2024/03/28

برنامه مهاجرتی جدید کانادا برای مناطق شمالی و حاشیه‌ای

برنامه مهاجرتی جدید کانادا برای مناطق شمالی و حاشیه‌ای

 

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در هفته گذشته از برنامه مهاجرت اقتصادی جدید پنج ساله برای جذب نیروی متخصص در جوامع شمالی و حاشیه‌ای ( rural and northern communities) خبر داد.

 

وزیر مهاجرت کانادا درباره این برنامه جدید مهاجرتی بیان کرد که این برنامه در راستای جذب نیروی متخصص مورد نیاز استان‌های انتاریو، Western Canada و Canada’s three territories خواهد بود و مطابق با برنامه مهاجرتی آتلانتیک که در سال ۲۰۱۷ برای استان‌های شرقی کانادا آغاز شد، برنامه‌ریزی شده است.

 

مناطق انتاریو، منیتوبا، ساسکچوان، بریتیش کلمبیا، یوکان، سرزمین‌های شمالی، نوناووت و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰,۰۰۰ نفر که حداقل فاصله آن‌ها از یک شهر بزرگ با جمعیت ۱۰۰,۰۰۰ نفر ۷۵ کیلومتر است، می‌توانند از این برنامه برای تامین نیروی متخصص مورد نیاز خود استفاده کنند.

 

این برنامه جدید مهاجرتی بر تامین نیازهای اقتصادی شهرهای کوچک متمرکز خواهد بود که با شروع آن تمرکز بر مناطق شمالی و حاشیه‌ای بیشتر می‌شود و دولت کانادا قصد دارد که تمامی شهرها از مزایای مهاجران بهره ببرند.

 

شهرهایی که تمایل دارند از امکانات این برنامه استفاده کنند باید مدارک لازم جهت جذب مهاجران و مدارکی دال بر این‌که کار مناسب برای مهاجران وجود دارد را ارائه دهند.

error: Content is protected !!