2024/03/29

تحصیل در کانادا چه مزیتی دارد؟

مطالب زیر شامل اطلاعاتی‌ست که در یک سمینار «معرفی فرصت‌های تحصیلی در کانادا» در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۲ برگزار شده است. از آن‌جا که افراد زیادی به دنبال استفاده از فرصت‌های آموزشی برای خود یا فرزندان‌شان هستند، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند به آنها نشان دهد که کانادا در امور  مربوط به تحصیل چه مزیت‌هایی نسبت به سایر کشورها دارد.

 

چرا کانادا را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنیم؟

 

کانادا از نظر رتبه‌بندی کیفی در سراسر جهان دارای استاندارد آموزشی بالا و کنترل کیفی دقیق شناخته  شده است. این بدین معناست که شما در صورت تحصیل در این کشور از آموزش با سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار خواهید شد: امتیازی که می‌تواند در آینده باعث شود فرصت‌های زیادی برایتان به وجود آید و در درازمدت و طی دوران فعالیت‌ حرفه‌ای‌ شما، فواید بی‌شماری بریاتان داشته باشد. بر همین اساس دانشجویان بین‌المللی برای شرکت در دوره‌های کالج یا دانشگاهی معمولا کانادا را به سایر کشورها ترجیح می‌دهند.

 

هزینه معقول تحصیلات

 

کیفیت تحصیلات و استانداردهای زندگی در کانادا از مواردی هستند که در رتبه‌بندی جهانی جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده‌اند اما در عین حال هزینه‌های زندگی و شهریه‌ها در این کشور معمولا از بسیاری دیگر از نقاط دنیا از جمله امریکا، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند پایین‌تر است.

 

جوامع سالم و مطمئن

 

سازمان ملل متحد پیوسته کانادا را به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی انتخاب می‌کند. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا از تمام آزادی‌هایی که دیگر کانادایی‌ها در اختیار دارند مثل: حقوق بشر، برابری و جامعه‌ی باثبات و صلح‌آمیز برخوردار خواهید بود.

 

سطح بالا و جهانی بودنِ آموزش زبان

 

کانادا کشوری دوزبانه است و از نظر آموزش زبان یکی از کشورهای پیشرو در جهان شناخته شده می‌شود. از آنجایی که آموزش زبان انگلیسی و فرانسه بخشی جدایی‌ناپذیر از آموزش کانادایی است، شما خواهید توانست در کنار پیشرفت تحصیلی، در هر یک از دو زبان فوق نیز مهارت‌های خود را تقویت کنید.

 

زندگی جذاب محیط دانشگاه

 

پردیس‌های دانشگاه‌های کانادایی علاوه بر مجهز بودن به آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته روز نیست دارای بسیاری از بهترین امکانات رفاهی نیز هستند. مجموعه‌های اسکان دانشجویی در کانادا _از امکانات ورزشی با کیفیتی در حد تمرینات برای المپیک گرفته تا سالن‌های نمایش و کنسرت عالی_ فرصت‌ها و امکانات فراوانی برای آموختن و تفریح در اختیار شما قرار می‌دهند. با توجه به این‌که از همه گروه‌های قومی جهان تقریبا  نمایندگانی در کشور کانادا  حضور دارند، این امکان بسیار ضعیف است که کسی قادر نباشد غذاهای مورد علاقه‌ی ملیت خود و یا فعالیت‌های مورد علاقه یک قومیت یا فرهنگ خاص را در این کشور بیاید.

 

فرصت‌های فراوان و جدید برای تحقیقات

 

از آنجا که تحقیق و پژوهش یکی از بخش‌های مهم و اصلی تحصیل در کاناداست، برای شما فرصت‌های بی‌شماری فراهم خواهد آمد تا بتوانید در این جریان پویا که خود بخشی از تحصیلات کانادایی است نقش داشته باشید. در کانادا، هم دولت و هم صنایع از فرایند تحقیقات در حوزه‌های زیر حمایت می‌کنند:

ارتباطات از راه دور، پزشکی، کشاورزی، تکنولوژی کامپیوتر و علوم زیست‌محیطی.

 

امکان مهاجرت

 

در فضای آموزشی پویا و مدرن کانادایی، شما نه تنها مهارت و دانش‌لازم برای تحلیل و ارتباط را می‌آموزید، بلکه یاد می‌گیرید که چگونه این مهارت‌ها را عرضه کنید، خلاقیت خود را به علاقه‌مندان نشان دهید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید!

 

آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که مدرک کانادایی دارند و از تجربه‌ی کار کانادایی نیز بهره‌مند هستند، می‌توانند بدون نیاز به ترک این کشور و در حالی که در داخل خاک کانادا به سر می‌برند، تقاضای اقامت دائم در کانادا را بدهند.

error: Content is protected !!