2024/04/18

جزئیات دو پذیرش اکسپرس انتری اخیر آلبرتا

جزئیات دو پذیرش اکسپرس انتری اخیر آلبرتا

جدیدترین خبرها حاکی از آن هستند که استان آلبرتای کانادا در دو پذیرش آخر ماه اکتبر، برای 401 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است تا بتوانند تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف این استان جهت اقامت دائم ارائه کنند. آلبرتا در تاریخ 24 اکتبر، از 372 متقاضی اکسپرس انتری که در سیستم اکسپرس انتری فدرال دارای دعوتنامه بودند دعوت کرد. حداقل امتیاز این 372 متقاضی در سیستم جامع رتبه بندی 300 بوده است. استان آلبرتای کانادا در دومین پذیرشی که در تاریخ 30 اکتبر برگزار کرد هم از 29 متقاضی دعوت به عمل آورد که حداقل امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه بندی 350 و بالاتر بود.

 

تمام استان‌ها و مناطق کانادا که در برنامه‌ی مهاجرت استانی کانادا شرکت دارند حداقل دارای یک مسیر مهاجرتی مرتبط با سیستم اکسپرس انتری هستند؛ سیستم اکسپرس انتری که در سال 2015 از آن رونمایی شد، سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

مسیر اکسپرس انتری آلبرتا

این مسیر مهاجرتی به برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا اجازه می‌دهد در صف انتظار اکسپرس انتری به دنبال کارگران ماهر خارجی که در آلبرتا دارای ارتباطات قوی هستند و یا در شغلی شاغل هستند که از اولویت‌های توسعه‌ی اقتصادی استان حمایت می‌کند بگردد. آن‌گونه که برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا اعلام کرده احتمال صدور دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری با شرایط زیر بیشتر است:

 

  • در آلبرتا سابقه‌ی کار/تحصیل دارند یا از کارفرمای آلبرتایی پیشنهاد شغل دریافت کرده‌اند؛
  • از یکی از دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل شده‌اند؛
  • یکی از والدین، فرزندان یا خواهر/ برادرهایشان در آلبرتا زندگی می‌کند

اما شرایط و عوامل زیر احتمال صدور دعوتنامه را کاهش می‌دهد:

 

انقضای پروفایل اکسپرس انتری ظرف مدت سه ماه آینده

اشتغال متقاضی اکسپرس انتری در شغلی که در فهرست مشاغل فاقد شرایط لازم مسیر مهاجرتی فرصت آلبرتا و نیز فهرست مشاغل با دستمزد بالا و پایین در استان آلبرتا عنوان شده و یا متقاضی در هر شغلی اشتغال داشته باشد که تعداد زیادی از متقاضیان شاغل در آن از انواع مسیرهای مهاجرتی به برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا درخواست داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!