2024/04/18

10 دانشگاهای برتر کانادا برای ایرانیان

دانشگاهای برتر کانادا

10 دانشگاهای برتر کانادا برای ایرانیان

کانادا در مقطع کارشناسی دارای دانشگاهای برتر و کالج های بسیار می باشد. معمولا دوره کارشناسی در دانشگاه های مدیریت کانادا و سایر رشته های دیگر غیر از دانشگاه های پزشکی کانادا 4 سال به طول می انجامد. البته برخی دوره ها 3 ساله می باشند. در این مقطع نیاز به ارائه مدرک زبان ایلتس با نمره 6 می باشد. توجه به لیست دانشگاهای برتر کانادا برای تحصیل کمک قابل توجهی به دانشجو برای انتخاب مسیر صحیح تحصیل و دانشگاه خواهد داشت. تحصیل در مقطع کارشناسی و مقطع کارشناسی ارشد در کانادا دارای محدودیت سنی می باشد. برای کارشناسی حداکثر تا سن 23 سال و برای ارشد تا 30 سال امکان پذیر می باشد. اکنون سوالات متفاوتی از جمله دانشگاه های برتر کانادا کدامند؟ تحصیل در دانشگاه های کانادا چگونه است؟ چگونه می توان لیستی از بهترین دانشگاه های کانادا در اختیار داشت؟ با ما همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

10 دانشگاهای برتر کانادا برای ایرانیان

لیست دانشگاهای برتر کانادا بر اساس رتبه بندی QS World University 2021:

اسامی دانشگاه ها

رتبه دانشگاه ها در کانادا

رتبه دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی جهانی

تورنتو رتبه 1 کانادا رتبه 25 جهانی
مک گیل رتبه 2 کانادا رتبه 31 جهانی
بریتیش کلمبیا رتبه 3  کانادا رتبه 45 جهانی
مونترال رتبه 4 کانادا رتبه 118 جهانی
آلبرتا رتبه 5 کانادا رتبه 119 جهانی
مک مستر رتبه 6  کانادا رتبه 114 جهانی
واترلو رتبه 7  کانادا رتبه 166 جهانی
وسترن رتبه 8  کانادا رتبه 203 جهانی
کویینز رتبه 9  کانادا رتبه 246 جهانی
کلگری رتبه 10 کانادا رتبه 246 جهانی
  • دانشگاه کلگری
    دانشگاه کلگری در سال 1966 تاسیس شد و در استان آلبرتا می باشد، این دانشگاه را با نام UCalgary می شناسند و در زمینه تحقیقات از بهترین دانشگاه های دانشگاه های کانادا می باشد. چشم انداز دانشگاه این است که یک مرکز فکری جهانی باشد و به عنوان یکی از 5 دانشگاه برتر تحقیقاتی کشور شناخته شود. دانشگاه کلگری به دلیل برنامه های مهندسی، بازرگانی و رقص و جنبش شناسی مشهور است..
    این دانشگاه به طور کلی دارای پنج پردیس می باشد که چهار پردیس آن در مناطق آلبرتا و کلگری و یکی از آنها در دوحه قطر قرار دارد. در رتبه بندی های تایمز و آکادمیک دانشگاه های جهانی در سال 2021، دانشگاه کلگری در میان 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه رابرت تیرسک فضانورد، ناهید ننشی سیاستمدار و اسکیت باز کریستینا گرووز می باشند.

 

  •  دانشگاه کویینز
    دانشگاه کویینز که در کانادا به عنوان ملکه شناخته شده است، در کینگستون، آنتاریو قرار دارد. در سال 1841 تأسیس شد، یکی از برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی کانادا می باشد و همچنین رتبه اول را برای فعالیت های فوق برنامه دارد. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر کینگستون واقع شده است.
    دانشجویان از بیش از 100 کشور در سراسر جهان، در این دانشگاه تحصیل می کنند. بیش از 91% از دانشجویان دانشگاه کویینز پس گذشت 6 ماه از فارغ التحصیلی، در رشته تحصیلی خود مشغول به کار می شوند. از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه کویینز که یکی از بهترین دانشگاه های کانادا می باشد، می توان تاجر ایلان ماسک، دانشمند شرلی ام تیلگهام و بازیگر آندریا سو را نام برد.

