2024/04/19

آمادگی فرودگاه بین المللی کلگری برای شلوغ ترین روز تعطیلات

فرودگاه بین المللی کلگری برای شلوغ ترین روز تعطیلات آماده است

 

Reid Fiest، سخنگوی فرودگاه YYC روز پنج شنبه گفت:«۲۷ دسامبر، طبق سنت‌ها روز پرتکاپویی در فرودگاه کلگری است و انتظار می‌رود بیش از ۵۰ هزار مسافر در این روز از این فرودگاه عبور کنند.»

 

سخنگوی فرودگاه بین المللی کلگری در یک نشست خبری گفت:«شلوغی فصل تعطیلات و ترافیک سفرها باعث افزایش تعداد کل مسافرانی می‌شود که در سال جاری از این فرودگاه استفاده کرده‌اند. مسئولین فرودگاه کلگری تخمین زده‌اند این تعداد به حدود ۱۷ میلیون نفر مسافر می‌رسد؛ یعنی چیزی نزدیک به نیمی از جمعیت کانادا. ما در حال حاضر بیش از شش درصد یا نزدیک به ۱٫۱ میلیون مسافر از آمار سال ۲۰۱۷ پیشی گرفته‌ایم.»

با توجه به نزدیک شدن تعطیلات، فرودگاه کلگری در هفته جاری نیز شاهد فعالیت گسترده‌ای بود و چنان‌چه شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای ورود یا خروج به این فرودگاه هستید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • قبل از رفتن به فرودگاه، وضعیت پرواز از جمله تاریخ و ساعت دقیق بلیط و ایرلاین خود را بررسی کنید.
  • از بایدها و نبایدها درباره‌ی اقلامی که می‌توانید همراه خود به داخل هواپیما ببرید آگاهی کسب کنید. اداره امنیت حمل و نقل هوایی کانادا دارای یک ابزار آنلاین کاربردی است که به شما می‌گوید حمل چه اقلامی به داخل هواپیما مجاز است.
  • صرف اینکه مصرف ماری جوانا در کانادا قانونی شده است دلیلی بر این نیست که محدودیتی در زمینه حمل آن وجود ندارد، به ویژه زمانی که قصد عبور از مرزهای بین المللی را داشته باشید. بهترین توصیه دولت این است که اگر قصد سفر به کشوری را دارید که ماری جوانا در آن غیر قانونی است، این محصولات را در خانه بگذارید و با خود حمل نکنید.

طبق ابلاغیه جدید از روز چهارشنبه مورخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸، کانادایی‌ها به طور قانونی مجاز به حمل حداکثر ۳۰ گرم ماری جوانا در هنگام پرواز خواهند بود. در برخی فرودگاه‌ها در بخش دفاتر بازرسی امنیتی مسافران، سطل زباله مخصوص ماری جوانا نصب شده است که مقادیر بیش از حد قانونی قبل از پرواز درون آن‌ها ریخته شود.

 

اگر کمی دچار استرس و تشویش شده‌اید بهتر است بدانید این فرودگاه برخی خدمات ویژه از جمله درمان و معالجه سگ و گربه را نیز به مسافران ارائه می‌دهد.

 

Fiest گفت: «پیش بینی می‌شود از تاریخ ۱۷ دسامبر تا اول ژانویه ۲۰۱۹، حدود ۷۵۰ هزار نفر از این فرودگاه بین المللی استفاده کنند.»

error: Content is protected !!