2024/04/24

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت, کاری و تحصیلی

ویزای مولتی کانادا

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت, کاری و تحصیلی

بعد از روسیه, کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و تقریباً دو پنجم قاره آمریکای شمالی را اشغال کرده است. زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. اوتاوا پایتخت کانادا است و تورنتو بزرگترین شهر آن می باشد. واحد پول  کشورکانادا، دلار کانادا است. پاسپورت کانادا در رتبه ششم در جهان قرار دارد که با در دست داشتن پاسپورت کانادا به 115 کشور جهان بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد؛ اعتبار هر پاسپورت به تعداد کشورهایی است که می توان به واسطه آن بدون نیاز به ویزا سفر کرد.  در این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا را به طور کامل بررسی کنیم.

 

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی نوعی ویزای کوتاه مدت کانادا است که به سه نوع یک بار ورود (ویزای سینگل)، چند بار ورود (ویزای مولتیپل) و سوپر ویزای کانادا دسته بندی می‌شود.  تفاوت این سه نوع ویزای توریستی در مدت اعتبار آنها و تعداد دفعاتی است که متقاضی می‌تواند وارد خاک کانادا شود.

با ویزای توریستی سینگل فقط یک بار می‌توانید وارد کانادا شوید و برای ورود مجدد باید دوباره ویزا بگیرید. شما با این ویزا در نهایت 6 ماه می توانید در خاک کشور کانادا بمانید ولی با داشتن ویزای مولتیپل  می توانید چندین بار وارد کانادا شوید و هر بار 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید. مدت اعتبار ویزای مالتیپل 10 سال ولی برای ایرانیان 5 سال می باشد؛ به همین دلیل در ایران این ویزای را به نام ویزای 5 ساله کانادا می شناسند. نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که درخواست تمام متقاضیان به طور اتوماتیک برای ویزای مولتیپل ثبت می‌شود ولی سفارت کانادا با توجه به شرایط متقاضیان یکی از دو نوع نوع ویزا را صادر می‌کند.

سوپر ویزای کانادا نوع سوم ویزای توریستی کانادا است و به نام ویزای والدین نیز می شناسند. سوپر ویزا مخصوص والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ افرادی است که سن بالای 18 سال و اقامت دائم کانادا را دارند. برای دریافت این ویزا شخص مقیم در کانادا که فرزند یا نوه متقاضی است، باید برای او دعوتنامه بفرستد. مدت زمان اعتبار سوپر ویزای کانادا 10 سال است. در طول 10 سال می‌توانید بدون محدودیت به کانادا سفر کنید و در هر بار سفر به مدت 2 سال در آن جا بمانید.

ویزای مولتی کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا

اخذ ویزای توریستی مولتی کار آسانی نیست وبه مدارک و کارهای اداری مختلف نیاز دارد و همین موضوع این سبب شده که متقاضیان زیادی به فکر تبدیل ویزای توریستی کانادا باشند تا با یک تیر دو نشان بزنند. آنها تمایل دارند ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی یا کاری تبدیل کنند و حتی در صورت ممکن اقامت کانادا را به دست آورند.

باید توجه کنید که شنیدن یا خواندن در جایی که می‌توانید در خاک کانادا ویزای توریستی خود را تبدیل کنید، وسوسه نشوید. تیم ایران مهاجربا ارائه اطلاعات درست به شما عزیزان سعی می کند شما را تا رسیدن به مقصد راهنمایی کند.

دولت کانادا برای جلوگیری از سو استفاده مهاجران و حفظ امنیت و منافع کشورش روند دریافت ویزا را دشوار کرده است.  کشور کانادا هیچ قانونی برای تبدیل ویزای توریستی مهاجران تعریف نکرده است و این کار را غیر ممکن کرده است. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با ویزای توریستی کانادا در کانادا اقامت داشته و با انجام کارهایی راه را برای اخذ ویزای تحصیلی یا کاری هموار کنید. مثلا در طول اقامت خود بتوانید از یک کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید یا از یک دانشگاه پذیرش تحصیلی بگیرید. گرچه اخذ ویزای کانادا  دشوار است، اما این کشور در دسته کشورهای مهاجر پذیر قرار دارد و برنامه‌های مهاجرتی متنوعی برای افراد خارجی در نظر می گیرد. متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود از این برنامه‌ها استفاده کنند و از خاک کشور خود ویزای کانادا را دریافت کنند. به جای اینکه بخواهید ویزای توریستی را در کانادا تبدیل کنید، می‌توانید از داخل ایران برای اخذ ویزای تحصیلی یا کاری اقدام و پروسه مطمئن‌تری تا رسیدن به اقامت کانادا طی کنید.

