2024/04/25

برای اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری بهتر است یا کارآفرینی؟

برای اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری بهتر است یا کارآفرینی؟

آیا با کارآفرینی در کانادا می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟ اقامت با کارآفرینی کانادا بهتر است یا سرمایه گذاری؟ چه افرادی واجد شرایط برای کارآفرینی کانادا هستند؟ نحوه کارآفرینی کانادا چگونه است و … .

بدون شک، کشور کانادا یکی از اولین اولویت های متقاضیان برای مهاجرت است. این کشور یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورهای حال حاضر دنیا می باشد که به دلیل داشتن اقتصادی پویا و ثابت، کیفیت زندگی بالا، امنیت و داشتن پاسپورت معتبر، سالانه مهاجران مختلفی را از سراسر دنیا جذب خود می کند. از طرف دیگر، به دلیل اینکه ایالات متحده آمریکا، بزرگ ترین شریک تجاری این کشور بشمار می رود، این کشور به یکی از قوی ترین و بزرگ ترین کشورهای اقتصادی تبدیل شده که همواره رشد اقتصادی خوبی دارد. لذا بهترین مقصد برای کسانی است که به دنبال یک کشور دوم برای شروع کسب و کار و زندگی هستند. این موضوع سبب شد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به این کشور تبدیل شده است.

البته باید متذکر شویم متقاضیان به روش های مختلفی می توانند در این کشور سرمایه گذاری کنند که از جمله آن ها می توان به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی کانادا اشاره نمود. با توجه به این مورد، یک سوال مهم به ذهن متقاضیان مهاجرت به کانادا خطور می کند. این سوال که کدام روش سرمایه گذاری برای اخذ اقامت کانادا بهتر است؟

برای این که راحت تر روش مهاجرت خود را انتخاب کنید باید با مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی آشنا شوید. از این رو در ادامه مطلب به تشریح این روش ها می پردازیم.

برای اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری بهتر است یا کارآفرینی؟

برای اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری بهتر است یا کارآفرینی؟

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

با توجه به رشد و ثبات اقتصادی کانادا، اغلب مهاجران این کشور، یا سرمایه گذار هستند و یا کارآفرین. به همین دلیل، دولت کانادا در چند سال اخیر، برنامه ها و استراتژی های تجاری جالبی به کار برده که اغلب این برنامه های تجاری مخصوص کسانی است که قصد راه اندازی یا مدیریت شغلی را دارند. ارتباط با بازار جهانی و داشتن اقتصادی مطمئن و پیشرفته، سبب شد افراد زیادی به منظور دستیابی به بازارهای جهانی، علاقه مند سرمایه گذاری در کانادا باشند.

البته این افراد، اهداف متفاوتی از سرمایه گذاری در این کشور دارند که اخذ اقامت کانادا یکی از رایج ترین اهداف است. سرمایه گذاری در کانادا سبب می شود علاوه بر حفظ سرمایه اولیه، سود و بازدهی خوبی نیز برای سرمایه گذار به دست آید. لذا متقاضیان، دارایی و سرمایه ای که دارند را برای شرکت در معاملات تجاری، خرید ملک و … صرف می کنند تا علاوه بر افزایش سرمایه بتوانند اقامت کانادا را هم به دست آورند.

سرمایه گذاری در کانادا یعنی اخذ اقامت دائم یا تابعیت کانادا. البته بعد از فراهم نمودن لازمه های سرمایه گذاری در این کشور. در واقع، بعد از اینکه متقاضیان، مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا را ارائه دادند یک دعوتنامه دریافت می کنند که از طریق آن می توانند به این کشور، سفر کنند.

نکته قابل توجه دیگر در مورد سرمایه گذاری در کانادا این است که اخذ اقامت کانادا فقط از طریق کارآفرینی کانادا، خرید فرانچایز، ثبت شرکت، خود اشتغالی و برنامه های استانی امکان پذیر است و با خرید ملک در کانادا نمی توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد.

