2024/04/16

اصلاح حداقل امتیاز CRS برای برنامه‌ی اولویت سرمایه انسانی آنتاریو

اصلاح حداقل امتیاز CRS برای برنامه‌ی اولویت سرمایه انسانی آنتاریو

خبرها نشان می‌دهند که استان آنتاریو در سیستم جامع رتبه‌بندی برای برنامه مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری امتیاز مورد نیاز خود را اصلاح کرده است. شایان ذکر است که تا قبل از این، کاندیداها می‌بایست دارای حداقل ۴۰۰ امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی می‌بودند، اما اکنون طبق دستورالعمل‌های برنامه، این حداقل امتیاز توسط مدیر برنامه تعیین می‌شود. در یکی از به روزرسانی‌هایی که درقوانین این برنامه شده، کاندیدها باید هنگام ساخت پروفایل اکسپرس انتری علاقه‌ی خود به مهاجرت به انتاریو یا تمام استان‌ها و نواحی اطراف را اعلام کنند. برنامه کاندید مهاجرت انتاریو (OINP) جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نداده است.

 

گفتنی است تا اکنون  INOP طی سه دراو که دو دراو از آن‌ها کاندیدهای اکسپرس انتری که در انتاریو پیشنهاد شغلی داشتند را هدف گرفته بود و دراو دیگر کاندیدهایی که مهارت‌های زبان فرانسوی آن‌ها CLB 7 یا بالاتر بود را، حداقل امتیاز ۴۰۰ CRS را نادیده گرفته است. انتاریو در این دراوها این حداقل امتیاز را در دراو ۹ آگوست که دراو جاب آفر بود تا حتی به ۳۵۰ هم کاهش داده است. شایان ذکر است که برنامه اولویت‌های سرمایه انسانی (HCP) یکی از مسیرهای مهاجرتی فعال و محبوب انتاریو می‌باشد که به OINP اجازه میدهد در نظرسنجی اکسپرس انتری فدرال به دنبال کاندیدهایی باشد که دارای شرایط این برنامه هستند. انتاریو در سال ۲۰۱۸، برای کاندیدهای اکسپرس انتری منتخب از طریق HCP مجموعا ۳۵۳۴ Notification of Interest  صادر کرده است.

 

آن دسته از کاندیداهای اکسپرس انتری که یک Notification of Interest دریافت می‌کنند می‌توانند برای کاندید استانی شدن به انتاریو درخواست خود را ارائه کنند. لازم به ذکر است که سیستم اکسپرس انتری سیستمی است برای مهاجرت به کانادا که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارهای خود مهاجر جذب می‌کند. برای افرادی که بیشترین امتیاز را در نظرسنجی اکسپرس انتری داشته باشند طی دوره‌های متناوب ITA صادر می‌شود. آن دسته از کاندیداهایی که برای اقامت دائم از طرف انتاریو کاندید استانی می‌شوند در سیستم جامع رتبه بندی ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می‌کنند و این در عمل ضامن دریافت ITA در پذیرش بعدی اکسپرس انتری است. برای دانستن این‌که آیا واجد شرایط HCP هستید یا خیر، باید در نخستین گام ببینید آیا واجد شرایط ساخت پروفایل در اکسپرس انتری فدرال هستید یا خیر.

error: Content is protected !!