2024/04/19

شرایط پناهندگی در کانادا در سال 2022

شرایط پناهندگی در کانادا 2022

شرایط پناهندگی در کانادا

بسیاری از افراد بارها رویای شروع زندگی رویایی خود را در کشورهای خارجی در سر گذرانده اند. پس باید حتما به مهاجرت به کانادا به دنبال داشتن زندگی رویایی فکر کرده‌اید. مهاجرت به کشور کانادا، مانند دیگر مهاجرت ها به روش‌ها و طریق های گوناگونی امکان‌پذیر می باشد که امکان اخذاقامت دائم در این کشور را به شما می دهد. کشور کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر می باشد که دارای امنیت زیادی نیز می‌باشد. یکی از روش های مهاجرتی از طریق پناهندگی در کانادا می باشد که به بررسی شرایط و قوانین این روش خواهیم پرداخت.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی یکی از راه های های مهاجرت به کانادا می باشد که مشاوره‌­های مهاجرتی هیچ وقت این روش را توصیه نمی‌کنند. در این نوع روش افرادی که دلایل واقعی برای ترک کشور خود و عدم بازگشت دارند برای پناهندگی اقدام می کنند که مشکلات و سختی های بسیار زیادی دارد و درخواست­‌های مهاجرت از طریق پناهندگی، بسیار سختگیرانه و با دقت انجام می‌شود پس باید تمام جوانب آن را در نظر داشت.

 

یکی از موضوعاتی که برای مهاجرت از طریق پناهندگی در کانادا مهم می باشد این است که کشور کانادا معمولا به شهروندان کشورهای دیگر در صورتی پناهندگی می دهد که در فرد صورت بازگشت از کانادا به کشور خودش با آزار و اذیت، شکنجه و یا مجازات های غیر انسانی روبرو گردد. بنابراین متقاضی می تواند بعد از ورود به کانادا و یا رسیدن به مرزهای کانادا درخواست پناهندگی دهد.

پیشنهاد ما این است که مهاجرت از طریق پناهندگی گزینه­‌ی انتخابی آخر شما باشد.

پناهندگی در کانادا

روش های درخواست پناهندگی در کانادا

دو راه در این روش وجود دارد :

  • مراجعه و درخواست به  اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا : در این شرایط فرصتی برای جمع آوری مدارک وجود ندارد و باید تمامی مدارک خود را به همراه داشته باشند که در این فرض خود فرد باید در اداره مهاجرت حضور داشته باشد.
  • درخواست پناهندگی در فرودگاه، مرز ورودی زمینی یا دریایی :  که در این صورت ظرف مدت 15 روز فرصت ارائه دادن مدارک مربوط برای اثبات ادعایشان را خواهند داشت.

پس از آنکه درخواست متقاضی در جلسه دادرسی بررسی شد در پایان جریان دادرسی ممکن است رای مثبت یا رای منفی صادر گردد

رای مثبت : معنای رای مثبت پذیرش درخواست پناهندگی در کانادا می باشد. با صدور رای مثبت دو حالت وجود دارد :

  • فرد متقاضی می تواند از IRCC درخواست اقامت دائم داشته باشد و همسر و فرزندان فرد متقاضی نیز که چه در کشور کانادا باشند چه در خارج از کشور می توانند در این درخواست قرار داده شوند.
  • امکان دارد فرد متقاضی به عنوان شهروند خارجی معیّن معرفی گردد که در این حالت باید به مدت 5 سال برای درخواست اقامت دائم صبر کند.

رای منفی : عدم پذیرش درخواست پناهندگی در کانادا رای منفی می باشد که در این صورت سه حالت پیش می آید

  • فرد متقاضی کشور کانادا را داوطلبانه ترک کند.
  • در صورتی که متقاضی شرایط تجدید نظررا دارا باشد می تواند از بخش استیناف پناهندگی، تقاضای تجدید نظر داشته باشد.
  • ادر صورتی که متقاضی واجد شرایط استیناف نباشد، از دادگاه فدرال ممکن است بتواند، درخواست بازبینی قضایی مجدد رأی داشته باشد.

باید به این نکته توجه داشت که متقاضیان پناهندگی در کانادا بعد از دریافت ویزای پناهندگی، نمی توانند به کشور خود برگردند. چون در صوت برکشت به به کشور مبدا خود، به منظور این است که خطری شما را در این کشور تهدید نمی کند. پس پناهندگی شما باطل و بی معنی می شود.

صلح شکلاتی؛ از پناهندگی تا شهروندی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

اگر درخواست پناهندگی با ویزای توریستی همراه باشد، امکان اینکه روند درخواست پناهندگی سخت باشد وجود دارد، چون شما زمان کافی برای دریافت ویزای توریستی خود را داشته اید و هیچ عجله ای برای خروج از کشور خود نداشته اید.

شرایط کار برای پناهندگی در کانادا :

اجازه کار در کانادا برای پناهندگان وجود ندارد، جز در شرایطی که اجازه دریافت کار از اداره کار مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا دریافت کنند. بعد از آنکه درخواست پناهندگی در کانادا به IRB فرستاده شد متقاضی برای دریافت کردن اجازه کار می تواند مراجعه کند. در حالت کلی فقط افرادی اجازه کار دارند که بدون کمک های عمومی نتوانند از عهده هزینه های ضروری خود بر بیایند.

بدون ‌شک پناهندگی در کانادا اگر چه یکی از روش های مهاجرتی می باشد اما جزو خطرناک ‌ترین روش ‌های مهاجرتی می باشد و برای همه انتخاب معقول و منطقی نمی باشد. همچنین قوانین کشور کانادا برای پناهندگی شامل همه افراد نمی باشد و دسته‌ای خاص را در برمی‌گیرد. مهاجرت به کانادا از طریق روش‌های قانونی مثل توریستی، تحصیلی، کار و… پیشنهاد موسسه مهاجرتی ایران مهاجر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!