2024/04/20

تمدید مهلت تقاضا برای ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی

تمدید مهلت تقاضا برای ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی

خبرها حاکی از آنند که دانشجویانی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل شده‌اند اکنون شش ماه فرصت دارند تا به محض دریافت اعلانیه فارغ التحصیلی تقاضا ارائه کنند و دیگر داشتن ویزای تحصیلی معتبر شرط نیست. دولت کانادا در تاریخ چهاردم فوریه تغییرات اعمال شده را اعلام نمود.

 

این شش ماه فرصتی را که فارغ التحصیلان برای تقاضای ویزای کار پس از فارغ التحصیلی – Post-Graduation Work Permit  –  در اختیار داشتند را دو برابر می کند؛ پیش از این، دانشجویان به محض دریافت آخرین نمرات خود، تنها ۹۰ روز فرصت داشتند که این مدت به ۱۸۰ روز تمدید یافته است. تغییر دیگر اعمال شده، حذف شرط داشتن ویزای تحصیلی معتبر هنگام تقاضا برای ویزای کار پس از فارغ التحصبلی است.

 

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا گفته است که اکنون ویزای تحصیلی باید تنها در برهه‌ی زمانی بین این ۱۸۰ روز که دانشجویان برای ارائه درخواست ویزای کاری در اختیار دارند معتبر بوده باشد.

 

برخی از ویزاها معمولا برای مدت زمانی که دانشجویان تحصیل می‌کنند صادر می‌شوند. اما حالا که شرط داشتن ویزای تحصیلی معتبر برداشته شده دانشجویان زمان کافی برای جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار در اختیار دارند و استرس ویزای تحصیلی انقضا یافته را نخواهند داشت. این خبر بسیار خوشحال کننده و تسکین دهنده‌ای برای دانشجویان و خانواده‌های آنان بوده است. هم اکنون دانشجویان با دو برابر شدن فرصتی که خواهند داشت، می‌توانند در کانادا بمانند و تجربیات کانادایی خود را افزایش دهند و البته لذت ببرند.

 

ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی دقیقا چیست؟

این ویزا یک نوع ویزای کاری باز است که به دانشجویان خارجی که از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی واجد شرایط کانادا فارغ التحصیل شده‌اند اجازه می‌دهد تا به مدت سه سال پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا بمانند و کار کنند. البته یکی از شرایط این ویزا این است که طول مدت تحصیلات باید حد اقل هشت ماه باشد و برای مثال اگر دانشجویی در یک دوره شش ماهه شرکت کرده باشد این ویزا به او تعلق نخواهد گرفت.

 

همانطور که حدس زده‌اید یکی از مزایای این ویزا این است که دانشجویان ملزم به داشتن پیشنهاد کار نیستند. این ویزای کار باز به دانشجویان اجازه می‌دهد تا داخل کانادا برای هر کارفرما، در هر شغلی که خواستند و هر زمان که اراده کردند کار کنند. همچنین، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که دانشجویانی که در مشاغلی سابقه کار دارند که سطح مهارتی آن‌ها در رده‌بندی ملی مشاغل A یا B است شانس بالاتری برای دریافت اقامت دائم از طریق دسته‌ی مهاجرتی تجربه کانادایی دارند.

 

دسته‌ی مهاجرتی تجربه کانادایی یکی از سه برنامه Federal High Skilled است که سیستم اکسپرس اینتری آن‌ها را مدیریت می‌کند؛ این برنامه فرایند دریافت اقامت دائم کارگران ماهر خارجی واجد شرایط را تسریع می‌بخشد.

error: Content is protected !!