2024/03/19

افزایش آگهی‌های شغلی در تمام استان‌های کانادا طی سومین فصل ۲۰۱۸

افزایش آگهی‌های شغلی در تمام استان‌های کانادا طی سومین فصل ۲۰۱۸

بنا بر گزارش جدیدی که Statistics Canada منتشر کرد، در فصل سوم سال ۲۰۱۸ آگهی‌های شغلی در تمام استان‌های کانادا افزایش داشته است. استان‌های کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا طی دوره سه ماهه از ۱ جولای تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه قبل بیشترین افزایش را داشته‌اند. Statistics Canada همچنین اعلام کرده است که طی این فصل ۵۵۰ هزار فرصت شغلی جدید در کانادا به وجود آمده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۷ حاکی از افزایش ۸۳ هزارتایی است.

 

این بنگاه آماری اعلام کرده است که این هشتمین فصل متوالی بوده است که در طی آن فرصت‌های شغلی جدید نسبت به مدت مشابه قبل افزایش پیدا کرده است. گفتنی است در استان کبک، آگهی‌های شغلی به ۳۱۰۲۰ رسید که نسبت به سومین فصل سال ۲۰۱۷ حاکی از افزایش ۳۵٫۵ درصدی داشته است. نزدیک نیمی از این فرصت‌های شغلی در بخش خدمات درمانی، مددکاری اجتماعی، خوراک، مسکن و بخش‌های تولیدی بوده است.

 

همچنین، نرخ افزایش آگهی‌های شغلی در کبک طی این فصل، به میزان ۳٫۲ درصد افزایش یافت – این استان پس از استان پرینس ادوارد آیلند بیشترین افزایش را در این زمینه داشته است._ البته همانطور که قبلا در خبرها اعلام شد، استان کبک مدت‌ها، یعنی از سال ۲۰۱۵ تا نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ با کمبود نیروی کار و کاهش فرصت‌های شغلی دست و پنجه نرم کرد تا اینکه تقاضا برای نیروی کار در کبک نرخ فرصت‌های شغلی در این استان را به متوسط نرخ در سراسر کانادا (۳٫۳ درصد) رساند.

 

از بین ۱۰ منطقه اقتصادی کانادا که بیشترین رشد را در نرخ فرصت‌ها و آگهی‌های شغلی داشته‌اند هفت عدد از این مناطق در کبک بوده است. مناطق اقتصادی/ تجاری  Côte-Nord و  Nord-du-Québec استان کبک با رشد ۶۴٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل، در بین برترین مناطق از لحاظ رشد آگهی‌های شغلی قرار داشته‌اند. وزارت مهاجرت کبک سال گذشته تغییراتی را در برنامه عادی کارگر ماهر (Regular Skilled Worker Program)  ارائه کرد که می‌تواند به این استان کمک کند تا کاندیدهای مهاجرت دارای سابقه کار را که در مناطقی نظیر Côte-Nord و یا Nord-du-Québec (کبک شمالی) مورد نیاز هستند شناسایی و اولویت بندی کند. و همچنین علاوه بر این دو منطقه، پاسخگوی تقاضای مناطق دیگر برای نیروی کار هم باشد.

 

فرصت‌های کاری در انتاریو نیز نسبت به فصل سوم سال ۲۰۱۷ رشد ۱۲٫۲ درصدی داشته است. بخش سلامت و درمان و خدمات اجتماعی انتاریو بیشترین فرصت‌های شغلی را در این دوره از سال به همراه داشته‌اند. علاوه بر این، نرخ فرصت‌های شغلی استان بریتیش کلمبیا افزایش ۱۹٫۴ درصدی داشته و ۱۷۹۵۰ فرصت و آگهی شغلی جدید در فصل سوم سال ۲۰۱۸ در این استان به ثبت رسیده است. اکثر مشاغل آگهی شده در این استان مربوط به ساختمان سازی بوده است.

 

در سومین فصل سال ۲۰۱۸ در استان آلبرتا نیز ۵۱۰۰ فرصت شغلی جدید آگهی شد که نسبت به میزان مشابه سال قبل حاکی از افزایش ۹٫۵ درصدی می‌باشد. بخش خدمات سلامت و مددکاری اجتماعی با ۲۰ هزار آگهی پیشروی فرصت‌های شغلی این استان بوده‌اند. استان نیو برانزویک هم که در منطقه آتلانتیک واقع شده است با افزایش ۲۱۴۰ فرصت و آگهی شغلی نسبت به مدت مشابه سال قبل در بین پنج استان برتر قرار گرفته است.

 

نقش برنامه‌های کاندید استانی

برنامه‌های کاندید استانی (PNP)  در پر کردن خلاء نیروی کار نقش کلیدی ایفا کرده‌اند؛ این برنامه به استان‌ها و نواحی کانادا که در آن شرکت کرده‌اند اجازه می‌دهد سالانه تعداد معینی نیروی کار خارجی را برای اقامت دائم انتخاب کنند. استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و نیو برانزویک در بین ۹ استان و ناحیه کانادا که در این برنامه شرکت کرده‌اند قرار دارند. لازم به ذکر است که استان کبک در PNP شرکت ندارد؛ این استان در عوض با دولت کانادا به توافق رسیده است که کارگران خارجی را برای مهاجرت به داخل خود انتخاب کند. در مجموع می‌توان گفت که کارفرمایان کانادایی نیاز به نیروی کار دارند و PNP این خلاء را پر می‌کند.

error: Content is protected !!