 

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا در صورتی ممکن است که شما حین اقامت  در کانادا بتوانید از یک کارفرما پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت کنید. کارفرما باید درخواست تاییدیه LMIA دهد که این  روند ممکن است چندین ماه طول بکشد. در صورتی که در طول اقامت در کانادا این مراحل به اتمام رسید می‌توانید با در دست داشتن مدارک کافی از خاک کانادا برای تبدیل ویزای توریستی به کاری اقدام کنید. اما حتی در این شرایط هم اگر تا زمان اخذ ویزای کاری مدت اعتبار ویزای توریستی به پایان برسد، باید به کشور خود برگردید و بعد از دریافت ویزای کار کانادا مجددا وارد این کشور شوید.

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت به صورت مستقیم امکان پذیر نیست. ولی می‌توانید ابتدا برای تبدیل ویزای مولتیپل به ویزای کاری اقدام کنید و پس از سه تا 5 سال کار در کانادا اقامت آن را به دست آورید.  همچنین اگر به فکر تبدیل ویزای مولتیپل کانادا به اقامت آن هستید، باید شغلی پیدا کنید که جزو مشاغل مورد نیاز در سیستم ناک کانادا باشد. طبق سیستم ناک کانادا مشاغل مورد نیاز در 5 دسته تعریف می‌شوند. اگر متقاضی بتواند در یکی از این مشاغل از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کند، می‌تواند به طور مستقیم اقامت دائم این کشور را به دست بیاورد. این نوع اقامت از طریق سیستم اکسپرس انتری یا برنامه ورود سریع انجام می‌شود. این برنامه مهاجرتی شامل 4 برنامه است:

  1. برنامه نیروی کار متخصص فدرال یا اسکیلد ورکر
  2. برنامه نیروی متخصص فنی فدرال یا اسکیل ترید
  3. برنامه تجربه کار کانادایی
  4. برنامه مهاجرت استانی کانادا

مهاجرت کارآفرینی پرنس ادوارد

تبدیل ویزای توریستی به تحصیل در کانادا

افراد زیادی هستند که بعد از سفر به کانادا تصمیم به تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی گرفته اند.  این تصمیم و ایده اصلا توصیه نمیشود زیرا که با پذیرش در یک موسسه آموزشی قادر به دریافت ویزای تحصیلی نخواهید بود. ما به شما توصیه اکید می کنیم که اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید مجوز تحصیل را از کشور خود دریافت کنید. تنها این گروه از افراد می‌توانند اقدام به تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا نمایند؛ متقاضیانی که از یک مرکز آموزش عالی پذیرش مشروط گرفته‌اند و شرط پذیرش گذراندن یک دوره پیش نیاز در کانادا است.

مقالات مرتبط:

پناهندگی در کانادا با ویزای توریستی

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

ویزای مولتی کانادا یا ویزای ۵ ساله کانادا چیست؟

با ویزای مولتی کانادا به چه کشورهایی می توان سفر کرد ؟

مدت‌ زمان تعیین‌ شده برای سفرهای نامحدود به کشورهای مختلف جهان از طریق ویزای مولتی همان 5 سال می‌باشد.

  • سفر به مکزیک
  • سفر به کاستاریکا
  • سفر به پاناما
  • سفر به کوبا
  • سفر به جمهوری دومنیکن
  • سفر به ترکس و کایکوس
  • سفر به قطر
  • سفر به انگلستان
  • …..

 سخن پایانی
در این مقاله روش‌های تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت, کاری و تحصیلی را به طور کامل مورد بررسی کردیم. باید تاکید کنیم که تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم غیر ممکن است. برای راهنمایی بیشتر با موسسه ایران مهاجر در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!