2024/04/25

برگزاری پذیرش کم سابقه‌ی اکسپرس اینتری!

پذیرش کم سابقه‌ی اکسپرس اینتری برگزار شد

خبرهای به دست آمده حاکی از اینند که دولت کانادا در روز پنجشنبه مورخ ۱۵ نوامبر ،  ۳,۹۰۰ دعوتنامه جدید را برای کاندیدهای اکسپرس اینتری صادر کرده است. حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی این پذیرش به شدت کم سابقه، ۴۴۹ بوده است. با برگزاری این پذیرش، تعداد دعوتنامه‌هایی که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در سال ۲۰۱۸ صادر کرده است به ۷۸,۱۰۰ می‌رسد و بدین ترتیب تا شکستن رکورد مجموع دعوتنامه‌های صادره در سال ۲۰۱۷ که ۸۶,۰۲۳ بود ۸۰۰۰ دعوتنامه فاصله باقی است.

حداقل امتیاز مورد نیاز در این پذیرش ۴۴۹ بود که ۷ امتیاز بیشتر از پذیرش اکسپرس اینتری قبلی برگزار شده در ۲۹ اکتبر بود. حداقل امتیاز CRS آن نیز ۴۴۲ بود است. در این پذیرش، IRCC از قاعده tie-break استفاده کرده است. تاریخ و ساعت استفاده شده ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۸ و ساعت ۱۲:۴۱۴۲ UTC است. این یعنی تمام کاندیدهایی که حداقل امتیاز CRS آن‌ها بالای ۴۹ بود و نیز کاندیدهایی که امتیاز آن‌ها ۴۴۹ بود و پروفایل خود را قبل از ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۸ در ۱۲:۴۱:۴۲ UTC ارائه کرده‌اند در این پذیرش یک ITA دریافت کرده‌اند.

 

وقتی بین دو پذیرش زمان بیشتری وجود داشته باشد کاندیداهای بیشتری وارد نظرسنجی اکسپرس اینتری می‌شوند، و این می‌تواند حداقل امتیاز CRS را افزایش دهد. در این مورد ۱۷ روز بین پذیرش‌ها فاصله بود؛ یعنی سه روز بیشتر از مدت زمان دو هفته‌ای معمول. آن دسته از کاندیدهای اکسپرس می‌توانند امتیاز CRS خود را به طریق مختلف بهبود ببخشند. یکی از راه‌هایی که اتفاقا از محبوبیت روزافزون برخوردار است برنامه‌ی PNP یا برنامه‌ی کاندید مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس اینتری است که باعث افزایش ۶۰۰ امتیازی خواهد شد و ضامن دریافت دعوتنامه جهت تقاضا برای کاندید استانی است.

 

برنامه‌ی کاندید مهاجرت استانی به تمامی استان‌ها و نواحی کانادا اجازه خواهد داد که سالانه تعداد معینی از کاندیدهای مهاجرت اقتصادی را برای اقامت دائم انتخاب کند. کاندیدهای اکسپرس اینتری که کاندید استانی می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و به اول صف دریافت ITA جهت اخذ اقامت دائم کانادا منتقل خواهند شد.

 

PNP های مرتبط با اکسپرس اینتری در انتاریو، بریتیش کلمبیا و جزیره‌ی پرینس ادوارد در سال جاری یعنی ۲۰۱۸ به شدت فعال بوده‌اند. انتاریو به تنهایی دارای برنامه‌های مرتبط با اکسپرس اینتری است و این‌ها ۹۵ درصد از کل دعوتنامه‌هایی که از طرف این استان صادر شدند را شامل می‌شوند. پذیرش امروز در ادامه‌ی روندی‌ست که در ۵ سپتامبر آغاز شد و طی آن IRCC تا کنون ۳,۹۰۰ ITA را در پنج از شش پذیرش تمام برنامه‌ای  (all-program)  صادر کرده است. IRCC قصد دارد در سال ۲۰۱۸ از طریق دسته‌ی مهاجرتی  Federal High Skilled تا ۷۴,۹۰۰ مقیم دائم جذب کند و اعلام کرده است که این هدف به واسطه‌ی برنامه‌ی چندساله‌ی سطوح مهاجرت _که در ۳۱ اکتبر از آن رونمایی شد_ در سال ۲۰۱۹ به  ۸۱,۴۰۰ ، در سال ۲۰۲۰ به ۸۵,۸۰۰ و در سال ۲۰۲۱ به ۸۸,۸۰۰ خواهد رسید.

 

تقاضای اقامت دائم اکثریت قریب به اتفاق کاندیدهایی که از طریق دسته‌ی  Federal High Skilled به کانادا مهاجرت کرده‌اند از طریق سیستم اکسپرس اینتری رسیدگی شده است. به نمونه‌های فرضی زیر که در پذیرش پنجشنبه ITA دریافت کرده‌اند توجه کنید:

 

الیاس ۲۹ ساله است. او دارای مدرک لیسانس است، در امتحان آیلتس شرکت کرده و در تمام مهارت‌ها نمره ۸ را کسب کرده و پنج سال است به عنوان تحلیلگر داده‌ها مشغول به کار است. او تا به حال نه در کانادا کار کرده و نه تحصیل اما دارای یک برادر شهروند کاناداست و بدین صورت امتیاز داشتن خواهر و برادر را کسب می‌کند. امتیاز CRS او ۴۵۳ است و برای دریافت ITA در پذیرش امروز کافی بوده است.

 

نعمیه ۳۴ ساله است و فوق لیسانس دارد. او پنج سال است در خارج از کانادا به عنوان هماهنگ کننده‌ی بازاریابی مشغول به کار بوده است، در آزمون CELPIP شرکت کرده و در تمام دسته‌ها CLB 10 گرفته است. با این که او تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل، با کسب ۴۵۴ امتیاز CRS در این پذیرش واجد شرایط دریافت ITA شده است.

 

حمید ۳۲ ساله و فوق لیسانس است، او در مهارت‌های نوشتاری، درک مطلب و مکالمه امتحان آیلتس نمره ۷ و در مهارت شتیداری نمره ۸ گرفته است. در خارج از کانادا، پنج سال به عنوان مشاور کسب و کار سابقه‌ی کار دارد اما تا به حل در کانادا نه تحصیل کرده و نه کار. او با دریافت ۴۵۳ امتیاز واجد شرایط دریافت ITA در پذیرش ۱۵ نوامبر شده است.

 

لیلا ۳۳ ساله است و لیسانس و گواهینامه‌ی آموزشی دارد.او تا به حال در کانادا نه کار کرده است و نه تحصیل، و در خارج از کانادا چهار سال سابقه کار به عنوان معلم مدرسه را دارد. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و در تمام مهارت‌ها نمره ۸ گرفته است. لیلا با دریافت ۴۵۲ امتیاز CRS واجد شرایط دریافت ITA در پذیرش ۱۵ نوامبر شده است.

 

زهرا ۲۹ ساله و لیسانس است. او در تمام مهارت‌های امتحان CELPIP نمره ۸ گرفته است ، در خارج از کانادا یک سال سابقه کار دارد و داخل کانادا دو سال به عنوان مدیر مشغول به کار بوده است. او با دریافت ۴۵۱ امتیاز در CRS توانسته است در پذیرش ۱۵ نوامبر ITA دریافت کند.

error: Content is protected !!