2024/03/28

تحصیل آنلاین و اخذ ویزای PGWP

تحصیل آنلاین و اخذ ویزای PGWP

جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که آن دسته از دانشجویان بین‌المللی کانادا که تحصیلات خود را صد در صد به صورت آنلاین انجام می‌دهند پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط دریافت ویزای کار سه ساله‌ی موسوم به PGWP خواهند بود.

 

کانادا کار را برای دانشجویان بین‌المللی جهت دریافت ویزای PGWP حین همه‌گیری کرونا راحت‌تر کرده است. قبلا تحصیل  آنلاین در مدت زمان تحصیل در کانادا برای دریافت ویزای PGWP محاسبه نمی‌شد. اما کرونا اوضاع را تغییر داده است.

 

وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو در مصاحبه‌ای گفته است:«این سیاست جدید بدین معناست که دانشجویانی که مایل هستند پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا کار کنند فرصتی را از دست نخواهند داد و در ضمن ما هم از مزایای اقتصادی و اجتماعی دانشجویان بین‌المللی بهره‌مند خواهیم شد. پیام ما به دانشجویان بین‌المللی و فارغ‌التحصیلان ساده است: ما نمی‌خواهیم شما فقط اینجا تحصیل کرده باشید؛ می‌خواهیم پیش ما بمانید.»

 

پیش از این کانادا اعلام کرده بود که ویزای PGWP تا 18 ماه می‌تواند تمدید شود .این در حالیست که ویزاهای PGWP معمولا مدت زمان ثابت و محدودی دارند و نمی‌توان آن‌ها را تمدید یا تجدید کرد.

 

این سیاست جدید در مورد دانشجویان بین‌المللی که در دوره‌ای تحصیلی واجد شرایط PGWP ثبت نام کرده‌اند و دوره‌ی تحصیلی‌شان در هر ترمی بین ترم بهار 2020 تا پاییز 2021 شروع می‌شود اجرایی است. همچنین در مورد دانشجویانی که دوره‌ی درسی‌شان در ماه مارس 2020 که کانادا مجبور به قرنطینه شد در حال انجام بود.

 

دانشجویان بین‌المللی همچنین باید واجد سایر شرایط هم باشند من‌جمله اینکه باید استادی پرمیت یا ویزای تحصیلی معتبری داشته باشند.

 

در سال 2019 بیش از 572,000 دانشجوی بین‌المللی 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کردند و با پرداخت شهریه و خرج کردن پول از 170 هزار شغل حمایت نمودند. در همان سال بیش از 58 هزار فارغ التحصیل اقامت دائم کانادا را کسب کردند.

 

مهاجرت به کانادا در همه‌گیری کرونا نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته است. اختلال در ارائه‌ی خدمات و محدودیت‌های سفر به کانادا آمدن دانشجویان خارجی به کانادا را دشوار ساخته است. در حال حاضر دانشجویان بین‌المللی تنها در صورتی می‌توانند به کانادا سفر کنند که قصد تحصیل در یکی از موسسات آموزش عالی موسوم به DLI داشته باشند و این موسسه باید برنامه‌ی آمادگی مبارزه با کرونا داشته باشد.

 

اهمیت ویزای PGWP برای مهاجران

ویزای PGWP به دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل در کانادا که در یکی از موسسات آموزش عالی موسوم به Designated Learning Institution (DLI) تحصیل کرده‌اند اجازه می‌دهد تا تا سقف سه سال برای هر کارفرمای کانادایی که دوست دارند کار کنند.

 

سابقه‌ی کاری که فارغ‌التحصیلان با ویزای PGWP کسب می‌کنند امتیاز مهمی در اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مسیرهای مهاجرتی گوناگون کانادا محسوب خواهد شد. اکسپرس انتری، برنامه‌ی تجربه‌ی کبکی و برنامه‌ی مهاجرت استانی سابقه‌ی کار داخل کانادا را مهم می‌دانند و برخی از مسیرهای مهاجرتی نیز متقاضی را ملزم به داشتن سابقه کار کانادا می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!