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا هستند شروع به پذیرش درخواست تحصیل دارندگان ویزای تحصیلی کرده‌اند. این دانشگاه‌ها که به Designated Learning Institutions (DLIs) موسوم هستند هم اکنون آماده‌ی پذیرش دانشجویان خارجی فارغ از اینکه ویزای تحصیلی خود را چه تاریخی گرفته‌اند هستند.

 

گفتنی است منظور از DLI آن دسته از کالج‌ها، دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزشی‌ست که دولت کانادا به آن‌ها اجازه‌ی پذیرش دانشجویان خارجی را داده است. پیش از این، تنها دانشجویان خارجی که ویزای تحصیلی خود را تا 18 مارس 2020 ، یعنی روز آغاز محدودیت‌های سفر به کانادا، گرفته بودند می‌توانستند وارد کانادا شوند.

 

اگر دانشجو هستید و قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید واجد شرایط زیر باشید تا بتوانید در دوره‌ی کرونا به کانادا رفته و تحصیل خود را حضوری ادامه دهید:

 

  • باید ویزای تحصیلی معتبر یا معرفی نامه‌ای داشته باشید که نشان می‌دهد ویزای تحصیلی شما تایید شده است؛
  • باید در یکی از موسسات آموزشی موسوم به DLI که دارای برنامه‌ی آمادگی برای مبارزه با کروناست تحصیل کنید؛ برنامه‌ی این دانشگاه یا موسسه‌ی آموزشی باید توسط استان یا منطقه‌ی مربوطه تایید شده باشد.

 

سفر شما به کانادا در صورتی که تمام مدارک لازم را داشته باشید و دانشگاه یا موسسه DLI در لیست تایید شده قرار داشته باشد ضروری تلقی می‌شود. اما اگر دارای شرایط زیر باشید سفرتان به کانادا به عنوان دانشجو غیرضروری تلقی می‌شود و طبیعتا حق ورود به کانادا را نخواهید داشت :

  • برنامه‌ی تحصیلی‌تان لغو شده یا به حالت تعلیق درآمده است؛
  • به هر دلیلی غیر از تحصیل قصد ورود به کانادا را دارید.

دانشجویان همچنان باید در بدو ورود به کانادا خود را تا 14 روز قرنطینه کنند. موسسات DLI برای استقبال از دانشجویان خارجی جدید می‌بایست برنامه‌ای برای مبارزه با کرونا داشته باشند. در این برنامه که باید به تایید مقامات استانی یا منطقه‌ای هم رسیده باشد، نحوه‌ی مدیریت دوره‌ی قرنطینه‌ی اجباری دانشجویان منجمله انتقال آن‌ها به مکان قرنطینه بیان شده باشد.

 

در این برنامه همچنین باید اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی دسترسی دانشجویان خارجی در حین قرنطینه به خوراک، دارو و بیمه‌ی درمانی مشخص شده باشد. دانشجویان خارجی می‌توانند سوالات خود را در مورد برنامه‌ی دانشگاه برای قرنطینه‌ی مستقیما با خود دانشگاه مطرح کنند. فقط دانشجویانی که به دانشگاه‌ها و موسسات موسوم به DLI می‌روند اجازه‌ی سفر به کانادا را خواهند داشت. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا گفته است تعداد بیشتری از دانشگاه‌ها به فهرست DLI افزوده شده‌اند. در وبسایت اداره‌ی مهاجرت کانادا فهرست کاملی از DLIهای تایید شده آمده است و در صورت اضافه شدن تعداد بیشتری از دانشگاه‌ها این فهرست به روزرسانی خواهد شد.

 

همچنین آن دسته از DLIهایی که از مقررات استانی منطقه‌ای در رابطه با سلامتی تبعیت نمی‌کنند از این فهرست حذف خواهند شد. به علاوه، اعضای خانواده‌های دانشجویان نیز نمی‌توانند همراه آن‌ها به کانادا بیایند.

 

تمامی موسسات آموزش عالی DLI در استان کبک کانادا اجازه‌ی استقبال از دانشجویان خارجی را دارند؛ اما دولت کبک همچنان توصیه می‌کند که این فهرست مطالعه شود.

 

در استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا 39 موسسه‌ی آموزش عالی باز هستند. در استان منیتوبا 10 مدرسه، در استان نیو برانزویک 13 مدرسه، در نیوفاندلند و لابرادور 3 مدرسه، در استان انتاریو 14 مدرسه، در جزیره‌ی پرنس ادوارد 5 مدرسه، در ساسکاچوان 7 مدرسه و در یوکان 1 مدرسه باز هستند. اما در نوا اسکوشا، نوناوات و مناطق شمال غرب کانادا مدارس و موسسات آموزش عالی اجازه‌ی بازگشایی ندارند.

 

مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها بر حسب استان

اما مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های کانادا برای بازگشایی از مقررات استانی یا منطقه‌ای تبعیت می‌کنند. هم اکنون تمامی مدارس ابتدایی یا دبیرستان‌های کبک به روی دانش آموزان خارجی باز هستند. تمامی مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های خصوصی و دولتی در استان‌های نیو برانزویک، جزیره‌ی پرنس ادوارد، منیتوبا و بریتیش کلمبیا اجازه‌ی بازگشایی دارند.

 

مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها در این استان‌ها و مناطق کانادا حق بازگشایی و پذیرش دانش‌آموزان خارجی را ندارند: آلبرتا، انتاریو، ساسکاچوان، یوکان، نوناوات، نوا اسکوشا، مناطق شمال غرب و نیز نیوفاندلند و لابرادور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!