2024/04/25

کاهش حداقل امتیاز CRS در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کاهش حداقل امتیاز CRS در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کانادا در تاریخ بیست و سوم دسامبر با برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری از 5000 متقاضی دیگر دعوت کرد تقاضای خود را برای اقامت دائم کاناد ارائه کنند. حداقل امتیاز در این پذیرش 468 بوده است که نسبت به پذیرش قبلی که در تاریخ نهم دسامبر برگزار شده حاکی از کاهش یک امتیازی است. این چهارمین باری است که طی پذیرش اکسپرس برای 5000 متقاضی دعوتنامه صادر می‌شود. بدین ترتیب کانادا از ابتدای سال جاری میلادی که آخرین روزهای آن را سپری می‌کنیم مجموعا 107,350 دعوتنامه صادر کرده است. صدور این تعداد دعوت‌نامه نشانگر این است که کانادا خود را متعهد به استقبال از تعداد بیشتری مهاجر در سال 2021 و بعد از آن می‌داند.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته‌بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه‌بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می‌توانند علی‌رغم برقراری محدودیت‌های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره‌ی مهاجرت کانادا پروفایل‌های جدید را می‌پذیرد و به درخواست‌های اقامت دائم رسیدگی می‌کند.

 

در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده شده است: چهارم ژوئن 2020 راس ساعت 13:39:44 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه بندی 471 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار کرده‌اند در این دور از صدور دعوتنامه‌ها موفق به دریافت دعوتنامه شدند. لازم به ذکر است که پذیرش 30 سپتامبر 2020 صد و شصت و چهارمین پذیرشی بود که اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی برگزار کرده است. این پذیرش همچنین سی و دومین پذیرش سال جاری میلادی بوده است.

 

تعدادی از مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری طی هفته‌های اخیر فعال بوده‌اند. استان‌های انتاریو، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، منیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا طی چهار هفته‌ی اخیر پذیرش‌های استانی مرتبط با اکسپرس انتری برگزار کرده‌اند.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌های فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

فرنوش 29 ساله است و مدرک لیسانس دارد. او سه سال اخیر به عنوان طراح گرافیک مشغول به کار بوده است. سطح زبان انگلیسی فرنوش پیشرفته است. با اینکه فرنوش تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل، او برادری در کانادا دارد که ساکن تورنتوست و اقامت دائم کانادا دارد. فرنوش با داشتن 468 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS توانسته در پذیرش بیست و سوم دسامبر دعوتنامه دریافت کند.

 

آریا 29 ساله و دارای مدرک فوق لیسانس است. او با شرکت در آزمون آیلتس توانست در مهارت شنیداری نمره 8، در مهارت‌های مکالمه نمره 7.5 و در مهارت‌های خواندن و نوشتن نمره‌ی 7 بگیرد. آریا چهار سال مشاور مدیر بوده است. با اینکه تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل با داشتن 472 امتیاز در سیتم جامع رتبه بندی یا CRS برای دریافت دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری واجد شرایط بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!