2024/04/19

در جدیدترین پذیرش منیتوبا مجموع دعوتنامه‌های امسال به بیش از ۳۰۰۰ رسید

در جدیدترین پذیرش منیتوبا مجموع دعوتنامه‌های امسال به بیش از ۳۰۰۰ رسید

استان منیتوبا در ۲۸ مارس هفتمین پذیرش اکسپرس انتری خود را برگزار کرد و برای ۵۹۵ متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر کرد تا بتوانند تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند. این پذیرش بر اساس سیستم ابراز تمایل یا Expression of Interest انجام شد.

 

این دعوتنامه‌ها از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا و برای متقاضیان مسیرهای مهاجرتی Skilled Worker Overseas، Skilled Worker in Manitoba و International Education ارسال شد. با این حساب مجموع دعوتنامه‌های صادر شده توسط برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا از طریق این مسیرهای مهاجرتی به ۳۱۹۹ می‌رسد.

 

متقاضیان اکسپرس انتری برای این‌که از طرف استان منیتوبا در نظر گرفته شوند باید ابتدا به طور جداگانه تمایل خود را به برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا اعلام کنند. آن دسته از متقاضیانی که توصیه نامه دریافت می‌کنند و برای انتخاب استانی شدن تقاضا ارائه می‌کنند ۶۰۰ امتیاز اضافی در مجموع امتیازات اکسپرس انتری دریافت خواهند کرد و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما برای آن‌ها دعوتنامه صادر خواهد شد.

 

متقاضیانی در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند که تمایل خود را از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی ارائه کرده بودند. ابراز تمایل اولین گام برای این است که متقاضی توسط استان از طریق این مسیرهای مهاجرتی سه گانه لحاظ شود. پروفایل‌های EOI یا ابراز تمایل بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار، سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی و داشتن قوم و خویش در منیتوبا امتیازدهی می‌شوند. سپس برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند LAA یا توصیه نامه برای تقاضا صادر می شود.

 

تعداد نامعینی از متقاضیان که در سیستم اکسپرس انتری فدرال دارای پروفایل بودند در بین گروه ۲۶۰ نفره ی متقاضیان (Skilled Workers Overseas)  بودند که در پذیرش ۲۸ مارس توصیه نامه برای تقاضا – LAA –  دریافت کردند. متقاضیان اکسپرس انتری که LAA دریافت می‌کنند باید دارای موارد زیر باشند:

 

  • ID اکسپرس انتری معتبر و کد راستی آزمایی جویای کار
  • حداقل شش ماه سابقه کار در یکی از مشاغل مورد نیاز استان منیتوبا

متقاضیان دسته‌ی کارگر ماهر خارجیSkilled Workers Overseas)  ) دارای شرایط زیر بودند:

 

  • یکی از اعضای خانواده درجه یک آن‌ها در منیتوبا ساکن است و یا سابقا در این استان تحصیل کرده است.
  • در یکی از حرفه‌هایی که در فهرست مشاغل مورد نیاز منیتوبا اعلام شده دارای حداقل شش ماه سابقه کار می‌باشند.
  • نمره‌ی زبان آن‌ها حداقل CLB/NCLC 5 مگر اینکه سابقه‌ی کار آن‌ها در شغلی باشد که نیازمند پروانه و مجوز است، که در آن صورت باید حداقل نمره زبانشان CLB/NCLC is 7 باشد.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی همچنین ۲۶۲ دعوتنامه برای متقاضیان Skilled Workers in Manitoba صادر کرد که پایین‌ترین امتیاز آن‌ها در پذیرش اول مارس ۴۳۳ بود. تا به اینجای سال ۲۰۱۹ این پایین‌ترین امتیاز برای پذیرش Skilled Worker in Manitoba بوده است.

 

گفتنی است مسیر مهاجرتی Skilled Workers in Manitoba برای کارگران ماهر خارجی موقتی و فارغ‌التحصیلان خارجی است که در حال حاضر ساکن منیتوبا هستند و از جانب کارفرمای منیتوبایی پیشنهاد کار دریافته کرده‌اند. ۴۴ دعوتنامه دیگر برای متقاضیان مسیر مهاجرتی International Education صادر شد. این مسیر مهاجرتی همانطور که از نامش مشخص است، شرایط اقامت دائم دانشجویانی که در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واجد شرایط منیتوبا فارغ‌التحصیل شده‌اند را فراهم می‌کند.

error: Content is protected !!