برای اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری بهتر است یا کارآفرینی؟

اخذ اقامت کانادا از طریق کارآفرینی

همان طور که اشاره نمودیم سرمایه گذاری در کانادا به روش های مختلفی انجام می گیرد که کارآفرینی یکی از رایج ترین این روش هاست. چرا که با کارآفرینی کانادا می توان در همان ابتدا، اقامت دائم کانادا را اخذ نمود. این اقامت دائم نه تنها برای کارآفرین بلکه برای تمام خانواده او نیز می باشد.

حال اگر علاقه مند اخذ اقامت کانادا از طریق کارآفرینی هستید در ابتدا باید یک برنامه یا طرح و ایده ای جدید و نوآورانه داشته باشید. چرا که کارآفرینی به مفهوم ارائه یک طرح و ایده خلاقانه است که با راه اندازی آن بتوان سود بیشتری به دست آورد. بنابراین، اولین لازمه هر متقاضی داشتن افکار خلاقانه و بینش اقتصادی است که با کمک آن ها بتواند بهترین فرصت های بازار را تشخیص دهد.

به طور کلی، یک کارآفرین باید تمام مراحل کسب و کار اعم از ارائه ایده تا تبلیغات و راه اندازی کسب و کار را برعهده بگیرد. حال یک متقاضی اخذ اقامت کانادا از طریق کارآفرینی باید در اولین گام، طرح و ایده خلاقانه خود را در قالب بیزینس پلن به دولت کانادا ارائه دهد. بعد از اینکه طرح او مورد تایید این کشور قرار گرفت می تواند به همراه خانواده خود در همان ابتدا اقامت دائم کانادا را اخذ کند. به همین دلیل، اخذ اقامت از طریق کارآفرینی کانادا نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری، پرطرفدارتر می باشد.

کارآفرینی کانادا

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق کارآفرینی

با توجه به ویژگی های کارآفرینی کانادا، این روش به یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری تبدیل شده است. یکی از مهم ترین شرایط اخذ اقامت این روش، بیزینس پلن است. البته علاوه بر ارائه بیزینس پلن، فاکتورهای دیگری هم برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کانادا لازم است که داشتن مدرک زبان آیلتس در حد 4 از مهمترین آنها است.

از دیگر مزایای این روش این است که فرزندان زیر 21 سال کارآفرین می توانند همراه به خانواده، به کانادا مهاجرت کنند و به صورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازند. این افراد می توانند بعد از 3 سال، پاسپورت خود را دریافت کنند.

علاوه بر این، بیش از 12 برنامه کارآفرینی از سوی دولت کانادا ارائه شده که هیچکدام از آن ها نیاز به سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری ندارند. هدف دولت کانادا از چنین استراتژی، جذب نیروهای خلاق و متخصص با ایده های تجاری خلاقانه است تا بتواند از این طریق، به رشد اقتصاد کشورش کمک کند. بنابراین اگر یک ایده خلاقانه برای راه اندازی کسب و کاری دارید ولی سرمایه کافی برای راه اندازی آن ندارید کانادا یکی از بهتری مقاصدی است که می توانید استعدادهای خود را در آن شکوفا کنید.

سرمایه گذاری بهتر است یا کارآفرینی؟

مقالات مرتبط:

ویزای کارآفرینی در کانادا 2022

برنامه های استانی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

سخن آخر و نتیجه گیری

بسیاری از متقاضیان بعد از این توضیحات هم نمی دانند کدام روش را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنند. در این راستا باید بگوییم هر متقاضی در وهله اول باید به نیازها، شرایط و علاقه خود توجه کند و ببیند به کدام روش علاقه دارد. آیا مدیریت فعال یک کسب و کار را می پسندد یا کارآفرینی را. آیا خلاقیت لازم برای ارائه یک بیزینس پلن اقتصادی و تجاری بزرگ را دارد یا خیر. در واقع انتخاب یک روش مهاجرت خوب به استعدادها و سرمایه متقاضی بستگی دارد.

نکته قابل توجه دیگر برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا این است که مهاجرت به این کشور، به هیچ وجه آسان نیست. بنابراین اگر می خواهید بهترین روش مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید بهتر است از یک وکیل مهاجرت کارکشته و معتبر مشاوره بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!