2024/04/23

بریتیش‌کلمبیا به سرمایه گذاری در بخش مسکن دانشجویی دانشگاه ویکتوریا متعد شد

بریتیش‌کلمبیا به سرمایه گذاری در بخش مسکن دانشجویی دانشگاه ویکتوریا متعد شد

دولت بریتیش کلمبیا برای ساخت دو ساختمان جدید جهت سکونت دانشجویان وعده‌ی کمک مالی ۱۲۳میلیون دلاری داده است.

نخست وزیر John Horgan، هفته گذشته اعلام کرد مبلغ ۱۲۳ میلیون دلار کمک مالی برای افزایش مسکن دانشجویی در دانشگاه ویکتوریا (UVIC) اختصاص داده می‌شد که این بودجه موجب گسترش ۲۵ درصدی فضای مسکونی داخل دانشگاه برای دانشجویان خواهد شد.

این طرح ۲۰۱ میلیون دلاری شامل ساخت دو مجتمع جدید دانشجویی و تخریب برخی از امکانات مسکونی قدیمی است. این پروژه در مجموع ۶۲۸ تخت اضافی برای دانشجوبان ایجاد خواهد کرد.

 

Horgan در سخنرانی خود در جمع ۲۰۰ نفری در بیرون از ساختمان ناهار خوری Cadboro Commons در دانشگاه ویکتوریا گفت:«دانشجویان علاوه بر نگرانی درباره‌ی پیدا کردن محلی با هزینه‌ی مناسب برای سکونت، در زندگی خود به اندازه کافی استرس دارند. با افزایش سهم مسکن ویژه دانشجویان در حقیقت گزینه‌های بیشتری برای سایر اقشار مستاجر فراهم می شود و بدین ترتیب بخشی از فشار حال حاضر بازار اجاره محلی کاسته می شود.»

 

اولین ساختمان در سال ۲۰۲۲ افتتاح خواهد شد

عملیات ساخت و ساز از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود اولین ساختمان دو سال بعد از آن بازگشایی شود. این ساختمان‌ها شامل خوابگاه و یک سالن غذاخوری با ظرفیت ۶۰۰ صندلی و فضاهای عمومی و تجاری می‌شوند.

 

Gayle Gorrilll معاون امور مالی و اجرایی دانشگاه به وب سایت خبری CBC گفته است:«ما از مدت ها پیش در انتظار این پروژه بوده‌ایم. این پروژه قرار است تفاوت بزرگی در زندگی دانشجویان ما و جامعه دانشگاهی ایجاد کند و دانشگاه را به مکان بهتری برای تحصیل مبدل سازد.»

 

طبق گزارش سازمان مسکن و اعطای تسهیلات در کانادا(CMHC) در سال ۲۰۱۷، شهر ویکتوریا دارای یکی از کمترین میزان خانه ‌های اجاره‌ای در سطح کشور است. این گزارش نشان می‌دهد که اجاره‌بها در ویکتوریا به طور میانگین نسبت به سال قبل ۸٫۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

Jamie Cassels رئیس دانشگاه ویکتوریا می‌گوید که ۷۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه از خارج از منطقه شهری ویکتوریا به اینجا می‌آیند. وی می افزاید تعداد فرم‌های متقاضیان سکونت که هر سال به دانشگاه ارائه می‌شود حدود ۱۰۰۰ عدد بیشتر از ظرفیت کنونی خوابگاه‌های آن می‌باشد.

 

رضایت انجمن دانشجویان از اجرای این طرح

Ainsley Kerr، مدیر کمپین‌ها و روابط اجتماعی در انجمن دانشجویان UVic اشاره کرد خوابگاه‌‌های جدید به دانشجویانی که در جستجوی مسکن در بازار داغ املاک ویکتوریا هستند کمک خواهند کرد.

 

خانم Kerr گفت:« از نظر من این خبر شگفت انگیزی‌ست. این پروژه باعث می‌شود به زودی ۶۲۰ نفر از دانشجویان شرایط زندگی پایدارتری داشته باشند.» وی افزود:«این انجمن سال‌ها در حال مذاکره با دولت استانی بوده است تا دانشگاه اجازه پیدا کند کمک‌های مالی بیشتری جهت ساخت اقامتگاه‌های جدید دریافت کند.» او گفت که از تجربه شخصی خود و برنامه‌های انجمن دانشجویی دریافته است که اکثر چالش‌‌هایی که دانشجویان دانشگاه ویکتوریا با آن مواجه‌اند، یافتن مسکن ارزان قیمت است.

Kerr می گوید:«من با دانشجویان دیگری که تجربه زندگی در شرایط غیر بهداشتی و بدون امکانات آشپزخانه را داشته‌اند و یا به دلیل کمبود جا، بخشی از فضای نشیمن را به اتاق خواب تبدیل کرده‌اند صحبت کرده‌ام.»

او ابراز امیدواری کرد که عملیات ساخت خوابگاه‌های جدید، خللی در روند زندگی دانشگاهی ایجاد نکند.

error: Content is protected !!