2024/03/28

جدیدترین پذیرش بریتیش کلمبیا برگزار شد

جدیدترین پذیرش بریتیش کلمبیا برگزار شد

استان بریتیش کلمبیای کانادا در تاریخ هفدهم نوامبر از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود برای 76 متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. در این پذیرش متقاضیان Skilled Worker و International Graduate در هر دو دسته‌ی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا  (EEBC) و Skills  Immigration (SI) هدف گرفته شدند. حداقل امتیاز متقاضیان منتخب 80 بوده است.

اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یا به اختصار EEBC متقاضیانی را انتخاب می‌کند که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. دسته‌ی Skills Immigration هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهری است که شغلشان در بریتیش کلمبیا با تقاضای بالایی روبه‌روست. گفتنی است بزرگترین پذیرش برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا طی سال جاری پذیرش 29 سپتامبر بود که طی آن برای 450 متقاضی دعوتنامه صادر شد.

 

بریتیش کلمبیا پذیرش‌های برنامه‌ی مهاجرت استانی خود را تقریبا هر دو هفته یک بار برگزار می‌کند.

 

گفتنی است Tech Pilot برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا در سال 2017 راه اندازی شده تا به کارفرمایان فعال در بخش فناوری اطلاعات در جذب و استخدام نیروی کار کمک کند و فرایند مهاجرت نیروی کار و دانشجویان خارجی فعال در این بخش را تسهیل سازد. برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا به صورت هفتگی این پذیرش را برگزار می‌کند و برای متقاضیان واجد شرایطی که در یکی از 29 شغل مورد تایید این برنامه پیشنهاد کار دارند دعوتنامه می‌فرستد. از جمله مشاغل واجد شرایط Tech Pilot بریتیش کلمبیا می‌توان به مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مدیریت سیستم‌های اطلاعات، مترجمی، طراحی و توسعه‌ی وب، تکنیسین صوت و تصویر و … اشاره کرد.

 

بر خلاف سایر مسیرهای مهاجرتی بریتیش کلمبیا، پیشنهادهای شغلی Tech Pilot باید حداقل یک ساله باشند. پیشنهادهای شغلی بیش از یک ساله هم در این مسیر مهاجرتی همچنان معتبر خواهند بود. متقاضیان منتخب برای ارائه‌ی درخواست کامل خود 30 روز زمان در اختیار دارند. سپس طی دو تا سه ماه به درخواست‌هایشان رسیدگی خواهد شد.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر اساس امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود به صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. اکثر استان‌های کانادا نیز از این سیستم برای مدیریت درخواست‌های انتخاب استانی استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!