2024/03/28

پاسپورت کانادا و بررسی ارزش و اعتبار آن

پاسپورت کانادا و بررسی ارزش و اعتبار آن

همه ما میدانیم که این روزها تب مهاجرت به کانادا در کشور ما بسیار بالا گرفته است. به هر حال هر کسی دلیل خاص خودش را برای مهاجرت به کشور دیگر دارد. اما سوالی که اینجا مطرح خواهد شد این است که چرا مهاجرت به کانادا؟

پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا

به طور کلی، یکی از مهم ترین دلایلی که کشور کانادا را به عنوان مقصد اول مهاجرت ایرانیان و شاید خیلی ها در کل دنیا تبدیل کرده، ارزش و اعتبار بالای پاسپورت این کشور است. در واقع نیاز است بدانید که پاسپورت کانادا جزو پنج پاسپورت معتبر و برتر دنیاست که ترکیب این پاسپورت معتبر با امتیازات و رفاهی که این کشور برای زندگی ارائه داده، کانادا را به یک گزینه به شدت ایده آل برای مهاجرت تبدیل می نماید. البته جالب است بدانید که پاسپورت کانادا به نوبه خود انواع مختلفی دارد و هر کدام این ها نیز از قوانین خاصی پیروی می کنند. در واقع هر نوع پاسپورت کانادا، امتیازات خاص خودش را به صاحب پاسپورت اعطا خواهد کرد. در ادامه قصد داریم که بیشتر درباره مهاجرت به کانادا، پاسپورت کانادا و ارزش و اعتبار آن صحبت کنیم. بنابراین اگر شما نیز از علاقمندان مهاجرت به کانادا هستید و تمایل دارید اطلاعات خود را درباره این موضوع بیشتر کنید، تا انتهای محتوا با ما همراه باشید :

روش های اخذ پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا

بررسی فاکتورهای تعیین کننده ارزش و اعتبار پاسپورت

همان طور که در بخش ابتدایی محتوا به آن اشاره کردیم، پاسپورت کانادا یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به کانادا ذکر میشود. اما موضوعی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که اصلا اعتبار و ارزش یک پاسپورت بر اساس چه معیارهایی سنجیده می شود؟ در واقع چه چیزهایی هستند که وجود آن ها در پاسپورت یک کشور، آن پاسپورت را معتبر می سازد؟

پاسخ این سوال بسیار آسان است. عموما ارزش یک پاسپورت را سه عامل تعیین میکنند که این عوامل به شرح زیر میباشند :

  • تعداد کشورهایی که می توانیم بدون ویزا به آن ها سفر کنیم.
  • تعداد کشورهایی که می توانیم با ویزای ورودی به آن ها سفر کنیم.
  • تعداد کشورهایی که از قبل باید برای ویزا اقدام کنیم.

خب؛ این فاکتورها، ملاک تعیین کننده ارزش و اعتبار یک پاسپورت می باشند. برای گزینه اول، یعنی تعداد کشورهایی که می توانیم بدون ویزا به آن ها سفر کنیم؛ هر چقدر تعداد این کشورها بیشتر باشد، پاسپورت معتبرتر است. برای گزینه دوم که ویزای ورودیست؛ هر چه تعداد این کشورها بیشتر باشد، اعتبار پاسپورت بالاتر خواهد بود. البته اینجا نیاز است که توضیحی کوتاه درباره ویزای ورودی داشته باشیم. ویزای ورودی به ویزاهایی گفته می شود که بدون نیاز به مراجعه به سفارت و در فرودگاه یا مرز صادر می گردند.

اما برای مورد سوم، یعنی کشورهایی که از قبل برای ورود به آن ها باید درخواست ویزا کرد؛ هر چه تعداد این کشورها کم تر باشد، اعتبار پاسپورت بیشتر خواهد بود. با تسلط بر این سه فاکتور تعیین کننده اعتبار پاسپورت، به بررسی جزئیات بیشتر درباره اعتبار پاسپورت کانادا و تاثیر این سه فاکتور بر ارزش آن، خواهیم پرداخت.

