2024/04/16

تحصیل در ایتالیا (قسمت سوم)

تحصیل در ایتالیا (قسمت سوم)

دانشگاه‌های ایتالیا و رشته‌های پزشکی آن‌ها

دانشگاه باری

دانشکده‌ی پزشکی Bari در سال 1924 و همراه با دانشکده‌‌ی حقوق و داروسازی تاسیس گردید.

رشته‌‌ی دروس پزشکی به زبان انگلیسی ( BEMC) شامل یک برنامه‌‌ی درسی 6 ساله برای دریافت مدرک پزشکی در دانشگاه باری ایتالیا می‌شود. BEMC به شهروندان اتحادیه اروپا ( EC) و دانشجویانی که ساکن این اتحادیه نیستند ارائه می‌گردد. رشته‌ی BEMC توسط دانشکده‌ی پزشکی در Bari و وزارت تحقیقات و آموزش عالی ایتالیا (MIUR) مورد تایید قرار گرفته است.

کل دوره به زبان انگلیسی است و مشابه رشته‌ی آموزش پزشکی دانشکده‌‌ی پزشکی دانشگاه باری می‌باشد. برنامه‌‌ی تدریس شامل آموزش دروس، مهارت‌های عملی، سمینارها، آموزش از راه دور، مطالعات شخصی و تعامل با معلمان خارجی متعلق به یک مجموعه، جهت برتری و پیشرفت آموزش پزشکی می‌باشد.

دانشگاه Bari دوره‌های مختلفی برای دانشجویان کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و فوق تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کند. این دانشگاه به غیر از تدریس، برتحقیقات علمی در سطح دکتری نیز تمرکز دارد. مرکز تحقیقاتی دانشگاه باری دارای تعامل بالایی میان بخش‌های مختلف، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی می‌باشد.

امکانات مختلف این دانشگاه شامل کتابخانه‌های مرکزی و دپارتمانی، سالن‌های تئاتر و سخنرانی، مراکز کاریابی، دفتر مطبوعاتی، مراکز مشاوره و یک کلیسای کوچک می‌شود. استفاده از این امکانات برای دانشجویان، اساتید و کارکنان رایگان می‌باشد.

 

دانشگاه میلان

در دانشگاه Milan این رشته جهت افزایش درک علمی پزشکی فارغ التحصیلان و شناخت انسان و پیچیدگی‌های اجتماعی مرتبط با سلامت و بیماری طراحی شده است. بنابراین فارغ التحصیلان باید دارای سوابق علمی و نظری و آمادگی عملی و اجتماعی جهت انجام امور پزشکی باشند.

رشته‌‌‌‌ی بین المللی پزشکی در دانشگاه میلان با هدف کمک به ادغام فرهنگی و حرفه‌ای از طریق ساختار آموزش بین المللی ایجاد گردیده است. علاوه بر دروس و فعالیت‌های آموزشی که تماماً به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، این رشته شامل دوره‌های آموزشی در خارج از کشور و دوره‌های ارائه شده توسط معلمان دانشگاه‌های معتبر خارجی می‌شود.

ارائه‌ی تقاضا و پذیرش در این رشته از طریق آزمون پذیرش و به صورت محدود انجام می‌پذیرد. طول دوره‌‌ی آموزشی 6 سال می‌باشد. زبان آموزشی انگلیسی بوده و شرکت حضوری در کلاس‌ها اجباری است.

 

دانشگاه پاویا

تدریس به زبان انگلیسی در رشته‌‌ی پزشکی و جراحی از سال 2009 با موفقیت در کنار تدریس ایتالیایی این رشته در دانشگاه Pavia ادامه داشته است. این رشته متشکل از طیف وسیعی از آموزش‌ها از جمله سخنرانی رسمی، کار آزمایشگاهی، فعالیت‌های گروهی عملی، سمینارها و کاریابی می‌باشد. اجزای مختلف این دوره در هماهنگی با هم عمل نموده تا آموزش‌های علمی و بالینی لازم برای تمرین طبابت به دانشجویان داده شود.

دوره‌‌ی 6 ساله تلفیقی مدرک تحصیلات تکمیلی در 12 ترم تکمیل می‌شود و مجموعاً شامل دوره‌های 360 واحدی می‌شود.(حداقل 60 واحد آن در کار عملی حاصل می‌شود.)

روش تدریس شامل اتحاد و ترکیب چند جانبه‌‌ی علوم می‌گردد. در مرحله‌‌ی اول تمرکز بر فراهم کردن یک پایه و بنیان قوی می‌باشد؛ که این امر با مطالعه و تحصیل در رشته‌های پیش بالینی حاصل می‌گردد. سپس تمرکز بر روی یادگیری بر مبنای مشکلات قرار می‌گیرد که مستلزم تماس اولیه‌‌ی سریع با بیمار، کسب مهارت‌های بالینی قوی و همچون بهبود مهارت‌های شخصی می‌باشد.

دانشجویان دوره‌های آموزش حرفه‌ای را (هر یک به میزان 60 واحد) در زمینه‌های طب داخلی، جراحی عمومی، اطفال، زنان و زایمان همانند رشته‌های جراحی و پزشکی ادامه می‌دهند.

