2024/04/24

مهاجرت پرستاران به کانادا؛ جذب ۶۰۰۰ پرستار تا انتهای سال ۲۰۲۱

مهاجرت پرستاران به کانادا؛ جذب ۶۰۰۰ پرستار تا انتهای سال ۲۰۲۱

اداره‌ی مهاجرت کانادا تا 31 دسامبر 2021 قصد دارد 6000 پرستار خانگی یا caregiver مهاجر دارای سابقه‌ی کار در کانادا جذب کند و به آن‌ها اقامت دائم دهد. منظور از پرستاران در این‌جا پرستاران رسمی بیمارستانی نیست.

 

اداره‌ی مهاجرت کانادا در بیانیه‌ای که 15 آوریل منتشر کرده است اعلام نموده که به درخواست اقامت دائم پرستاران یا caregiverها و نیز اعضای خانواده‌هایشان که سابقه‌ی کار خود را در داخل کانادا کسب کرده‌اند رسیدگی خواهد کرد. این اداره همچنین گفته است که تا 30 ژوئن 2021 در مورد حداقل 1500 درخواست برای پایلوت‌های Home Child Care Provider و Home Support Worker تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

آقای مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که: «پرستاران یا caregiverهای مهاجر که از خانواده‌ها و سالمندان ما مراقبت می‌کنند اغلب از خانواده‌های خودشان دور هستند و همه گیری کرونا روند رسیدگی به درخواست اقامت دائم را کند کرده است و باعث شده که از خانواده‌هایشان دورتر بمانند. اما با اعلام این خبر ما قصد داریم مهاجران پرستار خانگی را به خانواده‌هایشان ملحق خواهیم کرد.»

 

اداره‌ی مهاجرت با اولویت دادن به این تصمیمات قادر خواهد بود به ویزای کار بیشتری برای پرستاران خانگی دارای جاب آفر معتبر جهت ارائه‌ی خدمات به خانواده‌ها صادر کند. در بیانیه‌ی اداره‌ی مهاجرت کانادا آمده است که همه گیری کرونا عملیات اداره‌ی مهاجرت را هم مختل کرده است؛ به ویژه با بسته شدن دفاتر و دورکاری کارمندان در انجام کارهای کاغذی وقفه افتاده است. در سال 2020 درخواست‌های ارسالی توسط پست کاهش چشمگیری داشت. در نتیجه اداره‌ی مهاجرت فرایند درخواست‌های مهاجرت و اقامت دائم را دیجیتالی کرده تا بتواند تا پایان سال جاری به درخواست‌هایی که در سال 2020 دریافت کرده رسیدگی کند. اداره‌ی مهاجرت گفته است که تا 31 می 2021 متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت پرستار خانگی به کانادا را نسبت به دریافت درخواستشان مطلع خواهد کرد.

 

این برنامه‌ی مهاجرتی از 3 می 2021 آغاز به کار خواهد کرد. افرادی که درخواست خود را در سال 2020 به پایلوت‌های Home Child Care Provider و Home Support Worker ارائه داده‌اند نیازی به ارائه‌ی درخواست مجدد ندارند.

 

درباره‌ی برنامه‌ی مهاجرت پرستار خانگی به کانادا

دو پایلوت Home Child Care Provider و Home Support Worker در سال 2019 راه اندازی شدند. این مسیرهای مهاجرتی مختص پرستاران خانگی دارای ویزای کار است و منتهی به اخذ دائم می‌شود. در این دو پایلوت، ویزای کاری پرستاران خانگی اصطلاخا occupation-specific  یا شغل-محور است و نه کارفرما-محور یا employer-specific. به بیان دیگر دارنده‌ی ویزای کاری شغل-محور الزامی به کار کردن برای یک کارفرمای به خصوص ندارند و مادام که در شغلی که برای آن ویزا گرفته‌اند کار کنند مشکلی نیست. حدود 2900 پرستار خانگی و پرستار سالمندان همراه با اعضای خانواده‌هایشان در سال 2020 اقامت دائم کانادا گرفتند.

 

تا تاریخ سوم مارس 2020 تعداد درخواست‌ها برای مهاجرت به کانادا (با احتساب اعضای خانواده متقاضیان اصلی) از  طریق این دو پایلوت مهاجرتی به 12000 رسید.

 

شرایط لازم برای مهاجرت پرستاران خانگی به کانادا

همانطور که اخیرا اعلام شد، کانادا قصد دارد طی بازه‌ی زمانی محدود 90000 مهاجر را در دسته‌های نیروی کار ضروری، کادر سلامت، فارغ‌التحصیل بین المللی و فرانسوی زبان جذب کند. پرستاران خانگی که در کانادا زندگی می‌کنند هم می‌توانند از این طریق درخواست خود را ارائه کنند، چون جزو نیروی کار ضروری یا essential workers محسوب می‌شوند.

 

کانادا از ششم ماه می 2021 شروع خواهد کرد به جذب 30000 مقیم دائم؛ متقاضیان باید در داخل کانادا و در مشاغل ضروری حداقل یک سال سابقه‌ی کار داشته باشند. شغل پرستار خانگی یا caregiver با کد 4411 و 4412 واجد شرایط هستند. علاوه بر این اداره‌ی مهاجرت 20000 نیروی کار ضروری در بخش سلامت و درمان و 40000 فارغ‌التحصیل بین‌المللی که البته در حال حاضر داخل کانادا زندگی می‌کنند جذب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!