2024/04/20

اهمیت تحصیلات آنلاین چیست و در دوره‌ی اخیر چه تغییری کرده است؟

طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه تکنولوژیکی و تحقیقاتی DeVry در شهر کلگری، این نتیجه به دست آمده که از هر ۱۰ نفر ۷ نفر فکر می‌کنند که اخیرا کارفرمایان برای تحصیلات آنلاین اعتبار بیشتری قائل هستند.

خانم لارا دودو، معاون ارشد شرکت Robert Half که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات خلاق و تکنولوژیکی و مشاوره‌های استخدامی فعالیت می‌کند می‌گوید:« با وجود این‌که احتمالا هرگز ارزش تحصیلات آنلاین و غیرحضوری با تحصیلات آکادمیک حضوری برابر نمی‌شود، اما این نوع از تحصیلات روز به روز بیشتر از قبل به عنوان یک روش ترکیبی آموزش شناخته می‌شوند.»

این روزها بسیاری از افراد برای داشتن رزومه‌ی بهتر ترجیح می‌دهند که به جای این که کار را ترک کنند وبه دانشگاه یا کالج برگردند، راه دیگری را انتخاب کنند. و این راه غالبا همان آموزش از راه دور یا گذراندن دوره‌های آنلاین است.

در این نظرسنجی که توسط شرکت مونترالی DeVry و از ۵۰۴ نفر از اهالی کلگری صورت گرفت، تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان گفتند که اعتقاد دارند در ۵ سال گذشته ارزش و اعتبار تحصیلات آنلاین بیشتر از قبل شده است.

رئیس این شرکت می‌گوید که وضعیت تحصیلات آنلاین به تازگی دچار تغییرات زیادی شده است. مدت کمی پیش، یعنی در ابتدای دوره معروف به CBT یا آموزش با استفاده از کامپیوتر (computer based training)، این روند چندان روش رایجی نبود. اما امروزه تقریبا در هر رشته و کلاس‌ی ، بدون توجه به این که این کلاس‌ها کجا ارائه می‌شوند، تحصیل آنلاین هم دیده می‌شود. به اعتقاد او کار برای دانش‌جویان آنلاین حتی تا حدی سخت‌تر هم هست زیرا آن‌ها مجبورند در پایان هر هفته نشان دهند که در درس و مباحث مربوطه آمادگی دارند. در حالی که در شیوه حضوری غالبا یک ترم برای آزمون نهایی فرصت هست.

به علاوه،‌ با وجودی که در خیلی از کلاس‌های سال اول در دانشگاه‌ها یا کالج‌ها نسبت تعداد دانشجویان به استادان در آن‌ها بالاست، در آموزش آنلاین از همان سال نخست این نسبت به شکل استاندارد یعنی تقریبا ۳۰ دانشجو به یک استاد رعایت می‌شود.

بنابراین، می‌توان از این تحقیق چنین نتیجه گرفت که گذراندن یک رشته یا بخشی از آن به صورت آنلاین، می‌تواند کاری کاملا عاقلانه باشد و به سود دانشجو تمام شود. برای مثال برای مشاغلی که نیاز به مدرک MBA دارند، شرکت در دوره‌های آنلاین و کسب تجربه‌ی حضور در پروژه‌های آنلاین و کنفرانس‌ها و سمینارها نکته‌ی قوت مهمی حساب می‌شود. این امر به‌ویژه زمانی که فرد برای شرکت‌های چند ملیتی کار می‌کند بیشتر نمود می‌یابد زیرا در این نوع از شرکت‌ها بیشتر کارها در فضایی مشابه با کلاس‌های آنلاین انجام می‌شوند. همین موضوع هم باعث شده است که این روزها کارفرمایان نکته‌بین‌تر این افراد را به دلیل مهارت‌های متعدد آن‌ها انتخاب کنند و کمتر سراغ نیروهای تک‌بعدی بروند.

 

error: Content is protected !!