2024/04/19

آغاز کار پرتال جدید برنامه کارگر ماهر کبک

افتتاح پرتال جدید برنامه کارگر ماهر کبک

خبرهای منتشر شده درباره‌ی مهاجرت به کبک نشان می‌دهد که پرتال جدید برنامه کارگر ماهر کبک که Arrima نامگذاری شده، اکنون افتتاح شده است. این بدین معنی‌ست که کاندیدهای علاقه مند به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه کارگر ماهر کبک ( QSWP) از امروز به بعد قادرند با ایجاد پروفایلی با استفاده از Arrima علاقه‌مندی خود به دولت کبک را ابراز کنند. شایان ذکر است که دولت کبک در ماه آگوست سال جاری برای QSWP به سیستم Expression of Interest یا EOI تغییر رویه داد. این سیستم تمام کاندیداهای علاقه مند را ملزم می‌کند پروفایلی بسازند و اطلاعات مورد نیاز در زمینه‌های تحصیلات، تخصص، میزان سواد زبان فرانسوی و سایر زبان‌ها، سابقه کار و جزییات دیگر را در آن قرار دهند.

 

وزارت مهاجرت کبک _MIDI_ اعلام کرده است که «برای افرادی که واجد شرایط معیارهای مشخصی هستند دعوتنامه صادر می کند و تمرکز روی نیازهای بازار کار در مناطق مختلف کبک می‌باشد.» اشخاص علاقه‌مند می توانند برای دریاقت گواهی‌نامه انتخاب کبک ( Certificat de selection du Quebec یا SCQ) تقاضای خود را به دولت کبک ارائه کند. وقتی کاندیدای منتخب این گواهینامه را دریافت کرد می‌تواند فرم درخواست اقامت دائم کانادا را پر کرده و به دولت فدرال کانادا ارائه دهد.

 

شرایط مورد نیاز:

خلاف سیستم قبلی QSWP که در آن اولویت با فردی بود که زودتر اقدام می‌کرد و سیستم پس از رسیدن به حد نصاب بسته می‌شد، در این سیستم سقف معینی در تعداد کاندیدهایی که وارد بانک QSWP می شوند وجود ندارد. تنها نکته‌ای که روی آن تاکید می‌شود این است که باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. اما برای انتخاب شدن، باید واجد شرایط  دیگری از جمله شبکه امتیازهای QSWP نیز باشید. MIDI جزییات بیشتری در مورد رتبه بندی کاندیداها در بانک QSWP ارائه نداده است اما ذکر کرده است که دارای سیستم رتبه بندی خواهد بود اما هنوز مشخص نیست که آیا این سیستم شبیه سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس انتری است یا خیر.

 

شیوه کار Arrima چگونه است؟

نخست، کاربران وارد اتاق انتظار مجازی می‌شوند و در آن‌جا منتظر می‌مانند تا نوبت دسترسیشان به پرتال فرا برسد. پس از این‌که دسترسی به پرتال فراهم شد، ۹۰ دقیقه فرصت دارند. MIDI به کاربران توصیه می کند طی آن ۹۰ دقیقه و هنگام وارد کردن اطلاعات خود، همواره هر اطلاعاتی که وارد پورتال می‌کنند را ذخیره کنند تا مبادا حین انجام کار اطلاعات از دست بروند. کاربرانی که ثبت نام کرده‌اند ۳۰ روز زمان دارندتا  پروفایل خود را تکمیل کنند و این اطلاعات به مدت یک سال معتبر باقی می‌ماند. کاندیداهایی که در نظرسنجی EOI هستند می‌توانند پروفایل خود را با اطلاعات جدید به روزرسانی کنند و یا اطلاعاتی را که در طول ۱۲ ماه گذشته وارد کرده‌اند ویرایش نمایند. آن دسته از کاندیداها که از آن‌ها برای تقاضا جهت دریافت گواهینامه انتخاب کبک دعوت شده است ۹۰ روز فرصت دارند تا فرم درخواست خود را به طور کامل ارائه کنند.

error: Content is protected !!