2024/04/19

برنامه‌ی فرصت آلبرتا (AOS) و تغییرات آن

بازبینی برنامه فرصت آلبرتا

خبرها حاکی از اینند که در برنامه فرصت آلبرتا دو تغییر مهم ایجاد شده است:

  • شرط حداقل درآمد برداشته شده است
  • شرایط مهارت‌های زبانی به روزرسانی شده‌اند.

حدف شرط حداقل درآمد برای تمامی تقاضاهایی که پس از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۴ ارائه شده‌اند، یعنی روزی که برنامه‌ی فرصت آلبرتا (AOS) شروع به پذیرش تقاضاها کرد اعمال خواهد شد. گفتنی است که برنامه‌ی فرصت آلبرتا برای خارجی‌هایی‌ست که در آلبرتا مشغول به کارند و یا فارغ التحصیلان خارجی که در یک موسسه آموزش عالی مورد تایید در استان آلبرتا تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده‌اند.

 

برنامه کاندید مهاجرت استانی آلبرتا (AINP) اعلام کرده است که به بررسی خود ادامه خواهد داد تا مشخص شود که آیا کاندیداها حداقل دستمزد استانی را دریافت می‌کنند و این حداقل دستمزد مطابق با حداقل دستمزد شغلشان که توسط Labour Market Impact Assessment تعیین شده، هست یا خیر.

 

در به روزرسانی AINP اعلام شده که :«کاندیداهای موفق وقتی برای برنامه تقاضا ارائه می‌کنند دارای شغل هستند و این می‌تواند نشان دهد که آن‌ها می‌توانند خود و خانواده‌هایشان را حمایت مالی کنند». تغییر دیگری که اعمال شده، حداقل مهارت‌های زبانی است که AINP هم برای کاندیداهایی که در شغلی مشغول به کار هستند و در دسته بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) سطح مهارت C یا D دارند، هم برای کاندیداهایی که دارای مشاغلی هستند که در NOC سطح مهارت صفر، A و B دارد این تغییرات را اعمال نموده است.

 

AINP بیان کرده که حداقل شرط زبانی برای افرادی که در شغل‌های سطح C یا D کار می‌کنند در آزمون زبان کانادا (CLB) همچنان نمره ۴ است و به CLB 5 افزایش نخواهد یافت. گفتنی است وقتی از برنامه فرصت آلبرتا در ماه ژوئن رونمایی شد، AINP اعلام کرد که از تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹ حداقل نمره زبان CLB به ۵ افزایش خواهد یافت. همان‌طور که بیان شد این شرط برای افرادی که در شغل‌های درجه C یا D کار می‌کنند اعمال نخواهد شد.

 

اما کاندیداهایی که در شغل‌های درجه ۰، A یا B کار می‌کنند حداقل نمره‌ی زبان  CLBآن‌ها تا اول ژانویه ۲۰۲۰ همان ۴ خواهد بود و بپسعد از آن به ۵ افزایش خواهد یافت. این تغییرات ارائه‌ی تقاضا را برای افراد آسان‌تر می‌کند و این اطمینان را فراهم می‌کند که آلبرتا با استقبال از کارگران خارجی، هنگامی که کارگر آلبرتایی یا کانادایی وجود ندارد، به پر کردن خلاء نیروی کار ادامه خواهد داد.

error: Content is protected !!