2024/04/19

بازگشایی سیستم EOI نیوبرانزویک

بازگشایی سیستم EOI نیوبرانزویک

خبرها حاکی از آنند که استان نیوبرانزویک اکنون ابراز تمایل یا Expression of Interest متقاضیان مهاجرت را می‌پذیرد. برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک (NBPNP)  که در ماه سپتامبر سال جاری برنامه بازار کار اکسپرس اینتری خود را موقتا بسته بود در ۲۸ نوامبر آن را بازگشایی کرد. این برنامه به نیوبرانزویک اجازه می‌دهد کاندیدهای واجد شرایط را در سیستم اکسپرس اینتری فدرال برای اقامت دائم کانادا انتخاب کند.

آن دسته از کاندیدهای اکسپرس اینتری که از طرف استان نیوبرانزویک کاندید می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی به امتیاز اکسپرس اینتری فدرالشان اضافه می‌شود و با این حساب حتما برای اقامت دائم کانادا ITA ( دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم) دریافت خواهند کرد. NBPNP پنج معیار مشخص کرده است که کاندیدهای اکسپرس اینتری باید داشته باشند تا بتوانند Expression of Interest یا EOI را ارائه کنند. این معیارها عبارتند از:

 

  • متقاضی باید دارای پروفایل اکسپرس اینتری باشد؛ شماره پروفایل اکسپرس اینتری و کد اعتبارسنجی پیشنهاد شغلی او باید معتبر باشد.
  • متقاضی باید در حال حاضر در نیوبرانزویک مشغول کار و زندگی باشد و نامه‌ی استخدامی را که از کارفرما دریافت کرده همراه با EOI خود ارسال کند.
  • کد دسته بندی ملی مشاغل یا NOC شغل کنونی او سطح ۰، A یا B باشد و این کد را باید با NOC ارائه کند.
  • متقاضی باید نمره زبان معتبری معادل CLB 7 در تمام مهارت‌های چهارگانه زبانی داشته باشد و یک نسخه PDF از این نمرات را با EOI ارسال کند.
  • متقاضی باید دارای ECA یا مدرک معادل سازی مدارک تحصیلی باشد؛ این مدرک باید حداقل معادل با دیپلم دبیرستان کانادا باشد و متقاضی باید یک نسخه از آن را همراه با EOI ارسال کند.

NBPNP گفته است که فقط کاندیدهایی که هر پنج معیار را دارند باید EOI را ارسال کنند. البته  NBPNP به سابقه کار در شغل دارای اولویت را که در بازگشایی‌های قبلی اکسپرس اینتری جز شرایط بود اشاره‌ای نکرده است. لازم به ذکر است که EOI همانطور که از نامش مشخص است، صرفا یک ابراز تمایل است نه تقاضا یا Application . کسی که EOI را ارائه می‌کند صرفا دارد به استان نیوبرانزویک اعلام می‌کند که مایل است که این استان او را کاندید استانی کند.

کاندیدهای علاقه مند پروفایل می‌سازند و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل می‌کنند. این اطلاعات شامل تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و چند معیار دیگر می‌شود. پروفایل‌هایی که در شبکه امتیازات  NBPNP حداقل ۶۷ امتیاز کسب کنند وارد ذخیره کاندیدها می‌شوند. NBPNP اعلام کرده است که پروفایل‌ها به ترتیب زیر رتبه‌بندی می‌شوند:

 

– بالاترین امتیاز

– مدرکی دال بر تجربه کاری در بخشی که استان آن را دارای اولویت برتر اعلام کرده است

– مدرکی دال بر توانایی اقتصادی جهت ثتبیت موقعیت و اسکان یافتن در استان

– احتمال بالا در کمک کردن و مفید بودن برای بازار کار اقتصاد استان.

error: Content is protected !!