 

  • دانشگاه وسترن
    یکی از دانشگاه های برتر کانادا، دانشگاه وسترن می باشد که بیش از 38.000 دانشجو از 121 کشور دارد. این دانشگاه در زمینه استناد به شاخص های شهرت کارکنان و استادان عملکرد خوبی دارد. دانشگاه وسترن به فعالیت های تحقیقاتی توجه بسیار ویژه ای دارد. این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، گزینه بسیار مناسبی است. دانشگاه وسترن در زمینه علوم کامپیوتر، علوم انسانی، اقتصاد، مهندسی، آموزش، پزشکی و غیره فعالیت دارد. در رتبه بندی های جهانی، دانشگاه وسترن در رتبه 203 و در بین دانشگاه های کانادا در رتبه هشتم قرار گرفته است.

دانشگاهای برتر کانادا

  • دانشگاه واترلو

این دانشگاه در گروه معتبر تحقیقاتی U15 عضو می باشد بر تحقیقات تحول آفرین و یادگیری تأکید دارد. واترلو دارای سه پردیس است. این دانشگاه برنامه های علوم فیزیکی و مهندسی را به بهترین نحو ارائه می دهد و در این زمینه معروف می باشد. مجله آموزش عالی تایمز این برنامه را در بین 75 برنامه برتر جهان قرار داده است. همچنین یکی از بزرگترین برنامه های همکاری دانشگاهی جهان را دارد. دانشگاه واترلو 190 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد و 100 برنامه در مقطع کارشناسی را ارائه می دهد. از آنجا که این دانشگاه برتر کانادا در قلب مرکز فناوری کانادا واقع شده است، بستر بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند تا یادگیری مبتنی بر کار خود را عمیق تر کنند.

  • دانشگاه مک مستر
    دانشگاه مک مستر در همیلتون، انتاریو، نزدیک مرکز شهر تورنتو واقع شده است. این دانشگاه پرتحرک به دلیل دانشکده پزشکی و دانشکده های مهندسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی شهرت جهانی دارد. این دانشگاه دارای چهار پردیس می باشد که پردیس اصلی در Hamilton در نزدیکی باغ گیاه شناسی سلطنتی و همچنین Burlington، Kitchener-Waterloo و Niagara دیگر پردیس های آن هستند.. کمدین یوجین لوی، بازیگر زن کمی چیانگ و کارآفرین مایکل لی چین از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه هستند. دانشگاه مک مستر بیشتر به خاطر دانشکده پزشکی معتبر خود، از برترین دانشگاه های کانادا به حساب می آید.

 

  • دانشگاه آلبرتا
    دانشگاه آلبرتا از دانشگاه های پیشرو در سطح جهان، در زمینه تحقیقات می باشد. آلبرتا در زمینه علوم، مهندسی، تجارت، علوم انسانی، علوم بهداشتی و هنرهای خلاق دارای برتری علمی می باشد. دانشگاه متعهد است که محیطی چند فرهنگی را با فضایی مناسب برای تحقیق پرورش دهد. فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه آلبرتا جو کلارک نخست وزیر سابق، تاک واه مک محقق پزشکی و بورلی مک لاکلین رئیس دادگستری سابق کانادا هستند.

 

  • دانشگاه مونترال
    دانشگاه مونترال به خاطر تیم های ورزشی و فارغ التحصیلانش و همچنین به عنوان رهبران مشهور در تجارت و تحقیقات علمی شناخته شده است. از فارغ التحصیلان معروف این دانشگاه می توان میشائیل ژان فرماندار سابق کانادا، دنیس آرکاند فیلمساز و پیر کارل پولادو تاجر را نام برد.
    دانشگاه مونترال 600 برنامه شامل کارشناسی، فوق لیسانس و دکترا ارائه می دهد. برنامه ها به زبان فرانسه ارائه می شوند و دانشجویان کارشناسی باید شرایط پذیرش فرانسه را برآورده کنند.