ارزش و اعتبار پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا

ارزش و اعتبار پاسپورت کانادا

با نگاهی به سه فاکتور تعیین کننده ارزش و اعتبار یک پاسپورت در جهان، واجب است بدانید که شما با یک پاسپورت کانادا می توانید به 80 کشور دنیا، بدون نیاز به ویزا سفر کنید. ورود به 36 کشور دنیا، با پاسپورت کانادا تنها نیاز به ویزای ورودی در فرودگاه و مرز دارد و شما با پاسپورت کانادا فقط برای 80 کشور دنیا، به ویزای از قبل هماهنگ شده و مراجعه به سفارت نیاز دارید. ردیف شدن این امتیازات برای یک پاسپورت، قابلیت بسیار ویژه ای است و آن پاسپورت را به یک پاسپورت معتبر در کل دنیا تبدیل می نماید. همان اتفاقی که برای پاسپورت کانادا افتاد و آن را در ردیف معتبرترین پاسپورت ها در کل دنیا و سومین پاسپورت معتبر جهان قرار داد.

به طور کلی و در ابعاد جهانی، شما با یک پاسپورت کانادا می توانید به راحتی به 183 کشور دنیا سفر کنید. قوانین کانادا هیچ محدودیتی را دال بر قرار گرفتن پاسپورت این کشور در کنار پاسپورت یک کشور دیگر، وضع نکرده است. یعنی یک فرد می تواند در کنار پاسپورت کشور خود، پاسپورت کانادا را نیز داشته باشد. این موضوع می تواند یکی دیگر از امتیازاتی باشد که شما را برای مهاجرت به کانادا و برخورداری از پاسپورت آن، ترغیب می کند.

نکته جالب دیگر درباره ارزش و اعتبار پاسپورت کانادا این است که پشتیبانی سفارت و کنسولگری های این کشور ، تحت هر شرایطی آماده کمک رسانی و حمایت از صاحبان پاسپورت در هر کجای دنیا می باشند. کما اینکه هر کسی ضمن برخورداری از پاسپورت کانادا، می تواند فرزندش را در هر کشوری به دنیا آورد و فرزند او علاوه بر پاسپورت آن کشور، از پاسپورت کانادا نیز بهره مند شود.

 

از چه راه هایی می توانم برای اخذ پاسپورت کانادا اقدام کنم؟

راه های اخذ پاسپورت کانادا بسیار گسترده و متنوع هستند. به طور کلی عواملی مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی، رایج ترین راه های اخذ پاسپورت کانادا می باشند. در نهایت بیست روز طول می کشد تا پاسپورت کانادایی شما به دست تان برسد. البته این مدت زمان در شرایطی است که همه چیز درست، حساب شده و بر طبق قوانین، انجام شده باشد. برای اینکه خیال شما از بابت طی شدن درست مراحل اخذ پاسپورت و مهاجرت به کانادا، راحت باشد، بهتر است که از متخصصین این کار و افراد کاربلد کمک بگیرید. چرا که این افراد با تخصص خود می توانند این مسیر را برای شما هموار سازند.

مقالات مرتبط:

برای اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری بهتر است یا کارآفرینی؟

تولد نوزاد در کانادا و اخذ پاسپورت کانادا:

پاسپورت کانادا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۱۹

مجموعه ایران مهاجر

مجموعه ما؛ یعنی تیم ایران مهاجر یک مجموعه فعال در زمینه مهاجرت می باشد. ما در این مجموعه سعی کردیم تا با کمک وکلای زبده بین المللی، مسیر سخت مهاجرت را برای شما عزیزان هموار نموده و بستری را فراهم کنیم که افراد بتوانند در راحت ترین شرایط ممکن، خودشان و خانواده شان را برای مهاجرت آماده کنند. برای ارتباط با ما کافیست که به سایت مجموعه مراجعه نموده و با پشتیبانان ما تماس بگیرید. تمامی سوالات و مشکلات شما به صورت انحصاری و دقیق بررسی شده و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد. برای ارتباط بیشتر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!