2024/04/19

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از متقاضیان تجربه‌ی کانادایی برگزار شد

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از متقاضیان تجربه‌ی کانادایی برگزار شد

شاید فکر کنید دروغ اول آوریل بوده اما چه باور کنید چه نکنید کانادا دیروز اول آوریل 2021 باز هم برای 5000 متقاضی تجربه‌ی کانادایی دعوتنامه صادر کرد. متقاضیان منتخب می‌بایست واجد شرایط دسته‌ی مهاجرتی تجربه کانادایی می‌بودند و حداقل 432 امتیاز می‌داشتند که نسبت به پذیرش قبلی اکسپرس انتری که فقط متقاضیان تجربه‌ی کانادایی را هدف گرفت 17 امتیاز کمتر است.

 

متقاضیانی که حداقل 432 امتیاز داشتند و پروفایل اکسپرس انتری خود را قبل از 16 فوریه 2021 راس ساعت 09:51:22 به وقت استاندارد شرقی ارائه کرده بودند در این پذرش دعوتنامه دریافت کردند.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری  سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری فرایندی دو مرحله‌ای است. در مرحله‌ی اول متقاضیانی که واجد شرایط حداقل یکی از سه برنامه‌ی مهاجرتی اسکیلد ورکر فوق هستند پروفایل خود را بر روی وبسایت اداره‌ی مهاجرت کانادا آپلود می‌کنند. سپس در سیستم CRS یا سیستم جامع رتبه بندی بر حسب عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند.

 

در مرحله‌ی دوم، اداره‌ی مهاجرت هر دو هفته یک بار از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌کند تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.  متقاضیانی که دعوتنامه یا ITA دریافت می‌کنند می‌توانند به اداره‌ی مهاجرت کانادا درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی بعد از اکسپرس انتری دومین شیوه‌ی اصلی مهاجرت به کاناداست. اکثر استان‌ها و مناطق کانادا سیستم گزینش مهاجر خود را از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی جهت استقبال از مهاجران ماهر و تامین نیاز بازار کار خود اداره می‌کنند.

 

گفتنی است در سال 2020 علی‌رغم همه‌گیری کرونا اکسپرس انتری سال رکوردشکنی را پشت سر گذاشت. در این سال کانادا مجموعا 108350 دعوتنامه صائر کرد و برنامه‌ریزی نمود تا طی سال‌های بعد نیز برای بهبود افتصاد خود که از کرونا آسیب دیده مهاجران بیشتری را بپذیرد. در ششم و هفتم ژانویه‌ی سال 2021 هم کانادا دو پذیرش نخست سال 2021 را برگزار کرد.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از یکی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کرده است توجه کنید:

 

مینو 36 ساله است و لیسانس دارد. او بیش از یک سال است که در کانادا به عنوان تحلیلگر سیستم مشغول به کار بوده است. قبل از آمدنش به کانادا هم شش سال در این زمینه کار کرده بود. سطح زبان انگلیسی مینو پیشرفته است.او با داشتن 456 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دعوتنامه در پذیرش اکسپرس انتری مورخ اول آوریل 2021 بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!