دانشگاه ساپینزا – رم

پزشکی در دانشگاه Sapienza از زمان تاسیس ورزشگاه Urbis در سال 1303 تدریس می‌گردد. در طول قرن‌ها، دانشکده توانایی و دانش را با یکدیگر تلفیق نموده و به دانش پزشکی در ایتالیا و اروپا شکلی تازه بخشیده و موجب بهبود سلامت بشر گردیده است. دانشگاه ساپینزا به طور ویژه یک دوره‌‌ی بین دانشکده‌ای 6 ساله در رشته‌‌ی پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. هدف از این دوره آموزش استانداردهای حرفه‌‌‌ی پزشکی به دانشجویان، تربیت پزشکان متخصص در پزشکی بیمار محور و حل مسائل بحرانی در مکانیسم‌ها، پیشگیری و درمان بیماری‌ها و همچنین مراقبت‌های بهداشتی و علوم پایه می‌باشد.

دانشگاه Sapienza بر توسعه‌‌ی مهارت‌های کلینیکی در طول دوره‌‌ی این رشته تاکید می‌ورزد و آموزش اغلب در یکی از سه بیمارستان تخصصی این دانشگاه؛ Policlinico، Sant’Andrea و Latina صورت می‌‌‌گیرد.

رشته‌‌ی پزشکی 45 نفر دانشجو می‌پذیرد که 35 ظرفیت برای شهروندان اتحادیه‌‌ی اروپا و 10 ظرفیت مختص شهروندان غیر اتحادیه‌‌ی اروپا می‌باشد. در مقایسه با اکثر دانشکده‌های پزشکی، دارا بودن کلاس‌هایی با تعداد محدود دانشجو امکان تعامل بیشتر میان استاد و دانشجو را فراهم نموده و موجب پرورش دانشجویانی خود ارزیاب با تفکر و بررسی مستقل می‌گردد.

 

دانشگاه تورورگاتا – رم

دانشگاه Tor vergataدر سال 1982 در شهر رم شروع به فعالیت نمود. دوره‌ی 6 ساله پزشکی با هدف تشکیل جامعه‌ای از پزشکان حرفه‌ای با دانش پزشکی و روانی و به عنوان چشم اندازی یکپارچه و چند رشته‌ای از مشکلات حوزه‌‌ی بیماری و سلامت ایجاد گردید.

این رشته به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار می‌شود تا دانشجویان را برای تبادل کامل و آگاهانه در سطوح بین المللی آماده کند. آموزش این رشته جهت برقراری ارتباط با بیماران، شامل دوره‌های زبان ایتالیایی نیز می‌شود.

دوره‌‌ی آموزشی به 12 ترم و 36 دوره تلفیقی تقسیم می‌شود. پذیرش در آن به صورت محدود و بر اساس ظرفیت‌های موجود صورت می‌پذیرد.

 

دانشگاه ناپل

در این دوره به دانشجویان تمام زمینه‌های علمی و مهارت‌های مورد نیاز به منظور پزشک شدن آموزش داده می‌شود. دانشجویان ثبت نامی باید مهارت‌های مختلف از جمله توانایی تصمیم گیری برای مراقبت از بیمار را کسب نمایند.

دانشگاه Naples در شهر ناپل ایتالیا قرار دارد. طول دوره‌‌‌ی پزشکی دانشگاه ناپل 2، مدت 6 سال تحصیلی می‌باشد. پذیرش بر اساس آزمون می‌باشد و از مجموع 30 ظرفیت پذیرش، 8 جایگاه به شهروندان اتحادیه‌‌ی اروپا و 22 جایگاه برای افراد غیر شهروند EU در نظر گرفته شده است.

 

دانشگاه ناپلی فدریکو

اولین دانشگاه دولتی ایتالیا که در سال 1224 در شهر ناپل تاسیس گردید. این دانشگاه نزدیک به یکصد هزار نفر دانشجو و هشت هزار نفر کارمند و کادر آموزشی دارد و در مقاطع مختلف تحصیلی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشجو می‌پذیرد.

 

دانشگاه هیومنیتاس دانشگاهی خصوصی است که در شهر میلان ایتالیا واقع شده است. رشته‌‌ی پزشکی و جراحی یک دوره‌‌ی 6 ساله است که رویکردی چند رشته‌ای و یکپارچه به امر آموزش دارد. با توجه به این امر، دوره‌های آموزشی مجزا به گروه‌هایی با 29 دوره‌‌ی امتحانی و 12 ترم تقسیم شده‌اند.

کلیه‌‌ی دروس تماما به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. به دانشجویان توصیه می‌گردد با زبان ایتالیایی آشنایی اولیه‌ای پیدا کنند چون در طول دوره‌ی کلینیکی که از سال سوم تحصیل آغاز می‌شود، مورد نیاز خواهد بود.

دوره‌‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه Humanitas در مجموع شامل 360 واحد می‌باشد که 60 واحد مختص آموزش فنی و حرفه‌ای می‌باشد. حضور در این فعالیت‌های آموزشی (تعلیم و سخنرانی) اجباری بوده و پیش‌نیاز شرکت در امتحانات می‌باشد. در سال تحصیلی 17-2016 تعداد 130 ظرفیت برای این رشته در دانشگاه هیومنیتاس موجود شد. شهریه‌‌ی سالانه‌ی دانشگاه 16000 یورو می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!