2024/04/19

استراتژی دولت فدرال کانادا برای توسعه ۲۵ درصدی گردشگری تا سال ۲۰۲۵

استراتژی دولت فدرال کانادا برای توسعه ۲۵ درصدی گردشگری تا سال ۲۰۲۵

هدف از استراتژی جدید گردشگری کانادا، کمک به افزایش سفرهای بین المللی به کانادا در طول فصل‌های خلوت به میزان بیش از یک میلیون نفر و جذب توریست‌ها برای دیدن شهرهایی به جز کلان شهرهای کانادا می‌باشد.

 

در این طرح که در مونترال رونمایی شد، ۵۸٫۵ میلیون دلار در طی دو سال برای کمک به جوامع جهت ایجاد یا بهبود امکانات و مراکز گردشگری در نظر گرفته شده است.

 

انتظار می‌رود که این بودجه جهت ایجاد تجربیاتی برای نشان دادن دیگر نقاط قوت کانادا به کار گرفته شود و از تمرکز حضور توریست‌ها در چند مقصد خاص و خوش آب و هوا در این کشور جلوگیری نماید.

 

درباره‌ی این استراتژی جدید باید گفت:« بیش از سه چهارم گردشگران بین المللی فقط به استان‌های بزرگ کانادا همچون انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک سفر می‌کنند که از این عده هم اکثرشان از شهرهای بزرگی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال بازدید می‌کنند. جذب توریست‌ها برای سرمایه گذاری در مناطقی به جز شهرهای بزرگ کانادا، همچنان به عنوان چالشی پیش روی مناطق و جوامعی می‌باشد که می‌خواهند منافع اقتصادی حاصل از توریسم خود را توسعه دهند.»

 

Melanie Joly، وزیر گردشگری کانادا، روز سه شنبه‌ی هفته‌ی گذشته اعلام کرد استراتژی جدید کانادا (برای کمک به رشد درآمدهای صنعت گردشگری کشور) به میزان ۲۵ درصد _تا ۱۲۸ میلیون دلار_ تا سال ۲۰۲۵ اجرایی شده و همچنین دولت امیدوار است بتواند ۵۴ هزار شغل جدید که به طور مستقیم با این حوزه ارتباط دارند، ایجاد نماید.

 

دولت فدرال اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸ کانادا از حدود ۲۱٫۱ میلیون توریست خارجی استقبال کرده است که نسبت به تعداد ۲۰٫۹ میلیون نفری در سال ۲۰۱۷، افزایش نشان یافته است.

 

Joly گفت که دولت فدرال از این نکته آگاه است که گردشگری به همه‌ی بخش‌های کشور کمک می‌کند و افزود که بسیاری از جوامع کانادایی با جذب گردشگر به این مناطق، در حال ایجاد تغییر و تنوع اقتصادی می‌باشند.

 

به گفته‌ی دولت فدرال، صنعت گردشگری پایه و اساس اقتصاد کاناداست و سالانه حدود ۱۰۲ میلیارد دلار در فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با این بخش درآمدزایی می‌شود، همچنین از ۱٫۸ میلیون شغل حمایت نموده و بیش از دو درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می‌دهد.

 

بالاترین رکورد گردشگری کانادا

ونکوور، کاندید اصلی بیشترین رشد گردشگری در میان تمام شهرهای کانادا

error: Content is protected !!