دانشگاه مونترال

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    قدیمی ترین دانشگاه کانادا، دانشگاه بریتیش کلمبیا می باشد که به نام UBC نیز شناخته شده است. این دانشگاه یک مرکز جهانی آموزش و تحقیق است که در رتبه 45 جهانی نیز قرار دارد. فارغ التحصیلان برجسته ای همچون دیوید سوزوکی دوستدار محیط زیست و جاستین ترودو نخست وزیر در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کرده اند.
    این دانشگاه دارای دو پردیس است که یکی در مرکز شهر ونکوور و دیگری Kelowna قرار دارند. دانشگاه بریتیش کلمبیا برنامه های تحصیلات تکمیلی و بیش از 40 برنامه دوره کارشناسی را ارائه می دهد. دانشگاه کلمبیا از برترین دانشگاه های کانادا است که طی رتبه بندی QS جهانی سال 2021 در رتبه سوم کانادا و رتبه 45 جهانی قرار گرفته است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

  • دانشگاه مک گیل
    دانشگاه مک گیل یکی از بهترین دانشگاه های کانادا و دانشگاه های برجسته جهان می باشد که در سال 1821 تاسیس شده است. این دانشگاه در زمینه تحقیقاتی متنوع ترین دانشگاه در کانادا می باشد
    دانشجویان نخبه و برتر در ایالات متحده، کانادا و سراسر جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند. دانشجویانی که دارای بالاترین نمرات ورودی هستند می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. دانشجویان بین المللی باید مهارت لازم در زبان انگلیسی و همچنین مدارک و نمرات تحصیلی بالا را داشته باشند تا بتوانند در مک گیل پذیرش شوند. دانشگاه مک گیل همچنین به دلیل برنامه پزشکی عالی خود مشهور است و اولین دانشکده پزشکی کانادا بود که در سال 1829 تاسیس شد.

دانشگاه مک گیل کانادا

  • دانشگاه تورنتو
    در سال 2021 دانشگاه برتر کانادا بار دیگر دانشگاه تورنتو است که در رتبه بیست و پنجمین دانشگاه های جهانی قرار دارد. در میان دانشگاهای برتر کانادا، دانشگاه تورنتو رتبه اول را دارد. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های جهان است که تمایل زیادی به تحقیق دارد و این تمرکز بر تحقیق یکی از مهمترین دلایلی است که به عنوان بهترین دانشگاه محسوب می شود. علاوه بر این دوره ها و برنامه هایی توسط دانشگاه در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد تا ایده های خود را عملی کنند. در دانشگاه تورنتو 150 استارتاپ مبتنی بر تحقیق، در پنج سال گذشته برگزار شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا چقدر است؟

پرسش و پاسخ متداول در زمینه دانشگاهای برتر کانادا

✅برترین و معتبر ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟
برترین دانشگاه ها می توان دانشگاه تورنتو، مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا را می توان نام برد.
✅بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه چیست؟
دانشگاه برتیش کلمبیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه کلگری، دانشگاه یورک و دانشگاه واترلو.
✅در دانشگاه های کانادا، برنامه ها به چه زبانی ارائه می شوند؟
به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در دانشگاه های کانادا تدریس می شوند.
✅دلیل برتری دانشگاه های کانادا چه می باشد؟
دانشگاه های کانادا به دلیل سطح آموزشی بالا و موفقیت در زمینه تحقیقات در رتبه ها ی بالایی قرار گرفته اند و مورد استقبال دانشجویان سراسر دنیا قرار گرفته اند.

راحت ترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش

چگونه در سال 2022 برای دانشگاه‌های کانادا اپلای کنیم؟

سخن پایانی
در این مقاله به بررسی بهترین و برترین دانشگاه های کانادا پرداختیم و سعی کردیم لیستی از دانشگاه های برتر کانادا ارائه دهیم.کیفیت بالای آموزشی، بازار کار خوب پس از فارغ التحصیلی، تمایل به تحقیقات و موارد بسیاری از دلایل برتری دانشگاه های کانادا می باشند. اگر قصد تحصیل در دانشگاهای برتر کانادا را داشته باشید، می توانید از شانس زندگی عالی در این کشور نیز برخوردار شوید. برای دریافت مشاوره می توانید با مشاوران موسسه ایران مهاجر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!