2024/04/24

اختصاص ۳۱ میلیون دلار توسط دولت فدرال برای ساخت مسکن ارزان قیمت

اختصاص ۳۱ میلیون دلار توسط دولت فدرال برای ساخت مسکن ارزان قیمت در کلگری

دولت کانادا اعلام کرده است که به زودی ساخت یک مجتمع مسکونی بلند جدید در شهر کلگری را آغاز خواهد کرد. جاستین ترودو روز پنج شنبه، ۲۲ نوامبر در کلگری اعلام کرد که ۳۱ میلیون دلار از بودجه استراتژی مسکن ملی دولت فدرال به ساخت «آپارتمان‌های اجاره‌ای با هزینه‌های مناسب و قابل دسترس برای خانواده‌های قشر متوسط» در کلگری اختصاص پیدا کرده است.

 

این ساختمان جدید دارای ۱۲۱ واحد آپارتمان مسکونی اجاره‌ای خواهد بود که با برنامه‌ی ساخت مسکن مقرون به صرفه در شهر کلگری مطابقت دارد و این اطمینان را ایجاد می‌کند که نرخ اجاره بهای آپارتمان‌ها برای ۱۰ سال آینده مقرون به صرفه و مناسب خواهد بود.

 

با توجه به بیانیه‌ی دفتر نخست وزیر، این ساختمان بزرگ توسط شرکت Kanas و در نزدیکی پارک Glenmore و بیمارستان عمومی Rockyview بنا خواهد شد.

ترودو در این بیانیه گفته است:«هر فرد سزاوار داشتن مکانی امن و مقرون به صرفه به عنوان خانه می‌باشد. با بیانیه‌ی امروز، به زودی بیش از ۱۲۰ واحد آپارتمان مسکونی ارزان قیمت و قابل دسترس برای خانواده‌ها در مرکز شهر کلگری ساخته خواهد شد.»

 

وی همچنین گفت:«این ساختمان جدید خانه‌هایی را برای مردم فراهم می‌کند که کودکان در آنجا می‌توانند در آرامش تحصیل و رشد کنند. علاوه بر این خانواده‌ها در آن‌جا به ثبات خواهند رسید و فرصت‌هایی که برای رشد در جامعه خود نیاز دارند را به دست می آورند.»

 

انتظار می‌رود که انرژی این ساختمان ۱۵ طبقه، با استفاده از انرژی‌هایی مانند انرژی باد، انرژی خورشیدی و قدرت باتری تامین شود تا به صرفه جویی در مصرف انرژی‌های تجدیدناپذیر کمک کند، و همچنین در کنار استفاده از سایر تکنولوژی‌های ذخیره سازی انرژی، منجر به صرفه جویی در هزینه‌های خانواده‌های ساکن در آن شود.

 

به عنوان بخشی ازاستراتژی ۱۰ ساله‌ی مسکن ملی که در سال ۲۰۱۷ اعلام شد، مبلغ ۳۱ میلیون دلاری که برای ساخت خانه‌های مقرون به صرفه در نظر گرفته شده، بخشی از ۴۰ میلیارد دلاری است که انتظار می‌رود طی دهه آینده برای کاهش بی خانمانی و بهبود مسکن ارزان قیمت و قابل دسترس در کانادا هزینه شود.

 

هدف استراتژی مسکن ملی (National Housing Strategy)، حذف بیش از نیم میلیون کانادایی از چرخه افراد نیازمند مسکن و همچنین کاهش بی‌خانمانی مزمن در کشور می‌باشد.

error: Content is protected !!