2024/04/25

دلیل برگذار نشدن اکسپرس انتری این هفته چه بود؟

دلیل برگذار نشدن اکسپرس انتری این هفته چه بود؟

به خاطر تغییراتی که دولت فدرال در امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری در سیستم جامع رتبه بندی اعمال کرده بود، این هفته پذیرش اکسپرس انتری برگزار نشد. اداره‌ی فدرال مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در وبسایت خود توضیح داده که عدم برگزاری پذیرش اکسپرس انتری در نتیجه‌ی خبری است که اخیرا در مورد اعطای امتیاز بیشتر به متقضیان فرانسه زبان اعلام کرده است.

 

اداره‌ی مهاجرت کانادا گفته است که:« امتیاز CRS تمام پروفایل‌ها قبل از برگزاری پذیرش بعدی به صورت خودکار به روزرسانی می‌شود. این فرایند دو هفته طول می‌کشد.» در سیستم مدیریت درخواست اکسپرس انتری، اداره‌ی مهاجرت کانادا به پروفایل متقاضیان بر اساس سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، سابقه‌ی کار و سایر معیارها امتیاز می‌دهد. اداره‌ی مهاجرت کانادا هر دو هفته یک بار و معمولا روزهای چهارشنبه پذیرش اکسپرس انتری را برگزار می‌کند و از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌کند تا تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را ارائه کنند.

 

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری روز چهارشنبه مورخ 14 اکتبر برگزار شد که بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری هم بود. متقاضیان مهاجرت بی صبرانه منتظر برگزاری پذیرش این هفته بودند که قرار بود چهارشنبه‌ی گذشته مورخ 28 اکتبر برگزار شود اما عدم برگزاری آن این شک را ایجاد کرده که شاید عدم برگزاری پذیرش به همه گیری کرونا مرتبط باشد. با این وجود اداره‌ی مهاجرت اعلام کرده که عدم برگزاری این پذیرش ربطی به کرونا ندارد.

 

در عوض، همان‌گونه که قبلا اعلام شد، متقاضیان فرانسه زبان اکسپرس انتری تا 30 امتیاز بیشتر در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بنابراین اداره‌ی مهاجرت کانادا باید امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی را به روزرسانی کند. وقتی این به روزرسانی انجام شد متقاضیان مهاجرت می‌توانند امید داشته باشند که پذیرش اکسپرس انتری طبق روال سابق خود هر دو هفته یک بار برگزار شود.

 

هدف از این تغییر این است که تعداد بیشتری از اسکیلدورکرهای فرانسه زبان در سراسر کانادا جذب شوند. همانگونه که حتما می‌دانید کانادا دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و فرانسه. به همین جهت در پی آن است تا شخصیت و هویت فرانسوی خود را نیز عمدتا از طریق جذب مهاجران فرانسه زبان حفظ کند. دقیقا به همین خاطر است که استان کبک کانادا سیستم مهاجرتی خاص خود را دارد. در سال 2019 نسبت مهاجران فرانسه زبانی که دعوت به تقاضا برای اقامت دائم شده‌اند از 4.5 درصد در سال 2018 به 5.6 درصد رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!