2024/03/29

بالاترین رکورد گردشگری کانادا

بالاترین رکورد گردشگری کانادا

بر اساس گزارشات، سال ۲۰۱۷ میلادی برترین سال کانادا از لحاظ گردشگری بوده است. در این سال کانادا با ۲۰،۸ میلیون نفر گردشگر روبه‌رو شد که باعث ایجاد رکورد بیشترین میزان گردشگر در تاریخ کانادا است. جذب این تعداد توریست برای صنعت گردشگری کانادا خبر بسیار خوبی است زیرا بیش از ۱،۸ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شده و درآمدی در حدود ۹۰ میلیارد دلار برای کشور به ارمغان آورده است. این نتایج به گونه‌ای نشان دهنده بازگشت رونق پیشین به کانادا و افزایش تعداد گردشگرانی‌ست که خواهان سفر به این کشور و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ متنوع آن هستند.

به گفته وزیر گردشگری و صنایع، دولت کانادا در حال سرمایه گذاری در بخش گردشگری‌ست و برنامه‌ای جامع برای افزایش هر چه بیشتر تعداد گردشگران دارد و مطمئنا در آینده آمار و خبرهای حیرت انگیزی در این بخش به گوشمان خواهد رسید که ما نیز به نوبه‌ی خود آن را به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

 

تنوع گردشگرانی که این روزها به کانادا می‌آیند نسبت به سال ۲۰۰۲ (که آمار گردشگران در اوج قرار داشت) به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده است. میزان ورود مسافرانی که تنها یک شب اقامت دارند _از کشورهایی غیر از ایالات متحده_ از ۱۹ درصد در سال ۲۰۰۲ به بیش از ۳۱ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. گردشگرانی که از راه‌های دورتر می‌آیند معمولا به مدت طولانی‌تری در کانادا اقامت نموده و پول بیشتری هزینه می‌کنند که برای مشاغل مرتبط و همچنین برای اقتصاد کانادا منافع بسیاری به دنبال دارد.

 

این رکورد بی‌سابقه‌ی جذب گردشگر به واسطه‌ی وجود برخی عوامل کمکی مثل کمپین‌های بازاریابی خلاقانه کانادا در بازارهای بین المللی ایجاد شده است. دولت کانادا با معرفی مدرک eTA (مجوز الکترونیکی سفر) و راه‌اندازی هفت مرکز جدید درخواست ویزا (دفتر  VAC) در کشور چین، تغییراتی در رویه صدور ویزا برای کشورهای دارای اولویت ایجاد کرده است. همچنین مسیرهای جدید پروازی و افزایش خدمات به فرودگاه‌های کانادا، باعث شده ظرفیت پرواز به میزان ۷ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کند. در حال حاضر سفر به کانادا و گشت و گذار در آن بیش از هر زمان دیگری برای گردشگران آسان شده است.

error: Content is protected !!