2024/03/19

جهت پزشکان و پیراپزشکان

تحصیل پزشکی در دانمارک

دانمارک در سال 2020 نیز به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته شد. به علاوه از آن جایی که اقتصاد فوق العاده قدرتمند و رفاه اجتماعی بالایی دارد، تحصیل پزشکی در دانمارک بسیار پرطرفدار است.  همچنین فارغ التحصیلان پزشکی می‌توانند در صورتی که به زبان دانمارکی مسلط باشند به راحتی شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند. دلیل این امر پایین بودن آمار بیکاری در دانمارک است که در سال‌های گذشته همواره زیر 4% بوده است.

بسته به دانشگاه مورد نظر متقاضی، شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور در سال 2020 متفاوت است. اول از همه اینکه باید دانست که گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های دولتی سخت‌‌تر از دانشگاه‌های خصوصی است. معمولا دانشگاه‌های دولتی دانمارک به زبان رسمی و رایج این کشور یعنی دنیش می‌باشد و فردی که تمایل به پذیرش در این مقطع دارد باید زبان رسمی این کشور را بداند. اما در دانشگاه‌های خصوصی معمولا دوره‌های به زبان انگلیسی بیشتری یافت می‌شوند و امکان اخذ پذیرش از آن‌ها برای دانشجویان بین المللی بیشتر است. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های علوم پزشکی دانمارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک زبان دانمارکی
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات تحصیلی (GPA بالا)
  • قبولی در آزمون ورودی

هزینه‌ی تحصیل در دانمارک

هزینه‌های تحصیل در دانمارک از دیگر موارد قابل توجه است که متقاضی باید از پیش، آن‌ها را تدارک نماید و منبع تامین آن هزینه‌ها را مشخص نماید. بهترین حالت بدین منظور، دریافت بورسیه‌ی تحصیلی است. بورسیه تحصیلی نیز متعلق به افرادی با رزومه‌ی بالا می‌‌باشد. بیشتر اوقات بورسیه‌ی تحصیلی برای مقاطع بالا، مانند دکترا یا کارشناسی ارشد تعلق خواهد گرفت. چنانچه این بورسیه در مقاطع بالاتر تعلق گیرد شرایط تحصیل در این کشور را راحت‌‌تر می‌‌کند. دانشگاه‌های دانمارک از نظر سطح علمی متفاوتند. میانگین هزینه‌های تحصیل و زندگی سال 2020 دانشگاه‌های دانمارک بدین شرح است:

عنوان برنامه مبلغ شهریه به یورو (€)
برنامه‌های علوم انسانی حدود 6,000 €
برنامه‌های فنی مهندسی و علوم پایه € 12,000 -15,000
برنامه‌های علوم پزشکی €35,000
شهریه‌ی پرداختی دانمارکی‌ها 3000 تا 8000 €

اما شهریه‌های سال 2020 بر حسب دانشگاه‌های برتر دانمارک عبارتند از:

نام دانشگاه میانگین سالیانه‌ی شهریه (€)
آرهوس 10000 یورو
کپنهاگن 9000 تا 15000 یورو
دانشگاه فنی دانمارک 13500 یورو
مدرسه‌ی بازرگانی کپنهاگ 12500 یورو

زبان تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور مورد توجه بسیاری از افراد حتی در داخل اروپا می‌باشد. تمایل بیشتر افراد در خصوص مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل است. افراد می‌توانند پس از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دانمارک شرایط اقامت و تابعیت را برای خود رقم زنند. تحصیل پزشکی در این کشور تقریبا 6 سال به طول می‌انجامد. دروس مربوطه به دو زبان انگلیسی و دانمارکی تدریس می‌شوند.

دانشجویان علاقمند در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور می‌توانند به دو زبان تحصیل نمایند. تحصیل به زبان انگلیسی با حداقل IELTS 6 انجام پذیر است. ناگفته نماند که تسلط به زبان دانمارکی از دیگر لازمه‌های اصلی محسوب می‌شود. دوره‌های کارورزی و اشتغال به کار، نیاز به تسلط بر زبان دانمارکی دارد. در حال حاضر در دانشگاه‌های دانمارک امکان تدریس زبان دانمارکی وجود دارد. دانشجویان تحصیل پزشکی در این کشور در هنگام تحصیل، در حال فراگیری تشخیص بیماری‌ها و دانش و مهارت جهت درمان و ایجاد رابطه موثر با بیمار هستند.

دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دانمارک به شمار می‌آید که در سال 1479 در شهر کپنهاگ بنا شد. این دانشگاه رشته‌های پزشکی را در سطوح بسیار بالا ارائه می‌دهد. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های معتبر جهانی است. دانشگاه کپنهاگ توانسته است رتبه‌ی اول در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور را به خود اختصاص دهد. در مورد این دانشگاه، دو نکته‌ی زیر، قابل توجه است:

هزینه‌ی تحصیل در این دانشگاه برای هر ترم حدود 8000$ (دلار آمریکا) تا 10000$ (دلار آمریکا) است.

دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره‌ی 6 الزامی است چرا که اکثر درس‌‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

دانشگاه آرهوس جهت تحصیل پزشکی در دانمارک

دانشگاه آرهوس در شهر آرهوس تاسیس شد که یکی از برترین دانشگاه‌ها برای رشته‌ی پزشکی در دانمارک است. هزینه‌ی تحصیل پزشکی این دانشگاه حدود 16000$ (دلار آمریکا)‌ تا 18000$ (دلار آمریکا) می‌باشد و دارای مدرک معتبر جهانی است. در دانشگاه‌های مختلف این کشور دروس ارائه شده حتی برای یک رشته‌ی خاص نیز ممکن است با هم متفاوت باشند. تحصیل در دانمارک در سطح کارشناسی تقریبا مانند کشورهای دیگر است ولی تفاوت‌ هایی هم دارد که قبل از اقدام باید از آنها باخبر شد. زبان تحصیل در این کشور به دو زبان انگلیسی و دانمارکی یا همان دنیش امکان‌ پذیر است. تحصیل رشته پزشکی در دانمارک بدون مدرک زبان امکان‌ پذیر نخواهد بود اما در بعضی از دانشگاه ها پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌ شود.

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی در دانمارک

برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور باید مدارکی را ارائه دهید که بسته به شرایط شما متفاوت است. این مدارک به صورت کلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مدارک شناسایی معتبر
  • مدارک تحصیلی با داشتن تمامی ریز نمرات
  • داشتن گذرنامه معتبر
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی با شرایط خاص – ارائه‌ی مدرک زبان دانمارکی در صورت وجود
  • داشتن یک حساب بانکی معتبر برای اثبات پشتیبانی مالی
  • ارائه‌ی مدارک مربوط به سابقه‌ی کار در بیمارستان و یا درمانگاه در صورت وجود

هزینه‌ی زندگی در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی است که به نسبت گران قیمت می‌باشد. در واقع در سال 2020 زندگی در دانمارک ماهیانه بین 1100€ (یورو) تا 1300€ (یورو) هزینه در برخواهد داشت. البته دانمارک برای افراد متاهل گزینه‌ی بسیار خوبی است، چرا که هم ویزای همراه صادر می‌کند و هم خوشبختانه مطابق قوانین همراه در دانمارک اجازه‌ی کار خواهد داشت. با توجه به این که هم همراه اجازه کار دارد و هم خود دانشجو می‌تواند به صورت پاره وقت مشغول به کار باشد، تمامی هزینه‌های زندگی قابل پرداخت خواهد بود. البته بهتر است افراد از پیش هزینه‌های زندگی در دانمارک را حداقل برای 10 ماه پیش بینی کنند.

نکته‌‌ی قابل توجه این است که تمام مدارک ارائه شده باید به زبان دانمارکی و یا انگلیسی ترجمه شده باشند. متقاضیان همچنین باید مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانمارک را بسته به شرایط خود بررسی نمایند و اطلاعات کاملی را دریافت نمایند. متقاضیان مهاجرت به دانمارک می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرند.

مقالات مرتبط:

دریافت اقامت دائم کشور دانمارک

ویزای کار پزشکان و پرستاران در دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک

error: Content is protected !!