2024/03/28

تغییرات جدید در سیستم انتخاب متقاضیان نیروی متخصص کبک ( آریما )

آریما

تغییرات جدید در سیستم انتخاب متقاضیان نیروی متخصص کبک ( آریما )

در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ اطلاعیه‌ای از سوی وزیر مهاجرت کبک، احمد حسین، در مورد سیستم جذب پرونده در برنامه‌ی نیروی متخصص کبک (موسوم به آریما ) منتشر شد. بر اساس این خبر آقای وزیر در یک جمع ۵۰ نفره سیستم جدید انتخاب آریما را رونمایی کرد.

 

بر اساس این گزارش وزیر مدعی است که تغییرات در این سیستم تحول بزرگی در سیستم مهاجرتی کبک ایجاد می‌کند و ابزار جدید امکان یافتن افراد مناسب با نیاز بازار کار کبک را فراهم می‌کند.

 

اداره‌ی مهاجرت کبک دعوتنامه‌های اولیه را برای افراد زیر ارسال می‌کند:

 

۱- افرادی که در برنامه‌ی عادی نیروی متخصص کبک اقدام کرده‌اند و در زمان اقدام با ویزای موقت (کار یا تحصیل) در کبک زندگی می‌کردند.

 

۲- افرادی که در برنامه‌ی عادی نیروی متخصص کبک شرکت کرده‌اند و در حال حاضر با ویزای موقت (کار یا تحصیل) در کبک زندگی می‌کنند.

 

۳- افرادی که از کارفرمای کبکی پیشنهاد شغل معتبر دارند.

 

افراد دسته‌ی دوم و سوم اگر مایل به گرفتن دعوتنامه هستند، باید در سیستم آریما پروفایل ایجاد کنند تا علاقمندی خود را ابراز کنند. ایجاد پروفایل در آریما ساده است و کمتر از یک ساعت زمان خواهد برد.

 

این اقدامات در راستای تغییراتی است که دولت کبک در ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ تعهد کرده بود و با اولویت دادن به افراد مورد اشاره عملا دولت کبک در صدد پاسخگویی سریع به کمبود نیروی کار مورد نیاز بازار است.

 

به نظر احمد حسین این اقدام کلیدی است و این اداره از این پس تلاش خود را معطوف به بررسی پرونده افرادی خواهد کرد که قصد دارند در کبک زندگی کنند و پتانسیل بالایی در جذب شدن به جامعه‌ی کبک و تامین نیاز بازار کار دارند. این دسته افراد تفاوت را احساس خواهند کرد و زمان رسیدگی به پرونده آن‌ها از سه سال به شش ماه خواهد رسید.

 

بخش مهمی از مدرنیزه کردن سیستم به این بر می‌گردد که اداره مهاجرت ابزاری قابل تنظیم برای تشخیص و تامین نیاز بازار با توجه به تحولات بازار در هر منطقه کبک در ارائه می‌کند.

 

پرتالی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است که شرکت‌های کبکی می‌توانند از طریق آن به مشخصات اجتماعی حرفه‌ای متقاضیانی که علاقمندی خود را ابراز کرده‌اند دسترسی پیدا کنند و با کمک اداره مهاجرت لیستی از افرادی که ممکن است مناسب کار در بیزنس آن‌ها باشند را تهیه کنند. آن‌ها می‌توانند با کمک اداره‌ی مربوطه در وزارت مهاجرت در صورت لزوم با افراد مورد نظر خود تماس داشته  و در صورت توافق قرارداد کار را بفرستند و پروسه‌ی مهاجرت را سرعت ببخشند.

 

این ابزار جدید بخشی از سرویسی است که اداره مهاجرت در کبک ارائه می‌کند و در ۴۰ نقطه در شش منطقه کبک که اداره مهاجرت شعبه دارد این خدمات به صاحبان بیزنس ارائه می‌شود.

 

فاز دوم پرتال کارفرمایان در ماه فوریه ۲۰۲۰ در دسترس خواهد بود.

error: Content is protected !!