2024/04/23

بیومتریک چیست و چه استفاده ای دارد؟

بیومتریک چیست؟

از تاریخ یازدهم دسامبر ۲۰۱۳ متقاضیان ایرانی ویزای توریستی، تحصیلی و کاری سنین ۱۴ تا ۷۹ سال ملزم به ثبت داده‌های بیومتریک خود ( اثر انگشت و عکس) می‌باشند.

زیست‌سنجشی، یا بیومتریک (Biometrics)، به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی و برقراری امنیت از ویژگی‌های قابل اندازه‌گیری بدن انسان یا هر موجود زندهٔ دیگر استفاده می‌شود. همانگونه که از کلمه‌ی بیومتریک بر می‌آید در این روش با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی از اندام‌ها برداشت‌های ثابت و یکتایی می‌شود که می‌توان از آن به عنوان یک کلمه‌ی عبور یکسان و غیرقابل تقلید و گاه غیرقابل تغییر استفاده کرد. به هر خصوصیت زیستی یا فیزیکی که با رایانه قابل اندازه‌گیری و بازشناسی خودکار باشد زیست‌سنجه گفته می‌شود.

سیستم بیومتریک برای متقاضیان ویزای موقت (توریستی، تحصیلی و کاری) الزامی است.

این سیستم جدید شامل شهروندان ۲۹ کشور و یک منطقه خواهد بود.

بعد از عقد قرارداد، زمانی توسط دفتر ما برای دادن اطلاعات بیومتریک شما در ترکیه تعیین خواهد شد که شما می‌باید به آنجا مراجعه نمایید. لیست شهرها و کشورهایی که می‌توانید این خدمات را در آن‌ها انجام دهید به شرح زیر است، که البته شرایط ترکیه بهتر است.

۱-آنکارا و استانبول ۲- ارمنستان ۳- آذربایجان ۴- گرجستان ۵- کویت ۶- بحرین ۷- امارات

ما اهمیت ویزا و وقت و هزینه صرف شده شما را درک می‌کنیم. از این رو کلیه همکاران ما با تجربه فراوان در این زمینه ، نهایت دقت و سعی خود را انجام خواهند داد. برای جزيیات بیشتر لطفا فرم ارزیابی رایگان را تکمیل فرمایید.

 

 

error: Content is protected !!