2024/03/28

مهاجرت به کبک از طریق همسر؛ اسپانسرشیپ

مهاجرت به کبک از طریق همسر؛ اسپانسرشیپ

فردی که شهروند کاناداست یا اقامت دائم کانادا را دارد می‌تواند اسپانسر همسرش که مایل به مهاجرت به کبک است شود. از آن‌جایی که کبک در رابطه با مهاجرت اختیارات بیشتری نسبت به سایر استان‌های کانادا دارد، در مرحله‌ی درخواست هم یک مرحله اضافه دارد. این بدین معناست که افرادی که می‌خواهند به استان کبک کانادا مهاجرت کنند باید از فرایندی عبور کنند که ابتدا آن‌ها را ملزم به پر کردن درخواست در سطح فدرال و سپس در سطح استانی می‌کند. به بیان ساده‌تر یعنی فرد متقاضی مهاجرت به کبک کانادا یا فرد متقاضی اسپانسر شدن برای همسرش باید ابتدا درخواست خود را در سطح فدرال به اداره‌ی مهاجرت کانادا و سپس به اداره‌ی مهاجرت کبک ارائه کند.

 

در گام نخست که مایل به اسپانسری همسرتان جهت مهاجرت به کانادا هستید باید درخواست اسپانسرشیپ و اقامت دائم را به دولت کانادا ارائه کنید. در این مرحله باید مدارک کامل شده‌ی معینی را ارسال کنید و هزینه‌ی لازم را به اداره‌ی مهاجرت کانادا بپردازید. علاوه بر این باید درخواست فرد اسپانسرشده برای اقامت دائم را همراه با مدارک مربوطه و هزینه‌ی لازم بپردازید.

 

وقتی اداره‌ی مهاجرت کانادا (در سطح فدرال) درخواست شما را واجد شرایط تشخیص داد باید درخواست دیگری را به اداره‌ی مهاجرت کبک ارائه کنید. در این مرحله شما وارد قراردادی می‌شوید که شما را به عنوان اسپانسر همسرتان در برابر دولت کبک پاسخگو می‌کند. باید از وبسایت اداره‌ی مهاجرت کبک فرم‌های مربوطه را دانلود و پر کنید، و به همراه رسید هزینه و مدارک دیگر ارسال کنید.

 

اگر درخواست شما توسط اداره‌ی مهاجرت کبک تایید شد این اداره درخواست شما را مستقیما به دفتر اداره‌ی مهاجرت کانادا که مسئول رسیدگی به درخواست اقامت دائم فردی است که شما اسپانسرش شده‌اید خواهد فرستاد. افرادی که شما اسپانسر آن‌ها می‌شوید باید واجد شرایط در زمینه‌های سلامت، سوء پیشینه و و مسائل امنیتی باشند تا اداره‌ی مهاجرت کانادا به آن‌ها اقامت دائم کانادا بدهد.

 

وقتی که فرد اسپانسرشده به کبک آمد از خدمات بسیاری که اداره‌ی مهاجرت کبک ارائه می‌کند بهره مند خواهد بود: جلسات توجیهی و اطلاع رسانی، کلاس‌های زبان فرانسه و کمک‌های مامور مهاجرت. همچنین به خدماتی دسترسی خواهد داشت که توسط سازمان‌هایی ارائه می‌شوند که از مهاجران و خوگیری آن‌ها با جامعه کبک استقبال می‌کنند.بر اساس داده‌های منتشر شده، رسیدگی اداره‌ی مهاجرت کبک به درخواست اسپانسرشیپ همسر معمولا حدود 12 ماه به طول خواهد انجامید که این مدت شامل دو تا سه ماه انتظار برای بازبینی درخواست می‌شود.

 

آنچه برای اسپانسرشیپ همسر باید بدانید

هر کسی که می‌خواهد اسپانسر همسر خود برای مهاجرت شود حتما باید واجد شرایط باشد. مهم‌تر از همه اینکه باید شهروند کانادا باشد، جز بومی‌های اولیه کانادا باشد یا با سن بالای 18 سال اقامت دائم کانادا را داشته باشد. همانند باقی استان‌های کانادا در تعداد نفراتی که قصد اسپانسر آن‌ها را دارید حد و مرزی تعیین نشده و شما می‌توانید اسپانسر همسر، فرزند، والدین یا پدر/مادربزرگتان شوید. منتها باید حتما از منابع مالی کافی برای این کار برخوردار باشید. همچنین باید به اداره‌ی مهاجرت کانادا و اداره‌ی مهاجرت کبک ثابت کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های خود و افراد و فرزندانی که اسپانسر آن‌ها شده‌اید برآیید.

 

برای اینکه ثابت کنید قصد ماندن در کبک با بازگشت به کبک را دارید و برای اینکار از پول کافی برخوردارید می‌توانید:

 

  • صورت حساب بانکی خود را نشان دهید؛
  • در نامه‌ای بیان کنید که شما و همسرتان قصد دارید سریعا کار پیدا کنید؛ یا می‌توانید اطلاعات مربوط به مدارک شغلی و تحصیلی و سوابق خود را ارائه کنید و به جاب آفری که در حال حاضر در کبک گرفته اید تاکید کنید.

 

فراموش نکنید که در نامه‌ی خود تا جای امکان موجز و دقیق باشید. حتی اگر واجد شرایط بالا هم باشید چند عامل هستند که ممکن است مانع اسپانسر شدن شما شوند. مثلا اگر مرتکب جرم خشنی شده باشید نمی‌تواند اسپانسر کسی بشوید. یا اگر همچنان مسئول اسپانسری همسر سابقتان هستید و یا اعلام ورشکستگی کرده‌اید هم نمی‌توانید اسپانسر شوید.

 

گرچه این عوامل در توانایی شما برای اسپانسر شدن نقش ایفا می‌کنند اما همسرتان باید واجد شرایط دیگری هم باشد مثلا بالای 18 سال سن داشته باشد و در سلامت کامل به سر ببرد و فاقد سوء پیشینه باشد. نکته‌ی آخر اینکه فراموش نکنید که تمام درخواست‌ها به دولت کبک تنها به زبان فرانسه است، بنابراین اگر مسلط به زبان فرانسه نیستید کار را به مترجم بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!