2024/03/28

تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در کانادا

پزشکی در کانادا

اولین مدرک کاری پزشکی در کانادا MD است و دوره‌ی رزیدنتی را Post-MD می‌نامند. متقاضیان بین المللی می‌توانند در کشور کانادا، دوره پزشکی شرکت کنند، ولی با توجه به ظرفیت کم دانشگاه‌های کانادا ورود به این رشته کانادا کار دشواریست. برای ورود به دوره پزشکی متقاضی باید مدرک لیسانس یا معادل آن را داشته باشد و در آزمون مربوطه شرکت کند. (لیسانس شیمی، لیسانس زیست و رشته‌های مرتبط) . ۱۷ دانشگاه در کانادا دوره‌های پزشکی (شامل داروسازی و دندانپزشکی) را ارائه می‌کنند. گذراندن آزمون ام کت (Medical College Admission Test (MCAT یکی از پیش‌نیازهای ورود به دوره پزشکی در کانادا خواهد بود.

اخیرا بسیاری از متقاضیان کانادایی نیز به دلیل ظرفیت‌های بسیار محدود و رقابت بیش از حد برای ورود به این دوره‌ها، تصمیم گرفته‌اند که در کشورهای دیگر از جمله امریکا یا اروپا به تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی بپردازند.

 

لیست دانشگاه‌هایی که دوره پزشکی در کانادا را ارائه می‌دهند بدین شرح است:

دانشگاه مموریال، دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه لاوال، دانشگاه مکگیل، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کوینز، دانشگاه تورنتو، دانشگاه شربروک، دانشگاه مکمستر، دانشگاه لیکهد، دانشگاه وسترن، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال

دندانپزشکی در کانادا
به طور کلی متقاضی برای تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی در کانادا، باید دوره‌ی لیسانس ۱ تا ۳ ساله را گذرانده باشد و هم‌چنین در آزمون ورودی دندانپزشکی در کانادا یا همان آزمون Dental Aptitude Test DAT قبول شوند تا بتواند وارد یکی از دوره‌های (DMD) (Doctor of Dental Medicine) یا (DDS) (Doctor of Dental Surgery) شوند. برای ورود به دوره‌ی فوق لیسانس دندانپزشکی در کانادا باید متقاضی دارای مدرک DDS یا DMD بوده و برای ورود به دوره‌ی دکتری دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دارای ارشد دندانپزشکی باشد.

لیست دانشگاه‌هایی که دوره دندانپزشکی را کانادا را ارائه می‌دهند بدین صورت است:

دانشگاه لاوال، دانشگاه مکگیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مونترال، دانشگاه مکمستر، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه وسترن، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه نوااسکوشیا

دندانپزشکی در کبک:

برای کار به عنوان دندانپزشک در کانادا (به جز کبک) باید عضو سازمان مربوطه شده باشید یا در پروسه‌ی ثبت نام شدن قرار گرفته باشید.

سازمان دندانپزشکی کانادا (National Dental Examining Board of Canada (NDEB

error: Content is protected !!