2024/04/25

استراتژی جدید دولت کانادا برای پذیرش دانشجویان خارجی

استراتژی جدید

استراتژی جدید کانادا برای پذیرش دانشجویان خارجی

کانادا از اتخاذ استراتژی پنج ساله‌ی خود برای دانشجویان حارجی خبر داده و تاکید کرده است که این استراتژی تنوع، نوآوری و ارتباطات جهانی را بیشتر می‌کند. استراتژی دولت فدرال که این هفته منتشر شده است به حضور گسترده‌ی دانشجویان خارجی در کانادا اشاره کرده است و بیان داشته که از ابتدای سال جاری میلادی ۵۷۰۰۰۰ دانشجوی خارجی بیش از ۲۱ میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کرده‌اند.

 

یکی از اهداف اصلی این استراتژی ۱۴۸ میلیون دلار جدید افزایش تنوع دانشجویان است؛ کانادا وعده داده است که از کشورهای بیشتری دانشجو بپذیرد چرا که بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در کانادا در حال حاضر از کشورهای هند و چین و بیشتر در شهرهای ونکوور و تورنتو ساکن هستند.

 

کانادا با اتخاذ این استراتژی قصد دارد که از کشورهای مکزیک، کلمبیا، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مراکش، ترکیه، فرانسه و اوکراین هم دانشجو پذیرش کند. هدف دیگر مقصد سکونت دانشجویان خارجی در کانادا است تا بدین ترتیب دانشجویان را به نقاطی بیاورد که مهاجران کمتر به آن‌جا می‌روند.

 

گفتنی است در کانادا دانشگاه‌های مطرحی در کلاس جهانی وجود دارند: دانشگاه مکگیل در مونترال و دانشگاه تورنتو. هر دوی این دانشگاه‌های محبوب دانشجویان خارجی هستند. دانشگاه‌های کوچک‌تری نظیر دانشگاه لثبریج در آلبرتا یا دانشگاه تامپسون ریورز در بریتیش کلمبیا نیز گزینه جذابی برای تحصیل هستند.

 

وزیر تجارت بین‌الملل کانادا گفته است که دانشجویان خارجی باعث نوآوری و توسعه‌ی شایستگی‌های بین فرهنگی می‌شوند. اگر دانشجویان خارجی کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنند به موفقیت اقتصاد آن کمک خواهند کرد. آن‌هایی هم که به کشور خود بر می‌گردند تا آخر عمر سفیر کانادا و ارزش‌های کانادا خواهند بود.

 

یکی دیگر از جنبه‌های استراتژی جدید کانادا برای دانشجویان خارحی  سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیون دلاری در تحصیل کانادایی‌ها در خارج است که عمدتا برای بومیان کانادا (افرادی که قبل از ورود اروپاییان در کانادا زندگی می‌کردند) و طبقه‌ی کم درآمد و معلولین فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند.

 

احمد حسین وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که: «دانشجویان بین المللی اغلب متقاضیان ایده‌آل اقامت دائم هستند. این استراتژی به همان ویژگی‌های تکیه دارد که کانادا را برای دانشجویان خارجی جذاب ساخته است: دانشکده‌ها و مدارس قوی، تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسه، استقبال از قومیت‌های مختلف و ارائه فرصت برای ساختن زندگی و مسیر شغلی و اقامت دائم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!