2024/03/29

بیلبوردهای ضد مهاجرت در کانادا پایین آورده شدند و با آن برخورد شد

ضد مهاجرت

بیلبوردهای ضد مهاجرت در کانادا پایین آورده شدند

جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که از یک سو، در گوشه و کنار کانادا احساسات ضد مهاجرتی مشاهده می‌شود و از سوی دیگر بلافاصله با آن برخورد می‌شود. یکی از نمونه‌های بارز احساسات ضد مهاجرتی، بیلبوردی است که گرچه از طرف حزب مردم کانادا –  People`s Party of Canada – نصب نشده است اما این حزب علنا از نصب آن حمایت می‌کند. حزب نام‌برده از لحاظ سیاسی در جناح راست قرار دارد و مخالف مهاجرت است. در این بیلبوردها که یکی از آن‌ها در هلیفکس نصب شده از دولت خواسته شده است که جلوی مهاجرت بی رویه و دسته جمعی را بگیرد.

 

این بیلبوردها هفته‌ی گذشته در شهرهای کانادا سر برآوردند. این در حالی است که سایر محافظه کاران، رهبر حزب مردم کانادا ، ماکسیم برنیر – Maxime Bernier –  را به دانلد ترامپ کانادا تشبیه کرده‌اند و به بیان دیگر مخالفت خود را با او اعلام نموده‌اند. با اینکه برنیر نقشی در نصب این بیلبوردها نداشته است اما از پایین کشیده شدن آن‌ها ناراحت است.

 

ماکسیم برنیر در توییتی چنین اظهار نظر کرده است:« پیام این بیلبوردها جنجالی نبود چرا که دو سوم کانادایی‌ها با آن موافق هستند و کانادایی‌هایی هم که با پیام بیلبورد مخالف هستند از آزادی بیان و گفتمان آزاد حمایت می‌کنند.»

 

روزها یکی پس از دیگری سپری می‌شوند و کم کم به پاییز می‌رسیم؛ فصلی که سرنوشت دولت بعدی را تعیین خواهد کرد و انتخابات ۲۱ اکتبر۲۰۱۹ با سرنوشت بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا نیز گره خورده است. طی نظرسنجی‌های اخیر، اکثریت کانادایی‌ها همچنان دید مثبتی به مهاجرت و مهاجران دارند.

 

علی‌رغم همه‌ی مخالفت‌هایی که گرچه اقلیتی از کانادایی‌ها با مهاجرت ابراز می‌دارند، شواهد حاکی از این است که مهاجرت افراد دارای مهارت و تخصص به اقتصاد این کشور کمک می‌کند و دقیقا به همین خاطر است که خیلی از کانادایی‌ها با دیدن این بیلبورد ناراحت شده بودند.

 

نخست وزیر لیبرال نوا اسکوشیا نیز طی اظهار نظری در این مورد گفته است:« جمعیت ما بسیار بالا رفته، نرخ بیکاری در پایین‌ترین حد خود است و اقتصادمان هم در حال رشد است و بخش عمده‌ی این نکات مثبت مدیون پذیرش مهاجران است. این یک واقعیت است نه اظهار نظر شخصی من».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!