2024/04/16

تعداد داوران برای اعطای شهروندی کانادا افزایش یافت!

دولت فدرال کانادا پس از کاستن از ملزومات و شرایط اعطای شهروندی کانادا، تعداد داوران آن را از ۵ به ۱۴ افزایش داد. اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرده است که ۹ داور به داوران قبلی اضافه شده‌اند و از تاریخ ۱۷ می سال جاری، یک داور دیگر نیز اضافه خواهد گشت. تا قبل از این فقط ۵ داور این تصمیم را اتخاذ می‌کردند، و بدین صورت این تعداد به ۱۵ رسید. سخنگوی اداره ی IRCC، کارل بوشامپ، اعلام کرده است که: افزایش این تعداد داور باید در کل کانادا اعمال شود.

 

در قوانین جدید شهروندیِ اکتبر سال ۲۰۱۷ ، تعداد سال‌هایی را که طبق آن فرد می‌بایست در کانادا مقیم باشد تا واجد شهروند شدن شود را کاهش دادند: چهار از شش سال به سه از پنج سال تبدیل شد. این تغییرات همچنین به مقیمان دائمی که قبل از این‌که مقیم دائم شوند به عنوان کارگر خارجی، دانشجوی بین‌المللی یا فرد محافظت شده در کانادا اقامت داشته‌اند اجازه داده است تا هر روزی را که در کانادا گذرانده‌اند معادل نصف روز اقامت و حداکثر تا ۳۶۵ روز در نظر گرفته شود. دولت همچنین شرط حضور فیزیکی در کانادا به مدت ۱۸۳ روز یا بیشتر طی چهار از شش سال قبل از تقاضا برای اقامت دائم را حذف کرده است.

 

این تغییرات باعث افزایش تقاضای اقامت می‌شود

هفته‌ی بعد از اعلام مقررات جدید، تقاضاها از ۳۶۵۳ به ۱۷۵۰۰ رسید. بوشامپ بیان کرد که هدف از وضع این قانون جدید این است که تقاضاکنندگان هر چه سریع‌تر شهروند کانادا شوند. اداره‌ی شهروندی بر اساس تقاضاها تصمیم می‌گیرد و بر مراسم تحلیف شهروندی شهروندان جدید نظارت می‌کند. طبق اطلاعیه‌ی اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بیش از ۱۰۵۰۰۰ نفر کانادایی جدید در سال ۲۰۱۷ در بالغ بر ۱۴۰۰ مراسم سوگند خورده‌اند.  داوران شهروندی توسط استاندار و به سفارش وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی منصوب می‌شوند. داوران جدید از طریق فرایندی شفاف، مبتنی  بر صلاحیت انتخاب می‌شوند. کاندیداهای داوری شهروندی بر اساس مهارت‌های مورد نیاز امتیازدهی می‌شوند. مهارت‌هایی از جمله: تفکر انتقادی، قدرت تصمیم‌گیری، مهارت‌های ارتباطی، حساسیت‌های بین فرهنگی و جایگاه اجتماعی. داوران جدیدالتعین از پیش زمینه‌های حرفه‌ای متنوعی هستند و در بین آن‌ها وکیل، کارمند دولت، حسابدار رسمی و اعضای نیروهای مسلح کانادا به چشم می‌خورند. این ۱۴ داور در هالیفاکس، مونترال، بریتیش کلمبیا، ادمنتون، وینیپگ، ساری و تورنتوی بزرگ مستقر هستند.

error: Content is protected !!