2024/03/28

برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین سه شنبه بسته می‌شود

برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین سه شنبه بسته می‌شود

شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا نهایتا تا سه شنبه‌ی هفته جاری فرصت دارند اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا را نسبت به تمایل خود جهت اسپانسر والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شدن مطلع کنند. برنامه‌ی اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ/مادربزرگ‌ها که به اختصار PGP هم نامیده می‌شود 13 اکتبر آغاز به کار کرده و سوم نوامبر راس ساعت 12 شب به وقت استاندارد شرقی بسته می‌شود.

 

والدین یا پدربزرگ مادربزرگ متقاضیان می‌توانند از این طریق اقامت دائم و سپس شهروندی کانادا را اخذ کنند. سپس اداره‌ی مهاجرت با برگزاری لاتاری تا سقف 10 هزار اسپانسر را انتخاب می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد درخواست کامل خود را برای اسپانسر شدن ارائه کنند.

 

چگونه پدر مادر خود را به کانادا بیاوریم؟

  • مرحله‌ی اول: فرم آنلاین ابراز تمایل برای اسپانسرشیپ را ارائه کنید. بدین ترتیب جزو متقاضیانی خواهید بود که در لاتاری ممکن است انتخاب شوند.

 

  • مرحله‌ی دوم: منتظر نتایج لاتاری بمانید. اداره‌ی مهاجرت در صورت برنده شدنتان با شما تماس خواهد گرفت.

 

  • مرحله‌ی سوم: درخواست PGP را به اداره‌ی مهاجرت کانادا ارائه کنید و هزینه‌ی مربوطه را هم تا موعد مقرر شده توسط اداره‌ی مهاجرت بپردازید.

 

چنانچه ساکن استان کبک کانادا هستید هر سه مرحله‌ی فوق را باید طی کنید به علاوه‌ی اینکه می‌بایست از طریق دولت کبک گواهی انتخاب کبک یا QSC دریافت کنید و آن را به اداره‌ی مهاجرت تقدیم نمایید.

 

در مرحله‌ی اول به چه چیزهایی نیاز است؟

در این مرحله می‌بایست نسخه‌ی دیجیتالی پاسپورت کانادایی یا مدرکی دال بر وضعیت اقامتی‌تان نظیر Permanent Residence (PR) Card را ارائه کنید. باید اطلاعات مربوط به خانواده و تعداد افرادی که قرار است اسپانسرشان شوید را اعلام کنید. پس از اینکه با موفقیت فرم را ارائه کردید شماره‌ی رهگیری دریافت خواهید نمود.

 

درآمد؛ مهم ترین شرط

با فرض اینکه در حال حاضر شهروند کانادا هستید و یا اقامت دائم کانادا دارید، مهم ترین شرطی که باید واجد آن باشید درآمد است. باید به اداره‌ی مهاجرت نشان دهید که طی سال‌های مالی 2018، 2019 و 2020 از درآمد لازم جهت اسپانسری اعضای خانواده‌تان برخوردار بوده‌اید. البته در مرحله‌ی اول لازم نیست درآمد خود را ثابت کنید. اما در مرحله‌ی سوم باید اعلانیه‌ی ارزیابی آژانس درآمدهای کانادا یا  Canada Revenue Agency (CRA) را به اداره‌ی مهاجرت کانادا ارائه کنید.

 

کانادا گفته است که در اوایل سال 2021 حدود 10 هزار درخواست را دریافت خواهد کرد. به همین دلیل درآمد شما طی سال‌های 2018، 2019 و 2020 را ارزیابی خواهد کرد. اما با توجه به اینکه بعید است که اوایل سال 2021 اعلانیه‌ی ارزیابی یا NOA به دست شما برسد اداره‌ی مهاجرت به شما اجازه می‌دهد NOA 2020 را پس از آن‌که درخواست اسپانسرشیپ را تقدیم کردید ارائه کنید.

 

متقاضیان علاقه مند به اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود می‌بایست اندازه و تعداد نفرات خانواده‌ی خود را هم اعلام کنند تا تایید کنند که واجد شرط حداقل درآمد لازم برخوردارند. تعداد نفراتی که ممکن است مسئولیت مالی آن‌ها را بر عهده داشته باشند شامل نفرات زیر می‌شود:

 

  • خود فرد اسپانسر و متقاضی
  • همسرش
  • فرزندان وابسته‌شان
  • فرزندان وابسته‌ی همسرش
  • هر فرد دیگری که اسپانسر ممکن است در گذشته اسپانسر او شده باشد و هنوز مسئولیت حمایت مالی‌اش را به عهده دارد
  • والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که متقاضی قصد دارد اسپانسرشان شود همراه با وابسته‌هایشان (همسر یا فرزندان وابسته)
  • هر فرزند وابسته‌ای که همراه با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود به کانادا نخواهد آمد
  • همسر پدر/مادربزرگ یا همسر پدر یا همسر مادر، حتی اگر به کانادا نیایند
  • همسر جداشده‌ی پدر/مادر بزرگ یا همسرجداشده‌ی پدر یا مادر

 

متقاضیان ساکن کبک

استان کبک کانادا به جای شرط اظهارنامه مالیاتی سه ساله، متقاضیان اسپانسرشیپ را ملزم به اثبات تمکن مالی طی 12 ماه اخیر می‌کنند. وزارت مهاجرت کبک درآمد افرادی که مایل هستند اسپانسر پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ شوند و در کبک زندگی می‌کنند را بر اساس شرایط درآمدی استان کبک ارزیابی خواهد کرد. هم اداره‌ی مهاجرت کانادا و هم دولت کبک از متقاضیان می‌خواهند فرمی را امضا کنند. در این فرم نوشته شده که اسپانسر تا چه مدت مسئول حمایت مالی اعضای خانواده خود از زمانی که اقامت دائم کانادا می‌گیرند خواهد بود. مدت زمان حمایت مالی والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ برای تمامی متقاضیان کانادایی به غیر از متقاضیان ساکن کبک 20 سال و در استان کبک 10 سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!