2024/04/20

کانادا به عنوان کشوری با بیشترین تاثیر مثبت در عرصه‌ی جهانی انتخاب شد

تاثیر مثبت در سطح جهانی

کانادا به عنوان کشوری با بیشترین تاثیر مثبت در عرصه‌ی جهانی انتخاب شد

یک نظرسنجی بین‌ المللی جدید، کانادا را به عنوان کشوری برتر با بیشترین تاثیرات مثبت در سطح جهانی رتبه بندی کرده است.

 

این رده ‌بندی توسط شرکت تحقیقاتی Ipsos و بر اساس نظرات ۱۸ هزار نفر پاسخ دهنده از ۲۵ کشور دنیا انجام شده است.

 

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۸۱ درصد از پاسخ دهندگان کانادا را در صدر فهرست کشورها و سازمان‌‌هایی که بیشترین نفوذ و تاثیر مثبت را در امورات جهانی دارند قرار داده‌‌اند.

 

اگرچه امتیاز تاثیرگذاری کانادا از سال ۲۰۱۶ ثابت باقی مانده، اما این نظرسنجی نشان داد که تمامی دیگر کشورها و سازمان‌‌ها نسبت به آخرین نظرسنجی قبلی دچار کاهش اثرگذاری در دنیا بوده‌‌اند. به ویژه کشور ایالات ‌متحده که با ۲۴ امتیاز کاهش، در جایگاه نهم این لیست قرار گرفته است.

 

تنها ۴۰ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند معتقدند که آمریکا تاثیری قوی و تا حدودی مثبت بر روی تحولات عرصه جهانی داشته است.

 

جالب است بدانید کشور ایران نیز با کاهش ۵ امتیازی روبرو شده و حدود ۲۱ درصد از شرکت کنندگان این کشور را دارای تاثیر مثبت دانسته‌اند.

 

این نظرسنجی Ipsos پس از آن انجام گرفت که کانادا توانست بر اساس یک رده‌بندی دیگر، رتبه‌ی بالایی در زمینه‌ی سطح آموزش‌های عالی به دست بیاورد.

 

بر اساس یک گزارش جدید، در ماه گذشته کانادا توانست در رتبه‌بندی برترین کشورهای دنیا از نظر تعداد و سطح فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، جایگاه نخست را کسب کند.

 

همانطور که پیشتر عنوان شد، اخیرا شرکت انگلیسی RS Components، که توزیع ‌کننده‌ی عمده‌ی قطعات الکترونیکی، الکتریکی و صنعتی است لیستی منتشر کرده که نشان می‌دهد کدام کشورها بیشترین درصد جمعیت مشغول در حوزه‌های تحصیلات عالی را دارا می‌باشند و از این تعداد، کدام کشورها بیشترین مرد و کدام کشورها بیشتر تعداد زن تحصیل کرده را دارد.

 

طبق این گزارش، کشور کانادا بیشترین سهم را از نظر تعداد افرادی که به مقاطع بالای تحصیلات عالی راه پیدا کرده‌اند دارا هستند، به طوری که ۵۷ درصد از افراد بالغ در این کشور تحصیلات خود را در مراحل بالاتر ادامه داده و حداقل یک مدرک دانشگاهی دارند.

 

همچنین در ژانویه ۲۰۱۹ کانادا توانست برای چهارمین سال پیاپی رتبه اول را در میان کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!