2024/03/28

تخصیص ۵۰ میلیون دلار برای قرنطینه‌ی کامل کارگران خارجی کانادا

تخصیص ۵۰ میلیون دلار برای قرنطینه‌ی کامل کارگران خارجی کانادا

در راستای مبارزه با کرونا و حفظ سلامت شهروندان کانادا و کارگران خارجی، کانادا از اختصاص 50 میلیون دلار برای قرنطینه‌ی کامل نیروی کار خارجی خبر داده است. این بودجه‌ی 50 میلیون دلاری برای کمک به کارفرمایان در رعایت مقررات وضع شده و ماندن کارگران خارجی در قرنطینه دو هفته‌ای اختصاص داده شده است.

 

گفتنی است کارگران خارجی نیز مانند تمام مسافران جدیدی که وارد کانادا می‌شوند می‌بایست به محض اینکه پای خود را داخل خاک کانادا می‌گذارند خود را 14 روز قرنطینه کنند. دولت کانادا این شرایط و مقررات را همچنان سختگیرانه اجرا می‌کند. هر مسافری که از خارج از کانادا وارد کانادا می‌شود و فاقد علائم و جای اقامت مشخصی است مجبور است در هتل دو هفته قرنطینه شود.

 

کارفرمایان موظف هستند اسکان، حمل و نقل، غذا و مواد بهداشتی کارگران را تهیه کنند. دولت کانادا نیز به ازای هر یک از کارگران خارجی موقت 1500 دلار در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد تا این مقررات را به خوبی رعایت کنند و سلامت و بهداشت عمومی به خطر نیفتد. این مبلغ در صورتی پرداخت می‌شود که کارفرمایان بازه زمانی 14 روزه  یا هر دستور مربوط به سلامت و بهداشت را نقض نکرده باشند. این برنامه‌ی مادام که قانون قرنطینه اجرایی است در دستور کار دولت قرار خواهد داشت.

 

کارفرمایان و کارگرانی که این قوانین را رعایت نمی‌کنند به حبس، جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد. قبل از شیوع ویروس کرونا، بخش مواد غذایی با کمبود نیروی کار چشمگیری مواجه بود. همه ساله حدود 60 هزار کارگر خارجی در بخش کشاورزی کانادا استخدام می‌شوند و در عین حال 15000 موقعیت شغلی دیگر در این بخش خالی می‌ماند. مزارع میوه و سبزی و نیز تولیدی‌های ماهی، غذاهای دریایی و فراوری گوشت عمدتا به کارگران خارجی وابسته هستند.

 

کارگران خارجی شاغل در بخش کشاورزی کانادا حدود 60 درصد تمام افرادی را تشکیل می‌دهند که از طریق برنامه‌ی مهاجرتی اسکیلد ورکر موقت وارد کانادا می‌شوند. وزیر مهاجرت کانادا گفته است: «کارگران خارجی موقت سال‌هاست که در تامین مواد غذایی ما نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. ما با کارفرمایان بخش فراوری مواد غذایی و مزرعه داران همکاری می‌کنیم تا به کارگران مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و در عین حال برنامه‌ها و مقررات مربوط به قرنطینه هم رعایت شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!